نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018


جام جهانی 2018 روسیه را در رابطه با تهیه بلیط، اقامت، مسابقات و تیم‌ها، فرودگاه‌ها و... بررسی کردیم. حال در این مقاله راه کارهای عملی در جام جهانی 2018 روسیه که هر مسافری باید بداند را بررسی خواهیم کرد.

نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

کوله پشتی: جام جهانی 2018 روسیه را در رابطه با تهیه بلیط، اقامت، مسابقات و تیم‌ها، فرودگاه‌ها و ...بررسی کردیم. حال در این مقاله راه کارهای عملی در جام جهانی 2018 روسیه که هر مسافری باید بداند را بررسی خواهیم کرد.


نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

1.محل اقامت در جام جهانی مسکو
در روسیه اقامت‌گاه‌های متنوعی از جمله: هتل، اقامت‌گاه‌های محلی، هتل آپارتمان، خوابگاه، هتل‌های زنجیره‌ای در مرکز شهر وجود دارد که هر مسافری با توجه به بودجه، تعداد افراد، سن و برخی مسائل شخصی، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب می‌کند. قیمت‌ها بر اساس خدمات ارائه شده، متفاوت می‌باشد. علاوه بر این، هتل‌های 3 و 5 ستاره‌ی خوبی هم در مرکز شهر وجود دارد که می‌‌توانید در آنها اقامت داشته باشید.
برای گروه‌های بزرگ‌تر، خانواده‌ها یا افرادی که می‌خواهند مدت زمان بیشتری در روسیه بمانند، هتل آپارتمان‌های توریستی می‌تواند گزینه انتخابی بهتری باشد. خوابگاه نیز برای افرادی که بودجه‌ی کمتری دارند، گزینه‌ی مناسبی است.
در هر صورت، خوب است قبل از رزرو نظرات کاربران را هم بخوانید، قیمت‌ها را بررسی و مقایسه کنید و سپس انتخاب نهایی خود را انجام دهید.


نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

2. تهیه غذا و خوراک در جام جهانی روسیه
در روسیه انواع رستوران‌های محلی، مدرن، بین‌المللی، فست فود و کافه رستوران وجود دارد که می‌توانند هر نوع سلیقه‌ای را راضی نگه دارند. حتی در برخی از رستوران‌های جمهوری سابق شوروی غذاهای گرجستان، ازبک و اوکراینی هم دیده می‌شود.


نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

3. اتصال اینترنت در روزهای جام جهانی روسیه
در بسیاری از مکان‌های عمومی (پارک ها، هتل ها، رستوران ها و....) امکان اتصال به اینترنت از طریق WIFI وجود دارد. با این حال برای اینکه در طول اقامت خود در روسیه از اینترنت با قیمت مناسب‌تر بهره‌مند شوید، باید سیم‌کارت محلی تهیه کنید، در غیر این صورت با هزینه‌ای باورنکردنی روبرو خواهید شد.


4.تغییر ارز در روسیه
برای تغییر هر ارزی به روبل، می‌توانید قبل از سفر یا در طول سفر این کار را انجام دهید. در کشور خود می‌توانید این کار را از طریق بانک انجام دهید. اما در مقصد هم در فرودگاه، هتل و هم در بانک می‌توانید انجام دهید که بهترین و به صرفه‌ترین راه همان تبدیل ارز در بانک است.


نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

5. آب و هوای فصلی و انتخاب لباس
زمانی که جام جهانی برگزار می‌شود (14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018) احتمالا بهترین زمان برای سفر به روسیه در دمای گرم‌تر است، اگرچه هوا بارانی خواهد بود اما از سردی هوا کاسته شده است. البته باز هم دمای هوا در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود و شما قبل از سفر باید آب و هوا را چک کرده تا بتوانید هوشمندانه لباس انتخاب کنید.
مثلا مسکو آب و هوای مرطوب با زمستان‌های طولانی و تابستان‌های ملایم و کوتاه دارد. نیژنی نووگورود، آب و هوایی شبیه به مسکو با تابستان‌های خنک دارد. سنت پترزبورگ، آب و هوای مرطوب قاره‌ای با زمستان‌های طولانی و سرد و تابستان‌های گرم، مرطوب و کوتاه دارد. سوچی، نیمه گرمسیری، مرطوب و نسبت به دیگر شهرها، گرم‌تر است. بقیه‌ی شهرها نیز تقریبا آب و هوایی معتدل رو به سرد دارند که باید با توجه به شرایط جوی، لباس مناسبی انتخاب کنید.


نکاتی کاربردی در جام جهانی روسیه 2018

6. هزینه سفر در روزهای جام جهانی
تا چند سال پیش، سفر به روسیه بسیار گران بود، مخصوصا شهرهای بزرگ مانند مسکو و سن پترزبورگ. پس از کاهش شدید ارزش روبل در سال‌های اخیر، سفر به روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر شده است. شاید تصور کنید مسکو یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است اما اگر آن را با لندن، پاریس، مادرید یا بارسلونا مقایسه کنید، می‌بینید که هزینه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

مترجم: سحر مردانه
منبع: russiau.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !