اهدای کتب و آثار یوسف معماری به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی


اهدای کتب و آثار یوسف معماری به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی

همزمان با دومین سالروز افتتاح موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی، کتب و آثار دکتر یوسف معماری توسط وی به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی اهدا شد.

اهدای کتب و آثار یوسف معماری به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی

همزمان با دومین سالروز افتتاح موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی، کتب و آثار دکتر یوسف معماری توسط وی به موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی اهدا شد.

به گزارش ایلنا، محمد نریمانی در مراسم رونمایی از اسناد، کتب، نسخ خطی، عکس و تجهیزات اهدایی به موزه تاریخ علوم در سال 1396 به مناسبت دومین سالروز افتتاح موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی ضمن معرفی دکتر یوسف معماری از پزشکان حاذق اردبیلی، گفت: دکتر یوسف معماری حکیم، پزشک، خیر و ادیب تام اردبیلی است که در 40 سال گذشته در راه اندازی دانشگاه محقق اردبیلی تلاش بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1393 راه اندازی شد و در مدت کوتاه فعالیت خود برای دو سال متوالی به عنوان موزه برتر کشور در میان موزه های دولتی کوچک انتخاب شده است، افزود: همچنین این موزه سال گذشته برنده جایزه ترویج علم ج.ا.ایران شده است.

نریمانی با بیان اینکه از زمان آغاز بکار این موزه تاکنون حدود 9 نمایشگاه در سطح استان توسط موزه برگزار شده است، ادامه داد: فعالیت های موزه تاریخ علوم با جدیت ادامه دارد و در سالجاری نیز بیش از 2 هزار اثر موزه ای توسط افراد حقیقی و حقوقی به این موزه اهدا شده است.

یوسف معماری از پزشکان حاذق اردبیلی نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی موزه تاریخ علوم در دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: ضروری است با اطلاع رسانی قوی زمینه اعتماد مردم برای اهدای آثار خود به این موزه فراهم شود.

وی با بیان اینکه بازدید دانش آموزان از این موزه کار بسیار ارزشمندی است، ادامه داد: امید می رود به تدریج با اهدای آثار مردمی، زمینه توسعه موزه تاریخ علوم فراهم شود.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های موزه، گفت: موزه تاریخ علوم طی سال گذشته در کنار فعالیت های معمول خود و بازدید دائمی دانشجویان، دانش آموزان و اساتید، فرهنگیان و همچنین مهمانان داخلی و خارجی دانشگاه از موزه، نسبت به توسعه موزه در تمامی ابعاد و بسط و گسترش گالری های خود و تکمیل آنها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اهدای موزه زمین شناسی دکتر قهرمان سهرابی و کلکسیون گیاهان دارویی مهندس میکائیل بدرزاده به موزه دانشگاه، موارد متعددی نیز به موزه دانشگاه اهدا شده است. همچنین یک نسخه خطی، حدود 120 جلد کتب اساتید و همچنین کتب آموزشی قدیمی، حدود 500 قطعه عکس، حدود یک هزار برگ سند، حدود 50 قطعه نشان، تندیس، یادبود و هدیه، 250 حلقه فیلم و نوار و 200 مورد تجهیزات فنی و دستگاه و غیره و موارد متعدد اطلاعات تاریخی و تاریخ شفاهی جمع آوری و اهدا شده است.

انوار انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسات مختلف در سال گذشته از جمله ایکوم ایران، موسسه موزه های بنیاد، بنیاد ایرانشناسی، موزه ملی علوم و فناوری و برگزاری نمایشگاه های متعدد از جمله نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس و آغاز بکار تدوین و تالیف دانشنامه استان اردبیل و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری در بهار 97 را از جمله فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی موزه عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه ضمن رونمایی از اسناد، کتب، نسخ خطی، عکس و تجهیزات اهدایی به موزه تاریخ علوم در سال 1396 با حضور معاون و رئیس مرکز تحقیقات قفقازشناسی دانشگاه قفقاز ترکیه، دکتر یوسف معماری پزشک حاذق اردبیلی کتب، آثار و اسناد خود را به موزه تاریخ علوم اردبیل اهدا کرد و از همکاری ایشان با موزه تاریخ علوم تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش