گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس


حوادث رکنا: گزارش لحظه به لحظه خبرنگار رکنا از محل حادثه سقوط هواپیما تهران-یاسوج در روز دوم را در این گزارش پیگیری کنید.

فوری / لاشه هواپیما پیدا شد+ عکس

پس از 2 روز عملیات جستجو، هواپیما سقوط کرده در کوه های دنا توسط امدادگران هلال و احمر پیدا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی رکنا، مشاهده لکه سیاه در ارتفاعات روستای بیده پادنا - نبل توسط کوهنوردان پیدا شده است.

معاون هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت : بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده پادنا یک سیاهی پیدا کرده‌اند که شک داریم لاشه هواپیمای تهران-یاسوج باشد.

هم اکنون عازم ارتفاعات روستای بیده هستیم تا این موضوع را به دقت بررسی کنیم.

این هواپیما که 66 تن سرنشین داشت 2 روز قبل به دلیل نامشخصی در ارتفاعات کوهای دنا سقوط کرد تا بار دیگر مردم ایران عزادار شوند.

به گزارش رکنا، متاسفانه برخی رسانه خبر از احتمال زنده بودن برخی افراد داخل این هواپیما داده بودند که اینگونه نشد و تمام سرنشینان این هواپیما جان باختند.

هواپیمای مرگ زیر برف دنا دفن شده است؟!

نجاتگران کوهستان موفق شدند به ارتفاع بالای چهار هزار متر در دنا دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار رکنا، مظفری، مسئول روابط عمومی هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث Accidents رکنا در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی حادثه Incident سقوط هواپیما بیان کرد: هم اکنون تیمی از نجاتگران کوهستان به ارتفاع بالای چهار هزار متری دست پیدا کردند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به بارش شدید برف احتمال پوشیده شدن لاشه هواپیما از برف وجود دارد و همین مسئله عملیات جستجو را با دشواری روبه رو کرده است.

گزارش خبرنگار اعزامی / وزیر راه با هواپیما و هلی کوپتر به کوه دنا پرواز کرد + فیلم و عکس پیش از ظهر امروز ساعت 12 و چهل دقیقه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به محل سقوط هواپیمای آسمان در دامنه های دنا رفت.

دقایقی پیش آخوندی سوار بر هلیکوپر حلال احمر شد تا به محل سقوط هواپیما برود و به بررسی سقوط این حادثه تلخ بپردازد.

فرمانده ارشد سپاه اصفهان در محل سقوط هواپیما / گزارش عملیات تا این لحظه+ فیلم و عکس
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(ع) اصفهان در محل حادثه سقوط هواپیما حضور یافت و از نحوه عملیات نیروهای هلال احمر با خبر شد.

به گزارش حسین خزایی فر خبرنگار اعزامی رکنا، یکی از فرماندهان عملیات جستجو در دناکوه در خصوص نحوه عملیات نیروهای امدادی به سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(ع) اصفهان توضیح داد.

فرمانده عملیات جستجو گفت: نحوع عملیات به این شکل است که، محل های که از دیروز مشخص شده است را جستجو می کنیم اگر هواپیما را در آن محل پیدا نکردیم، مکان های دیگر را گشت می زنیم.

وی افزود: تیم های امدادی تا هرجایی که بتوانند به ارتفاعات بالا می رودند اما به نظر می رسد هواپیما در ارتفاع خیلی بالا سقوط Fall کرده است که در ارتفاع های بالا باد شدید می وزد که این کار بالگردها را سخت می کند.

آخرین وضعیت جست‌وجوی هواپیمای مرگ / خبرنگار اعزامی رکنا گزارش می دهد

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان روز دوم عملیات جستجو هواپیما سقوط کرده در سمیرم را تشریح کرد.

به گزارش حسین خزایی خبرنگار اعزامی رکنا، محسن مومنی مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجو گفت: اولویت نخست تیم های امدادی نجات مسافرانی که احتمال دارند زنده باشد است، عملیات جستجو صبح امروز آغاز شد و تا الان به لاشه هواپیما دست نیافتیم.

وی افزود: تیم های متخصص کوهنوردی از استان های اطراف به محل اعزام شدند، این کوهنوردها در قالب تیم های 5 نفره به ارتفاعات صعود کردند و عملیات جستجو خود در بیشترین مکان هایی که احتمال می رود هواپیما آنجا باشد را شروع کردند.

" بالگرد هلال احمر در مناطقی که می تواند گشت زنی کند در منطقه است،

یک قلاده سگ زنده‌یاب برای تجسس منطقه سقوط هواپیما به محل حادثه رسید

سگ های زنده یاب برای پیدا کردن لاشه هواپیما سقوط Fall کرده در ارتفاعات دنا کوه به محل حادثه Incident رسیدند.

وزش باد شدید به همراه بارندگی در منطقه احتمالی سقوط هواپیما
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال بارش با وجود ابرها در این منطقه وجود دارد و وزش باد نیز شدید تا نسبتا شدید خواهد بود.

حسن خدابخش اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش بینی آخرین وضعیت هوایی نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی Meteorology به منطقه سقوط Fall هواپیما نشان می دهد که در حال حاضر ابرهای استراکومولوس در ارتفاع 1400 متری بر فراز منطقه تشکیل شده اند و دمای هوای سه درجه بالای صفر است.

وی افزود: احتمال بارش با وجود ابرها در این منطقه وجود دارد و وزش باد نیز شدید تا نسبتا شدید خواهد بود.

اعزام 150 کوهنورد و پرواز بالگردها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

صبح نخستین روز پس از حادثه سانحه هوایی 150 کوهنورد حرفه‌ای عازم ارتفاعات دنا شدند تا به جستجو برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده بپردازند.

بر اساس مصوبات جلسه ستاد مدیریت بحران شب گذشته که در محل بخشداری دناکوه برگزار شد از نخستین ساعات صبح امروز اکیپ های جست‌وجو به ارتفاعات دنا اعزام شده‌اند.با توجه به وسعت محدوده اکیپ‌ها به صورت گروهی در جهات مختلف در حال پیمایش هستند.

مسیرهای ماشین‌رو موجود به سمت ارتفاعات توسط پلیس Police راهور مسدود است و تنها اکیپ‌های دارای مجوز تردد از بخشداری اجازه ورود دارند تا مشکلات روز گذشته به خاطر هجوم نیروهای مردمی رخ ندهد.

شرایط اب و هوایی مساعده اما هنوز در ارتفاعات ابر وجود داره که امکان جست‌وجو رو توسط بالگرد در ارتقاعات دنا را سخت کرده است. شرایط ابرناکی در ارتفاعات دنا وجود دارد اما پیش بینی شده است از مشکلات جوی در ساعات آینده کاسته شود.

تعدادی از خانواده‌های مسافران این پرواز در دامنه‌های دنا حضور پیدا کرده‌اند.

مجتبی سرادقی، معاون سازمان فضایی کشور نیز از درخواست این سازمان از سامانه دریافت اطلاعات بین‌المللی در مواقع بحرانی خبر داد تا با استفاده از داده‌های ماهواره‌های دیگر کشورها به جست‌وجو و کنترل از دور بپردازند.

نصرتی، فرماندار سمیرم در این زمینه توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه Incident جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات گرفته شد و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و کوهنوردان به مناطق مختلفی که احتمال میرفت هواپیما در آنجا سقوط Fall کرده باشد، اعزام شدند اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و بارش باران وبرف و مه غلیظ و وزش شدید باد در ارتفاعات امکان جستجو به طور کامل وجود نداشت.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی در محل‌هایی که احتمال میرفت هواپیما در آن فرود آمده باشد، جستجو کردند، اما اثری یافت نشد. امروز نیز 105 نفر در قالب 26 تیم شامل تیم‌های هلال احمر و امداد و نجات از سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که در منطقه مستقر هستند به مناطق مختلف برای جستجو اعزام شده‌اند.

نصرتی ادامه داد: تعدادی بالگرد نیز امروز با کمک هوانیروز و شرکت نفت در منطقه حضور یافته‌اند تا به جستجو بپردازند. علاوه بر آن تعدادی تریلی‌های یخچال‌دار برای انتقال پیکرهای احتمالی پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، ساعت 3:30 بامداد امروز محل احتمالی سقوط هواپیما مشخص شد و گروه‌های امدادی راهی منطقه شدند. همچنین ساعت 5 بامداد گروه‌های تخصصی امدادی به محل احتمالی حادثه اعزام شدند تا در نوار 100 کیلومتری ارتفاعات دنا به جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده، بپردازند.

همچنین نیروهای امداد هوایی برای جستجو به پرواز درآمدند. علاوه بر آن خودروهای بخش‌های مختلف از جمله نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و سپاه برای کمک‌رسانی عازم شدند.

هلی‌کوپتر هلال احمر در جستجوی لاشه هواپیما بر فراز دنا
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج در ارتفاعات دنا همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی به اعلام آخرین وضعیت شناسایی و جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران- یاسوج پرداخت و اظهار کرد: به جست‌وجو ادامه می‌دهیم و هنوز هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

وی افزود: دو هلی کوپتر جمعیت هلال احمر اکنون در حال جست‌وجو در منطقه هستند.

آخرین وضعیت جوی محدوده جست‌ وجوی لاشه هواپیما

مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در محدوده جست‌جوی لاشه هواپیمای تهران -یاسوج خبر داد.

احد وظیفه در تشریح جزئیات آخرین وضعیت جوی محدوده جست و جوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی Meteorology در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جبهه سرد دوم در حال گذر از منطقه است و پیش‌بینی می‌شود که بارش در ارتفاعات به صورت برف باشد، گفت: از فردا با عبور سامانه از منطقه شاهد باز شدن هوا خواهیم بود.

مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: موج بارندگی امروز صبح در منطقه نسبت به دیروز ضعیف‌تر است اما انتظار بارندگی به صورت سبک در منطقه محدوده سقوط Fall یعنی شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان را داریم. با این حال از اواخر امروز از بارندگی کاسته و فردا بارندگی با عبور سامانه قطع خواهد شد.

وظیفه افزود: از پنجشنبه شب و جمعه موج جدیدی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: تیم ۷ نفره فرانسوی برای بررسی سانحه سقوط هواپیما وارد تهران می‌شوند
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: هیئت ۷ نفره از متخصصان فرانسوی امشب وارد تهران می‌شوند تا ابعاد سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را بررسی کنند.

رضا جعفرزاده دقایقی پیش اظهار داشت: این هیئت متشکل از 3 نفر از کمیسیون بررسی سوانح و 4 نفر هم از کارخانه سازنده هستند.

وی افزود: برخی این سئوال را مطرح کردند که آیا توانایی تیم بررسی سانحه و کارشناسان ایرانی به حدی نیست که سانحه را بررسی کنند، از این رو باید گفت طبق مقررات هواپیما از هر کشوری که باشد اجازه دارند در بررسی سانحه شرکت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: این دعوت براساس مقررات بین‌المللی صورت گرفته و قرار است که در گروه‌های 11 گانه بررسی سانحه این تیم در جلسات بررسی سوانح شرکت کنند و نتایجی که از این بررسی‌ها به دست می‌آید نتیجه کارشناسی است.

وی ادامه داد: این هیئت به همراه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به سرپرستی مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری قرار است که جعبه سیاه هواپیما را بررسی کنند.

جعفرزاده اضافه کرد: گروه اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری درباره وضعیت پیشرفت گروه تجسس اعلام کردند که محدوده سقوط Fall هواپیما مشخص شده اما هنوز سایت سانحه مشخص نشده است.

احتمال ریزش بهمن در محل سقوط هواپیما تهران-یاسوج

بهمن در محل سقوط هواپیما تهران-یاسوج جان نجاتگران را تهدید می کند.

گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

مظفری، مسول روابط عمومی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار حوادث رکنا بیان کرد: صبح امروز تیم های امدادی کهگیلویه و بویراحمد بصورت پیاده و با بالگرد به مناطق احتمالی سقوط Fall هواپیما رفتند.

وی ادامه داد: متاسفانه هوا بسیار سرد و مه آلود است که این مسئله روند امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

مظفری خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و پرواز بالگردها احتمال سقوط بهمن در منطقه وجود دارد و این مسئله می تواند برای تیم های امدادی خطرساز باشد.

فشارهوای میان کوه ها بالگردهای اورژانس را زمین گیر کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت حادثه سقوط هواپیما به خبرنگار حوادث رکنا گفت: از صبح امروز چهار بالگرد اورژانس در محل های احتمالی به پرواز درآمدند اما متاسفانه به دلیل فشار هوا نتوانستند به میان کوه ها بروند و اکنون منتظر مساعدتر شدن شرایط هوایی برای ادامه عملیات جستجوی هوایی هستیم.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بالگردها مجبور شدند بخاطر خطرهای احتمالی بازگردند و تا این لحظه هیچ گونه شناسایی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یک تیم از نیروهای اورژانس بصورت پیاده وارد لایه های میان کوه ها شدند و در حال جستجو هستند.

حوادث رکنا: بالگردهای اورژانس به دلیل فشار هوای موجود میان کوه ها نتوانستند عملیات جستجو را ادامه دهند.

حوالی روستاهای نقل و دنگزلو بیشترین احتمال محل حادثه/ شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما تا ساعت 14

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد لاشه هواپیما در نزدیکی روستاهای نقل و دنگزلو منطقه پادنای اولیا و بالای کوه دنا بوده است.

اصغر سلیمی امروز اظهار کرد: شانس پیدا شدن محل حادثه Incident هواپیمای تهران-یاسوج با روشن شدن هوا و با استفاده از بالگرد بیشتر شد که تیم‌های امداد و نجات استان‌های اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری و از ساعت 5 صبح امروز وارد عملیات جستجو شدند تا بتوانند هرچه زودتر محل حادثه را مشخص کنند.

وی افزود: محدوده سقوط Fall هواپیما تا حدود زیادی براساس کارشناسی‌های انجام شده تقریباً مشخص شده است، شب گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی، برف و سرما و همچنین صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات به کندی پیش می‌رفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: گذر از کوه‌ دنا و کوه‌های مجاور آن حتی در شرایط مساعد جوی و در فصل تابستان نیز به سختی صورت می‌گیرد؛ قطعاً با حضور بالگردهای امداد و نجات برای گشت هوایی، عملیات شناسایی سرعت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم محل دقیق حادثه سقوط هواپیما تا ساعت 2 الی 3 بعد از ظهر امروز توسط نیروهای متخصص به صورت کامل شناسایی شود؛ به احتمال زیاد لاشه هواپیما در نزدیکی روستاهای نقل و دنگزلو منطقه پادنای اولیا و بالای کوه دنا بوده است.

سلیمی اذعان داشت: با توجه به برخورد هواپیما به کوه و سرمای شدید هوا در ارتفاع 2 هزار متر، بعید است هیچ یک از سرنشینان هواپیما جان سالم به در برده باشند.

روستای نُقُل در بخش دناکوه قرار داشته و بعد از آن هیچ روستای دیگری قرار ندارد و راه‌های روستایی به بن‌بست قله «پازن پیر» در رشته کوه‌های دنا می‌انجامد که ارتفاع آن از سطح دریا 2 هزار و 276 متر است.

شرایط جوی بالگرد اورژانس را زمین گیر کرد / اعزام 2 بالگرد کمکی از اصفهان + فیلم

بالگرد اورژانس کشور که برای امدادرسانی در خصوص حادثه سقوط هواپیما اعزام شده بود بخاطر شرایط جوی مجبور به بازگشت شد.

به گزارش حسین خزایی فر، خبرنگار اعزامی گروه حوادث Accidents رکنا، یک تکنسین اورژانس در گفتگو با خبرنگار حوادث رکنا در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی در محلحادثه Incident سقوط هواپیما در دنا گفت: از صبح امروز نیروهای امدادی در قالب تیم های چند نفره به داخل رشته کوه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آخرین اطلاعات حاکی از این است که بالگرد اورژانس کشور از یاسوج بر فراز محل حادثه به پرواز درآمده اما بخاطر شرایط جوی و فشار توده ها به آشیانه بازگشته است.

وی بیان کرد: اکنون دو بالگرد از اصفهان در حال حرکت هستند تا جستجو را در منطقه ادامه دهند.

وضعیت جوی منطقه سقوط هواپیما + عکس

گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی منطقه سقوط هواپیما را تشریح کرد.

معصومه احمدی در مورد وضعیت جوی هوای منطقه سقوط Fall هواپیما در کوه دنا گفت: امروز هوای منطقه دنا در سمیرم ابری و بارانی است اما تا عصر امروز از ضخامت ابرها کاسته می شود. فردا این منطقه هوای آرامی دارد اما از چهارشنبه و پنج شنبه بارش ها در این مناطق آغاز می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش در جنوب کشور آغاز شده و کرمان، فارس و هرمزگان بارش پراکنده دارند. بارش از ابتدای هفته در این مناطق افزایش می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی Meteorology افزود: امروز در شمال شرق کشور باران می بارد. برای استان های یزد، خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و برای خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار رعد و برق و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.
پرواز اولین هلیکوپتر جستجوگر بر فراز رشته کوه های دنا +فیلم و عکس
گزارش لحظه به لحظه از دومین روز عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج + فیلم و عکس

شرایط جوی هوا این امکان را به بالگردهای سازمان اورژانس کشور داد که صبح امروز برای گشت زنی و پیدا کردن هواپیما سقوط کرده به پرواز دربیایند.

توده های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی خلبانان شده است اما با این حال تمام امدادگران و خلبانان تمام تلاش خود را برای اینکه لاشه هواپیما سقوط کرده در مسیر تهران -یاسوج را پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا