معلم عصبانی 8 دانش آموز اصفهانی را به باد کتک گرفت و راهی بیمارستانشان کرد!


معلم عصبانی 8 دانش آموز اصفهانی را به باد کتک گرفت و راهی بیمارستانشان کرد!

 در روزها و هفته هایی که اخبار مرتبط با حوادث تلخ از پی هم می آیند تا جامعه ایرانی را در غم و اندوه فرو ببرند، مدارس کشور نیز از این غافله عقب نمانده اند و در این محیط های فرهنگی هم حوادث تلخ جریان دارد؛ محیط هایی مثل دبیرستان ناحیه 5 آموزش و پرورش اصفهان که در آن یک مشاور مدرسه 8 دانش آموز خود را به باد کتک گرفت تا 6 نفرشان راهی بیمارستان شوند.

معلم عصبانی 8 دانش آموز اصفهانی را به باد کتک گرفت و راهی بیمارستانشان کرد! در روزها و هفته هایی که اخبار مرتبط با حوادث تلخ از پی هم می آیند تا جامعه ایرانی را در غم و اندوه فرو ببرند، مدارس کشور نیز از این غافله عقب نمانده اند و در این محیط های فرهنگی هم حوادث تلخ جریان دارد؛ محیط هایی مثل دبیرستان ناحیه 5 آموزش و پرورش اصفهان که در آن یک مشاور مدرسه 8 دانش آموز خود را به باد کتک گرفت تا 6 نفرشان راهی بیمارستان شوند.

به گزارش «تابناک»، در روزی که گذشت و در یکی از مدارس مقطع متوسطه شهر اصفهان، مشاور عصبانی مدرسه با حضور در کلاس درس اقدام به ضرب و شتم 8 نفر از دانش آموزان کرد که در این بین 6 نفر از آنها به شدت آسیب دیدند و با کمک سایر مسئولان مدرسه به بیمارستانی شهر منتقل شدند.

بررسی ها نشان می دهد اگرچه با معاینه و درمان های مقدماتی حال 4 نفر از این دانش آموزان بهتر شده و شرایط برای مرخصی آنها از بیمارستان فراهم می شود، اما همچنان 2 تن از این دانش آموزان در بیمارستان بستری هستند و حال چندان مساعدی ندارند.

به رغم اخبار رسیده از اصفهان مبنی بر نامساعد بودن حال دو دانش آموز بستری شده، سخنگوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ضمن تأیید ضرب و شتم ۸ دانش آموز توسط معلم آنها به رسانه ها گفت: دانش آموزان در سلامت کامل هستند و معلمی که با دانش آموزان درگیر شد نیز برای پاسخگویی به آموزش‌وپرورش احضار شده است.

علیرضا مهدی پیرامون ضرب و شتم دانش آموزان در مدرسه جمال، مقطع متوسطه دوم، در ناحیه 5 آموزش‌وپرورش اصفهان اظهار داشت: امروز مشاور مدرسه به کلاس می‌رود و با دانش آموزان درگیر می‌شود و ضرب و شتم رخ داده است اما به بزرگی که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و بیشتر درگیری لفظی بوده است.

وی گفت: برخورد فیزیکی بین مشاور و مجموعه بچه‌ها رخ داده است، بلافاصله مدیر مدرسه و حراست آموزش‌وپرورش ناحیه 5 وارد عمل می‌شوند و دانش آموزان را به بیمارستان انتقال می‌دهند، 6 نفر از دانش آموزان به بیمارستان انتقال داده می‌شود که 3 نفر از آن‌ها به بیمارستان عیسی بن مریم و 3 نفر از آن‌ها به بیمارستان کاشانی منتقل می‌شوند تا از سلامت کودکان اطمینان حاصل شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از سلامت همه کودکان خبر داد و افزود: 4 نفر از دانش آموزان مرخص شده‌اند اما 2 نفر از آن‌ها در بیمارستان برای مراقبت‌های بیشتر نگه داشته شده‌اند، این دو کودک هم در سلامت هستند و تنها به دلیل قوانین بیمارستان تا کنون مرخص نشده‌اند. هم‌اکنون مدیر مدرسه و حراست آموزش‌وپرورش ناحیه 5 و مدیر مدرسه در بیمارستان حضور دارند.

وی به پیگیری جدی آموزش‌وپرورش استان اصفهان پیرامون این واقعه اشاره کرد و گفت: مشاور مدرسه به آموزش‌وپرورش احضار شده و چهارشنبه باید برای پاسخگویی حضور پیدا کند و درصورتی‌که نتواند جواب قانع کننده داشته باشد با او به‌طور قطع برخورد خواهد شد.

این ضرب و شتم اولین اتفاق تلخ مدارس کشور در سال جاری نیست و پیش از این نیز اخبار متعدد و مشابهی در رابطه با ضرب و شتم دانش آموزان در مدارس کشور از استان های مختلف منتشر شده است.

عدم اقدام موثر آموزش و پرورش در برخورد با معلم های خاطی و بی توجهی مسئولان به ریشه های بروز چنین درگیری هایی را می توان از جمله اصلی ترین دلایلی دانست که بروز این حوادث دامن می زند.

در شرایطی که نا آرامی ها و اخبار تلخ متعدد نگرانی ها در مورد وضعیت کنونی جامعه را افزایش داده است، تکرار حوادثی مثل تنبه یا ضرب و شتم دانش آموزان آن هم در مدارسی که باید محل آموزش صبر، آرامش و دوستی به دانش آموزان باشد، موضوع نگران کننده ای است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

شاید اگر مسئولان آموزش و پرورش در کنار اقدام موثر و جدی برای برخورد با مشاور خاطی، چرایی وقوع این حادثه را به صورت ریشه ای بررسی کنند و در پی حل ریشه های مشکل برآیند و این موضوع را سر مشقی برای سایر مدارس و محیط های آموزشی کشور قرار دهند، در آینده بروز چنین حوادث غم انگیزی به صفر برسد، اما آنچنان که از شواهد و نیز تاریخچه نمونه های مشابه بر می آید اقدام موثری رخ نخواهد داد و همچنان شاهد بد اخلاقی معلم با دانش آموز خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج