نگاهی آماری به عملکرد السد قطر و پرسپولیس؛ خط آتش دوحه برابر دیوار سرخ تهران


نگاهی آماری به عملکرد السد قطر و پرسپولیس؛ خط آتش دوحه برابر دیوار سرخ تهران

جدالی سخت و حساس برای دو...

طرفداری- پرسپولیس و السد در دیداری حساس در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نگاهی آماری به دو تیم ما را به نتایج جالبی می رساند. ابتدا نگاهی می اندازیم به جایگاه دو تیم در جدول داخلی ایران و قطر.

پرسپولیس تهران به نظر می رسد قهرمانی خود در لیگ برتر ایران را قطعی کرده است و چالش اصلی سرخ ها زمان قهرمانی تیمشان است. سرخ ها به احتمال فراوان حدود 4-5 هفته زودتر می توانند جشن قهرمانی خود در لیگ برتر ایران را بگیرند. پرسپولیس تاکنون 23 بازی انجام داده است که 16 پیروزی، 6 تساوی و 1 شکست به دست آورده است و آمار 40 گل زده و 9 گل خورده را نیز به دست آورده است.

در آن سوی میدان السد قطر با 43 امتیاز از 17 بازی در رده دوم جدول قرار دارد. یاران ژاوی با فاصله دو امتیازی نسبت به الدحیل یکی از شانس های قهرمانی در لیگ ستارگان قطر هستند. آنها در 17 بازی گذشته 14 پیروزی، 1 تساوی و 2 شکست داشته اند و آمار 50 گل زده و 17 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند.

السد با 17 گل خورده ای که داشته است بهترین خط دفاع لیگ ستارگان قطر بوده است و بعد از آن الدحیل با 20 گل خورده قرار دارد. آنها همچنین با 50 گل زده دومین خط برتر قطر بوده اند. بهترین خط حمله لیگ ستارگان قطر را الدحیل دارد که در 17 بازی آمار عجیب 64 گل زده را داشته است.

در لیگ برتر ایران نیز پرسپولیس با 9 گل خورده بهترین خط دفاع ایران بوده است و با 40 گل زده بهترین خط حمله ایران نیز است.

جدول زیر عملکرد خطوط دفاع و حمله دو تیم در لیگ داخلی را نشان می دهد.

تیم بازی گل زده میانگین در هر بازی گل خورده میانگین در هر بازی
پرسپولیس 23 40 1.73 9 0.39
السد 17 50 2.94 17 1
باید دید مصاف یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا برابر یکی از بهترین خطوط حمله این مسابقات چه سرانجامی خواهد داشت. مطمئنا تیمی که ژاوی را در اختیار دارد هر لحظه از بازی توانایی خلق یک موقعیت را دارد و جدال با ژاوی و یارانش آزمون بزرگی برای سیدجلال حسینی و تیمش به خصوص در خط دفاعی است. در آن سوی میدان نیز جدال مهاجمان پرسپولیس، خصوصا علی علیپور، آقای گل فعلی فوتبال ایران با خط دفاعی السد، مخصوصا شخص مرتضی پورعلی گنجی جالب خواهد بود.

گفتنی است که پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 3 بر 0 نسف قارشی را شکست داده است و السد نیز با نتیجه 2 بر 1 الوصل امارات را برده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس