افت شوکه کننده سرخپوشان در مقابل سورپرایز آبی‌ها



افت شوکه کننده سرخپوشان در مقابل سورپرایز آبی‌ها

در پایان هفته دوم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال استقلال با یک پیروزی و یک مساوی بهترین عملکرد را در بین چهار نماینده ایران در این مسابقات داشته است.

به گزارش فرتاک ورزشی،

استقلال و ذوب‌آهن تیم های پیروز ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بودند و پرسپولیس و تراکتورسازی هم دو تیمی بودند که در این هفته طعم شکست را چشیدند. آن هم شکست های سنگین سه بر صفر و سه بر یک مقابل دو تیم قطری الغرافه و السد.

* ذوب آهن بهترین تیم هفته دوم

شاگردان امیر قلعه نویی با پیروزی دو بر صفر مقابل لوکوموتیو تاشکند بهترین نتیجه هفته دوم را بین تیم‌های ایرانی به دست آوردند و تراکتورسازی تبریز هم با شکست سه بر صفر مقابل الغرافه ضعیف ترین نتیجه را کسب کرد. استقلال با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد و دومین تیم برتر این هفته بود و پرسپولیس با شکست سه بر یک مقابل السد دومین تیم ضعیف این هفته بود.

* استقلال تنها تیم بدون شکست

در پایان هفته دوم این مسابقات تعداد بازی تیم‌های ایرانی در آسیا به عدد ۸ رسید. استقلال تنها تیم ایرانی است که هنوز در آسیا طعم شکست را نچشیده است. از آن سو تراکتورسازی هم تنها تیم ایرانی است که رنگ پیروزی و حتی تساوی را هم ندیده است و در هر دو بازی شکست خورده است.

ذوب آهن و پرسپولیس هر یک با یک پیروزی و یک شکست کارشان را در این مسابقات ادامه می‌دهند.

* تنها مساوی برای استقلال

در بین ۴ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال تنها تیمی است که یکبار مقابل حریفانش مساوی کرده است. سه تیم پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی دیدارهای شان را یا با پیروزی تمام کرده‌اند و یا با شکست و در های دیداری مساوی نشده‌اند.

* علیپور بهترین گلزن ایرانی

علی علیپور با ۲ گل زده بهترین گلزن ایرانی حاضر در مسابقات است. او تنها بازیکن از یک تیم ایرانی است که در یک بازی بیشتر از یک گل زده است. سایر بازیکنان تیم های ایرانی حداکثر یک بار در این دو هفته دروازه حریفان را باز کرده‌اند.

* گلزنان خارجی

گادوین منشا و استنلی کی‌روش دو بازیکن خارجی هستند که برای تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن مستقیما گلزنی کرده‌اند. سرور جباروف و مامه تیام دو بازیکن خارجی استقلال هم باعث شدند تا تیم استقلال در مقابل دو حریفش الریان و الهلال با اشتباه بازیکنان حریف به گل برسد.

* تراکتور تنها تیم بدون گل زده

سه تیم از چهار تیم ایرانی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان موفق به گل زنی شده‌اند و تراکتورسای تنها تیم ایرانی است که در گلزنی ناکام مانده است. پرسپولیس با ۴ گل زده بهترین خط حمله ایرانی در آسیا را دارد، ذوب آهن و استقلال هر کدام با ۳ گل در رده بعدی هستند و تراکتورسازی هم بدون گل زده ضعیف ترین خط حمله ایرانی در آسیا را دارد.

همین تیم با ۴ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی ایرانی در آسیا را هم به خود اختصاص داده است و بعد از آن ذوب آهن و پرسپولیس با ۳ گل خورده در رده‌های بعدی هستند. استقلال با دو گل خورده دارای بهترین خط دفاعی در بین تیم های ایرانی در آسیا می باشد.

* استقلال با دو دروازه بان

استقلال که دارای بهترین خط دفاعی ایرانی در آسیا است، تنها تیمی است که از هر دو دروازه بانش استفاده کرده است. آبی‌ها در یک بازی با سید حسین حسینی به میدان رفتند و در بازی دوم شان با سید مهدی رحمتی. سه تیم دیگر ایرانی حاضر در آسیا در هر دو بازی از دروازه‌بان های ثابت استفاده بردند.

* ناکامی تیم های ایرانی مقابل قطری

در روز دوم رقابتها دو تیم ایرانی مقابل دو تیم قطری به میدان رفتند که هر دو نماینده کشورمان مغلوب رقبای قطری شان شدند. آن هم با نتایجی تقریبا مشابه و با خوردن سه گل. ابتدا این تراکتورسازی بود که مقابل الغرافه تن به شکست ۳ بر صفر داد و سپس نوبت به پرسپولیس رسید که مقابل السد، دیگر تیم قطری حاضر در این مسابقات با نتیجه سه بر یک مغلوب شود.

مهدی طارمی برای الغرافه مقابل تراکتورسازی دو بار موفق به گلزنی شد و در بازی السد و پرسپولیس هم بغداد بونجاح دو بار موفق به گلزنی شد تا این هم وجه اشتراک دیگری باشد از شکست نماینده های کشورمان برابر تیم های قطری.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی