سرنا ویلیامز، شماره یک سابق تنیس زنان جهان: برای تولد فرزندم تقریبا مرگ را تجربه کردم


سرنا ویلیامز، شماره یک سابق تنیس زنان جهان: برای تولد فرزندم تقریبا مرگ را تجربه کردم

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان و به نقل از BBC، سرنا ویلیامز ( Serena Williams )، شماره یک سابق تنیس زنان جهان روز گذشته در گفتگو با CNN عنوان کرده بود برای اینکه دخترش الکسیس المپیا را به دنیا بیاورد تقریبا مرگ را تجربه کرده است. برنده 23 عنوان رقابت‌های گرند اسلم فوریه سال جاری در مسابقات تنیس فدکاپ و ضمن رقابت در کنار خواهرش ونوس...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان و به نقل از BBC، سرنا ویلیامز ( Serena Williams )، شماره یک سابق تنیس زنان جهان روز گذشته در گفتگو با CNN عنوان کرده بود برای اینکه دخترش الکسیس المپیا را به دنیا بیاورد تقریبا مرگ را تجربه کرده است.

برنده ۲۳ عنوان رقابت‌های گرند اسلم فوریه سال جاری در مسابقات تنیس فدکاپ و ضمن رقابت در کنار خواهرش ونوس بازگشت خود را به زمین تنیس حدودا یک سال بعد از بارداری و تولد فرزندش کلید زد، در این خصوص گفت: «بسیار خوش شانس هستم که زنده مانده‌ام. چراکه زایمان مشکلات زیادی برای سلامتی من به وجود آورده بود.»

سرنا ویلیامز سال گذشته در مسابقات تنیس اوپن استرالیا در حالی جام قهرمانی را بالای سر برد که دخترش را هشت هفته باردار بود. او می‌گوید زایمان او در بخش اورژانس بیمارستان اتفاق افتاد و بعد از تولد ضربان قلب دخترش به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده بود که البته به کمک پزشکان این مشکل مرتفع شد.

اما تمام مشکلات سرنا بعد از تولد فرزندش به اینجا ختم نشد. او بعد از زایمان درگیر آمبولی ریه یا مسدود شدن عروق ریه و انسداد مکانیکی در شریان‌های ریه می‌شود.

آمبولی ریه بعد از زایمان در هر ۷‌هزار حاملگی یک‌بار رخ می‌دهد گرچه احتمال بروز آن هم قبل از زایمان و هم بعد از زایمان وجود دارد. آمبولی‌هایی که پس از زایمان اتفاق می‌افتند،‌ درصد مرگ و میر بیشتری دارند اما ستاره تنیس زنان جهان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و تا شش هفته بعد از مادر شدندش را در تختخواب گذراند. او زنده بودنش را مدیون تیم پزشکی و پرستاران است. اما به گفته خودش هنوز هم از اتفاقاتی که پشت سرگذاشته می‌ترسد.

با این تفاسیر سرنا ویلیامز ۳۶ ساله هنوز تصمیمی مبنی بر رقابت برای کسب جام قهرمانی در سه گرند اسلم باقی مانده از سال ۲۰۱۸ نگرفته است.

گفتنی است، سرنا ویلیامز تنیسور کهنه‌کار آمریکایی، شماره یک سابق زنان جهان و همسرش فرانس الکسیس اوحانیان، از بنیان‌گذاران شبکه اجتماعی «رد ایت» روز جمعه یک سپتامبر ۲۰۱۷ ورود یک دختر بچه را خوشامد گفتند.

سرنا ویلیامز، شماره یک سابق تنیس زنان جهان: برای تولد فرزندم تقریبا مرگ را تجربه کردم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...