بیمه ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی


بیمه ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی

سومین نشست‌ از سلسله ‌نشست‌های «عدالت اجتماعی؛ از آرمان تا واقعیت» روز دوشنبه 30 بهمن 96 با حضور محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق روستاییان و عشایر، علی حیدری نایب‌رییس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی، فرشید یزدانی کارشناس حوزه سیاست‌گذاری و علیرضا ابراهیم‌پور مدیرعامل شرکت بیمه ملت برگزار شد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،علیرضا ابراهیم‌پور در سومین نشست از سلسله نشست‌های عدالت اجتماعی؛ از آرمان تا واقعیت با عنوان «بیمه و عدالت اجتماعی» گفت: عدالت اجتماعی توزیع امکانات به صورت منصفانه است چرا که توزیع مساوی دلیل بر عدالت نیست.
مدیرعامل بیمه ملت با تأکید بر این‌که ضریب نفوذ بیمه در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد؛ ادامه داد: راه حل گسترش ضریب نفوذ بیمه، فرهنگ‌سازی بیمه بوده که فاصله ضریب نفوذ بیمه را در ایران با استانداردهای جهانی کاهش می‌دهد و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دست‌یافتنی می‌شود.
ابراهیم‌پور آشنایی با بیمه‌های مختلف را بهبودبخش زندگی اقتصادی خانواده‌ها دانست و افزود: گسترش فرهنگ بیمه، به افزایش ضریب نفوذ بیمه می‌انجامد و تحقق عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز در این نشست؛ با بیان این‌که برای افزایش عدالت، باید فقر را کاهش دهیم؛ تاکید کرد: برای کاهش فقر، بیمه‌ها باید تقویت شوند؛ برای تقویت بیمه، باید اشتغال را تقویت کنیم و برای توزیع عادلانه اشتغال نیز، باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب نسبت به تولید اشتغال در نقاط مختلف کشور تلاش کنیم.
محمدرضا واعظ مهدوی در همین‌خصوص ادامه داد: باید بحث بیمه و عدالت اجتماعی را از رویکرد حکمرانی خوب شروع کرد، رویکردی که می‌گوید در دولت حداقلی، وظایف دولت‌ها، تأمین امنیت و نظم است و سایر خدمات را بازار تأمین می‌کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل