دلیل گرانی گوشت گوسفند تقاضای بالاست/ قاچاق گوسفند به کشورهای عربی معضلی است


دلیل گرانی گوشت گوسفند تقاضای بالاست/ قاچاق گوسفند به کشورهای عربی معضلی است

«به هر حال روزهای پایانی سال است و کارمندان و کارگران عیدی می‌گیرند و همچنین ارگان‌های مختلف برای مراسم‌شان تقاضای بیشتری برای تهیه گوشت گوسفند خواهند داشت. این‌ها موجب بالا رفتن تقاضا می‌شود.»

دلیل گرانی گوشت گوسفند تقاضای بالاست/ قاچاق گوسفند به کشورهای عربی معضلی استعلی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی درمورد وضعیت بازار در روزهای پایانی سال می‌گوید: «با توجه به اینکه روزهای پایانی سال پیش‌رو است و معمولا در این ایام تقاضای خرید گوشت گوسفندی بالاتر می‌رود، افزایش قیمت هم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.»

به گزارش عصرایران به نقل از اتاق اصناف ایران، ملکی می‌گوید: «به هر حال روزهای پایانی سال است و کارمندان و کارگران عیدی می‌گیرند و همچنین ارگان‌های مختلف برای مراسم‌شان تقاضای بیشتری برای تهیه گوشت گوسفند خواهند داشت. این‌ها موجب بالا رفتن تقاضا می‌شود.»

ملکی با اشاره واردات گوشت گسفند از کشور استرالیا می‌گوید: «موضوع دیگر کم بودن گوسفند آماده ذبح است؛ چرا که زمان زاد و ولد و ذبح گوسفندان آماده اواسط سال است و با رسیدن به ایام پایانی سال باید با واردات جلوی کمبود گوشت گوسفند را بگیریم.

البته مسئولین در ستاد تنظیم بازار هم تلاش‌شان را می‌کنند، ولی ما نباید واردات از استرالیا را از دست بدهیم چون در این کشور فصل بهار است. از طرفی حمایت از تاجران ایرانی و دادن سوبسید به آن‌ها برای واردات گوشت گوشفندی از استرالیا باید بسیار جدی گرفته شود.»

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی به موضوع قاچاق اشاره می‌کند و می‌گوید: «متاسفانه فروش غیرقانونی گوسفند زنده به کشورهای عربی چون امارات، کویت و قطر یکی از معضل‌های جدی ماست که خواهش می‌کنم مسئولین فکری به حال این موضوع بکنند. گوسفند در غرب کشور (استان‌های کرمان‌شاه و ایلام) به دلیل نژاد کلهر و سنجانی و پرورش در دشت، رنگ سفیدی دارند و به اصلاح ما، گوشت‌شان هم سفید‌تر است. همین موضوع موجب محبوبیت گوشت این حیوان میان اعراب شده است.»

او در آخر به پایین بودن سرانه مصرف گوشت در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: «سرانه مصرف در کشور ما طبق آمار و به ازای هر نفر، ۸ کیلوگرم در سال است. در حالی که میزان استاندارد سرانه مصرف گوشت قرمز بیش از ۱۲ کیلوگرم است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)