آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله


کچه دوزی از انواع هنرهای جدید و جالب است و برای انجام این هنر از قائده و الگوی خاصی استفاده نمی شود. در آموزش کچه دوزی از وسایل ساده ای استفاده می شود و شما می توانید با کمک کچه دوزی روی لباس های بافتنی و لباس های مجلسی و مانتو و کیف و … را به زیبایی تزیین کنید.  کچه دوزی از انواع هنرهای نزدیک به نمد دوزی...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این مطلب آموزش کچه دوزی روی لباس را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید در هنر کچه دوزی مهارت لازم را بدست آورید.

کچه دوزی از انواع هنرهای جدید و جالب است و برای انجام این هنر از قائده و الگوی خاصی استفاده نمی شود. در آموزش کچه دوزی از وسایل ساده ای استفاده می شود و شما می توانید با کمک کچه دوزی روی لباس های بافتنی و لباس های مجلسی و مانتو و کیف و … را به زیبایی تزیین کنید.

کچه دوزی از انواع هنرهای نزدیک به نمد دوزی می باشد با این تفاوت که در کچه دوزی با سوزن زدن الیاف های به هم تنیده و فشرده شده سر و کار دارید ولی در نمد دوزی با پارچه هایی سر و کار دارید که از الیاف ساخته شده اند همچنین تنوع رنگ و جنس الیاف کچه دوزی نسبت به نمد دوزی بیشتر است.

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله

آموزش کچه دوزی به صورت مرحله به مرحله

با کمک الیاف کچه می توانید روی لباس ها به خصوص لباس های بافتنی و پشمی را به زیبایی تزیین کنید همچنین می توانید از هنر کچه دوزی برای ساخت عروسک های مختلف استفاده کنید. در مطالب قبلی آموزش عثمان دوزی و چهل تکه دوزی را مشاهده کردید در این مطلب قصد داریم آموزش کچه دوزی روی لباس بافتنی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.



آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله


آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله

وسایل لازم برای کچه دوزی

سوزن کچه دوزی فرچه کچه دوزی الیاف کچه لباس بافتنی آب صابون

مراحل کچه دوزی روی لباس بافتنی

در مرحله اول آموزش کچه دوزی ابتدا مقداری صابون را درون مقداری آب رنده کنید و بعد از حل شدن صابون در آب این محلول را درون اسپری آب فشان بریزید توجه داشته باشید که از محلول آب و صابون در کچه دوزی برای فشردن و اتصال الیاف به یکدیگر استفاده می شود.
مکان مورد نظر را برای انجام کچه دوزی روی لباس بافتنی مشخص کنید سپس در مورد ترتیب قرار گرفتن سایر عناصر کچه دوزی روی لباس تصمیم گیری کنید.
طرح قلب را روی مقوا در آورید و مقوا را در محل تعیین شده قرار دهید و با کمک دوخت و یا سوزن میخی طرح را به لباس متصل کنید.

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله
فرچه کچه دوزی را از داخل لباس زیر دست های خود قرار دهید مقداری از الیاف را بردارید و در قسمتی که طرح را متصل کرده اید قرار دهید و مقداری از محلول آب و صابون را روی الیاف اسپری کنید و با کمک سوزن شروع به سوزن زدن روی الیاف کنید.
بعد از اینکه الیاف به صورت کامل به خورد لباس رفت بقیه قسمت های خالی طرح را به همین روش پر کنید. بعد از اینکه طرح قلب را به صورت کامل روی لباس انجام دادید الگو را بردارید و اگر الیاف اضافی روی طرح ایجاد شده مشاهده می کنید آن را با کمک قیچی چیده و طرح را مرتب کنید.

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله
می توانید برای ایجاد طرح پرنده و گل روی لباس طرح مورد نظرتان را روی مقوا در آورید سپس الگو را به لباس وصل کنید و الیاف پشمی را درون کار قرار دهید و با کمک سوزن و اسپری آب و صابون الیاف را به راحتی به لباس متصل کنید.

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله
در این مرحله از آموزش کچه دوزی برای ایجاد طرح گل های کوچک روی لباس می توانید الیاف را به شکل اشک درآورید و روی لباس قرار دهید سپس با کمک سوزن زدن الیاف را به خورد لباس دهید. می توانید برای پر کردن مرکز گل از الیاف با رنگ دیگری استفاده کنید و مقداری از الیاف را گلوله کنید و در مرکز گل قرار دهید.

آموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحلهآموزش کچه دوزی روی لباس با راهنمای تصویری و مرحله به مرحله

در این مطلب آموزش کچه دوزی روی لباس بافتنی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید با کمک هنر کچه دوزی روی لباس هایتان را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کچه دوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی