با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!


با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!

واژن چیست؟ این عضو حساس و مهم در زنان که سلامت عمومی بدن شان را تامین می کند. واژن هم از فردی به فرد دیگر دارای تفاوت هایی است که در این متن با آن بهتر آشنا خواهید شد. نبض ما– واژن یک لوله الاستیسیته و عضلانی است که از قسمت بیرون بدن تا رحم […] نوشته با انواع واژن بیشتر آشنا شوید! اولین بار در نبض ما پدیدار شد.

واژن چیست؟ این عضو حساس و مهم در زنان که سلامت عمومی بدن شان را تامین می کند. واژن هم از فردی به فرد دیگر دارای تفاوت هایی است که در این متن با آن بهتر آشنا خواهید شد.

نبض ما– واژن یک لوله الاستیسیته و عضلانی است که از قسمت بیرون بدن تا رحم در داخل بدن ادامه دارد. واژن در حفره لگن خلفی مثانه و قدامی راست روده قرار دارد. طول واژن به طور معمول هشت تا دوازده سانتی متر است که در طول رابطه جنسی و زایمان گسترش می یابد.

با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!

سطح داخلی مهبل (واژن) در طی مقاربت جنسی، انعطاف پذیری و افزایش اصطکاک دارد. پوشش داخلی لگن از بافت شکمی تشکیل شده و این بافت، باعث حفاظت از لایه های زیرین واژن می شود.

ترشحات تولید شده توسط واژن به وسیله واژن و PH اسیدی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و مخمرها صورت می گیرد.

در طول رابطه جنسی، واژن مانند یک ظرف عمل می کند و اسپرم را به رحم و لوله های فالوپی انتقال می دهد. ساختار کششی مهبل (واژن) اجازه می دهد تا هنگام وارد شدن آلت تناسلی مرد، در طول و قطر به کشش لازم برسد.

در طی زایمان هم، واژن به عنوان کانال تولد جنین از رحم و خارج از بدن مادر عمل می کند. یک بار دیگر، کشش مهبل (واژن) اجازه می دهد تا به میزان قابل توجهی باز شده و جنین از آن خارج شود.

واژن یک عضو ارگانیک الاستیک، عضلانی است که رحم را با اندام های بیرونی خارجی متصل می کند. مهم است که به یاد داشته باشید که ظاهر واژن و اندام تناسلی زن می تواند در شکل، اندازه، رنگ، بافت و ظاهر کلی با زنان دیگر، متفاوت باشد.

با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!

انواع واژن

شکل واژن در زنان می تواند متفاوت باشد:

زائده داخلی لابیا: یکی از اشکال واژن به صورتی است که لب های درونی (labia minora) به طور کامل توسط لب های بیرونی (labia majora) تحت پوشش دهی قرار گرفته است و برجستگی لابیا در بخش داخلی قرار داشته و مشخص نیست.

زائده خارجی لابیا: یکی دیگر از اشکال واژن به صورتی است که لب های درونی (لابیا) خارج از لب بیرونی بوده و به صورت برجستگی آویزان است.

واژن پف دار: در این شکل، لب های درونی و بیرونی، پایین تر از استخوان لگن قرار دارد.

در نوع دیگر واژن، گستردگی واژن در بالا و لب های داخلی بیشتر بوده و به سمت پایین متمایل است.

با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!

واژن لاله شکل: در این شکل، واژن مانند جوانه شکوفا شده گل بوده و لب های داخلی از طریق لب های بیرونی احاطه شده است.

ممکن است شکل ظاهری یا اندازه واژن در هر زنی متفاوت باشد اما انعطاف پذیری بالا و عملکرد واژن در هر شکلی، یکسان بوده و همه آنها را منحصر به فرد و زیبا می کند.

اندازه سوراخ واژن چقدر است؟

اندازه های کلی واژن به ترتیب به صورت زیر است:

در حالت عادی: طول= 3.5-4 اینچ، قطر=

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...