روایت خالق پدینگتن‌ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می‌شود


همشهری آنلاین: پل کینگ که این روزها فیلم سینمایی «پدینگتن 2» را روی پرده سینماهای جهان دارد، در آینده نزدیک روی صندلی کارگردانی پروژه‌ای بر اساس ماجراهای پینوکیو می‌نشیند.

روایت خالق پدینگتن‌ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می‌شود

روایت خالق پدینگتن‌ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می‌شود
سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
پل کینگ که این روزها فیلم سینمایی «پدینگتن ۲» را روی پرده سینماهای جهان دارد، در آینده نزدیک روی صندلی کارگردانی پروژه‌ای بر اساس ماجراهای پینوکیو می‌نشیند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، پس از موفقیت‌های تجاری و هنری «پدینگتن 2»، کینگ به یکی از فیلمسازان بسیار محبوب هالیوود تبدیل شده و نام او در کنار برخی از پروژه‌های مهم به چشم می‌خورد. هفته‌های گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیران استودیو برادران وارنر قصد دارند کار تولید فیلمی درباره ویلی وونکا، شخصیت مرموز کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» رولد دال را به کینگ بسپرند.

حالا خبر می‌رسد مدیران دیزنی برای عقب نماندن از استودیوهای رقیب می‌خواهند فیلمی زنده و انیمیشن با الهام از کتاب محبوب کارلو کولودی بسازند. «پینوکیو» نخستین بار سال 1883 منتشر شد و تا امروز ده‌ها نسخه سینمایی و تلویزیونی بر اساس آن به نمایش درآمده است؛ از جمله انیمیشنی که سال 1940 در استودیو دیزنی تولید شد تا پس از فیلم بسیار موفق «سفیدبرفی و هفت کوتوله» دومین پروژه انیمیشن این استودیو باشد.

تولید سه فیلم و یک تئاتر | پینوکیو پس از ۸۰ سال زنده می‌شود

کینگ برای کارگردانی «پینوکیو» با مدیران دیزنی وارد مذاکره شده و اگر به نتیجه برسد، فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از جک تورن آماده نمایش می‌کند؛ فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس 39 ساله انکلیسی که زمانی نامش با یکی از پروژه‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» گره خورده بود اما در نهایت در آن پروژه حضور نیافت. او این روزها فیلم سینمایی «اعجوبه» به کارگردانی استفن چابسکی را در مقام نویسنده فیلمنامه روی پرده دارد.

دیزنی که پیش از این با بازتولید نسخه‌های زنده/انیمیشن کارتون‌های قدیمی «کتاب جنگل» و «دیو و دلبر» به موفقیت‌های خیره‌کننده رسیده بود، در پی رکوردشکنی با نسخه تازه «پینوکیو» است؛ آن هم به واسطه حضور کارگردانی که «پدینگتن 2» او 215 میلیون دلار (پنج برابر هزینه تولید) فروخته است. ضمن اینکه گفته می‌شود کینگ برای ساختن قسمت سوم همین فیلم به توافق رسیده است.

سال 2002 روبرتو بنینی، فیلمساز ایتالیایی برنده اسکار نسخه‌ای زنده از «پینوکیو» ساخته بود که نامزد دریافت شش جایزه تمشک طلایی از جمله بدترین فیلم، بدترین کارگردان و بدترین دنباله یا بازسازی شد و در نهایت جایزه بدترین بازیگر مرد را نصیب بنینی کرد. این نخستین بار در تاریخ جوایز تمشک طلایی بود که یک فیلم خارجی‌زبان نامزد این تعداد جایزه می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط