بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان


مطلب بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ میتسوبیشی اوتلندر فو یا PHEV به عنوان یکی از معدود خودروهای پلاگین هیبریدی 2018 موجود در بازار ایران، برای سال 97 در...

میتسوبیشی اوتلندر فو یا PHEV به عنوان یکی از معدود خودروهای پلاگین هیبریدی ۲۰۱۸ موجود در بازار ایران، برای سال ۹۷ در دسترس علاقمندان قرار گرفته که در این نوشته به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) یک نمونه کراس اوور یا اس‌ یو وی (SUV یا شاسی بلند) سایز کوچک بوده که اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط این شرکت ژاپنی راهی بازارهای جهانی گردید. اوتلندر نسل اول که با نام میتسوبیشی ایر ترک (Airtrek) نیز شناخته می‌شد، با طولی کمتر از ۴.۵۰۰ میلی‌متر، تا سال ۲۰۰۸ در خط تولید قرار داشت. نسل دوم این خودرو، مابین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ تولید گردید و علاوه بر سود بردن از ابعادی بزرگ‌تر، ظاهری جذاب‌تر و مدرن‌تر نسبت به نسل قبلی داشت.

نسل سوم اوتلندر نیز در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض نمایش عمومی درآمد و تولید آن تاکنون ادامه دارد. این خودرو در سال گذشته نیز با اعمال اندکی تغییرات در بخش‌های ظاهری یا فیس لیفت مواجه گردید. این نسل علاوه بر استفاده از موتورهای استاندارد بنزینی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری، قابلیت استفاده از یک موتور هیبریدی را نیز داشت که میتسوبیشی اوتلندر PHEV موجود در ایران متعلق به این سری است.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید (Plugin Hybrid یا PHEV)

خودروهای هیبریدی معمولا در دو گونه ارائه می‌گردند. در نمونه‌های هیبریدی عادی، موتور الکتریکی در حین حرکت و با استفاده از امکانات موتور اصلی خودرو شارژ شده ولی مدل‌های پلاگین هیبرید ، علاوه بر شارژ به وسیله پیشرانه بنزینی، قابلیت شارژ مستقیم به وسیله جریان الکتریسیته و برق خانگی نیز وجود دارد. به این گونه از خودروهای هیبریدی به اصطلاح فِوْ یا PHEV اطلاق می‌گردد که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۸ PHEV در این رده قرار می‌گیرد.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ (PHEV)

هفته گذشته، شرکت آرین موتور نماینده محصولات میتسوبیشی در ایران خبر از آغاز فروش این پلاگین هیبریدی شاسی بلند در ایران داد. این خودرو یکی از پرفروشترین خودروهای هیبریدی موجود در بازارهای جهانی بوده و با توجه به رشد فزاینده خودروهای شاسی بلند در این رده و رقابت با نمونه‌هایی گران‌قیمت مانند Volvo XC۹۰ T۸ به عنوان اولین تجربه میتسوبیشی در این کلاس طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای ارزان‌قیمت ۲۰۱۸ با قیمتی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان در بازارهای جهانی

نقاط قوت

مصرف سوخت پایین گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب قیمت مناسب نسبت به رقبای پلاگین هیبریدی عملکرد مناسب سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ امکانات و تجهیزات پایه قابل قبول صدای بسیار کم پیشرانه در هنگام حرکت

نقاط ضعف

طراحی ظاهری قدیمی کابین نامتناسب با خودروی مدرن امروزی فاصله کم کف خودرو از سطح زمین که موجب کاهش قابلیت‌های آفرود می‌گردد لذت سواری و هیجان رانندگی پایین

ابعاد

میتسوبیبشی اوتلندر جدید پلاگین هیبرید در رده شاسی بلندهای سایز متوسط قرار گرفته و طولی در حدود ۴.۶۹۴ میلی متر، پهنایی در حدود ۱.۸۱۰ میلی متر، ارتفاعی در حدود ۱.۷۱۰ میلی متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود ۲.۶۷۰ میلی متر دارد.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

برای درک بهتر اندازه می‌توان این خودرو پلاگین هیبریدی جدید را با نمونه‌هایی مانند رنو کولئوس (Renault Koleos) با طولی در حدود ۴.۶۷۵ میلی متر، ولوو XC۶۰ با طولی در حدود ۴.۶۸۸ میلی‌‌متر، هیوندای سانتافه با طولی در حدود ۴.۶۹۰ میلی‌متر و یا نیسان ایکس تریل (Nissan X-Trail) با طولی در حدود ۴.۶۹۰ میلی‌متر مقایسه نمود در در بازار ایران وجود دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ میلادی

طراحی ظاهری

میتسوبیشی اوتلندر جدید هرچند از طراحی و فیس لیفت جدیدی نسبت به مدل‌ قبلی سود سود می‌برد، اما هنوز هم از لحاظ ظاهری، از جذابیت کمتری نسبت به کراس اوورها و شاسی بلندهای موجود در بازار برخوردار است. چراغ‌های جلویی باریک و کشیده بوده و هماهنگ با جلو پنجره چند تکه و یکپارچه به سپر جلویی طراحی شده‌اند. خططو جانبی نیر مستقیم و بدون زاویه تا بخش عقبی امتداد یافته و ارتفاع بالای سقف، فضای کافی برای سر سرنشینان ردیف دوم را فراهم می‌کند. فرم طراحی این بخش به گونه‌ای بوده که علاوه بر القای حس قدرت، با توجه به زاویه دار بودن شیشه عقبی، اندکی چاشنی اسپرت را نیز به خودرو اضافه نموده است.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

در بخش عقبی نیز چراغ‌های نسبتا بزرگ و کشیده بوده و به همراه سپر عقبی با کمترین برجستگی‌های ممکن و چراغ‌های مه شکن کوچک در دو قسمت جانبی سپر، نمایی متفاوت نسبت به نمونه‌های موجود در خیابان را از خود به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۱۸

در مجموع هرچند از لحاظ طراحی خارجی، اوتلندر فو مدل سال ۲۰۱۸ را نمی‌توان نمونه‌ای مدرن به حساب آورد، اما تمامی بخش‌ها به همراه استفاده از تزئینات براق و به رقم کروم، ظاهری لوکس و هماهنگ را برای آن پدید آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: هیوندای نکسو (Nexo) ؛نسل دوم شاسی بلندهای الکتریکی هیدروژنی کره‌ای

طراحی داخلی و کابین

در کابین میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید نیز مانند نمای ظاهری از طراحی نسبتا قدیمی و از مد افتاده‌ای استفاده شده است که آن را به یکی از نقاط ضعفی اصلی این خودرو گرا‌ن‌قیمت (در بازار ایران) تبدیل نموده است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که کیفت مواد اولیه و ساخت بالا و در حد قابل قبولی است.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

زبان طراحی در بخش داخل ساده بوده و فرم کلی، با استفاده از خطوط منحنی و داشبورد نسبتا تخت، ظاهری بسیار ساده را به وجود آورده‌اند. صفحه نمایش اصلی رنگی لمسی به همراه کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع در یک قاب در در بخش میانی داشبورد قرار گرفته‌اند.

خروجی‌های سیستم تهویه نیز برخلاف بسیاری از خودروهای موجود، چینشی نامتقارن دارند. یک خروجی در بخش راستی نمایشگر به راننده اختصاص یافته و دو خروجی مجزا در بخش جلویی سرنشین کناری تعبیه شده که ظاهری متفاوت را در داخل کابین ایجاد می‌کنند. فضای اختصاص داده شده برای محفظه بار نیز در حدود ۸۶۰ لیتر بوده که در صورت خم کردن صندلی‌های ردیف عقبی تا رقمی در حدود ۲.۲۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی ب ام و X6 مدل ۲۰۱۸ ؛ لوکس، خاص، قدرتمند

موتور و پیشرانه

پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری MIVEC DOHC خطی با ۱۶ سوپاپ بوده که با حجم دقیق ۱.۹۹۸ سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۱۷ اسب بخار را در دور موتور ۴.۵۰۰ دور در دقیقه دارد. حداکثر گشتاور تولیدی نیز در حدود ۱۳۷ پاوند بر فوت (معادل ۱۸۶ نیوتون متر) بوده که آن نیز از دور موتور ۴.۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

بخش الکتریکی نیز شامل موتورهای AC synchronous permanent magnetic motor بوده که نیرویی در حدود ۶۰ کیلو وات (معادل ۸۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاوری برابر با موتور بنزینی (۱۸۶ نیوتون متر) برای چرخ‌های جلویی و ۱۹۵ پاوند بر فوت (معادل ۲۶۴ نیوتون متر) برای چرخ‌های عقبی را تولید می‌کنند. مجموعه نیروی تولیدی نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی تعویض به صورت دستی، به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. باتری‌های استفاده شده نیز از انواع یون لیتیومی ۱۲.۰ kWh است. از دیگر امکانات موجود در این خودرو می‌توان به سیستم بازیابی نیروی ترمز برای شارژ مجدد باتری‌ها اشاره کرد که در ۵ وضعیت مختلف اقدام به بازیابی نیروی منبع تغذیه موتور الکتریکی می‌نماید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی مزدا ۳ ۲۰۱۸ ؛ سدانی کوچک، مجهز، قدرتمند و ارزان‌قیمت زمان شارژ

هرچند که باتری‌های موجود قابلیت شارژ در هنگام حرکت و یا روشن بودن موتور و با استفاده از مدل‌های مختلف در نظر گرفته شده را دارند، اما با توجه به فلسفه وجودی نمونه‌های PHEV این خودرو قابلیت شارژ با استفاده از جریان برق عادی را نیز دارد.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

بنا بر اعلام شرکت میتسوبیشی، این باتری‌ها به زمانی در حدود ۱۳ ساعت با استفاده از برق ۱۲۰ ولت ۸ آمپر، ۸ ساعت با استفاده از جریان ۱۲۰ ولت ۱۲ آمپر و ۳.۵ با استفاده از ولتاژ ۲۴۰ ولت ۳۰ آمپر نیاز دارند. قابلیت شارژ سریع نیز در این خودرو وجود داشته که در عرض تنها ۲۵ دقیقه، ۸۰ درصد از انرژی حداکثر باتری‌های را تامین خواهد کرد.

عملکرد

نحوه حرکت و شتابگیری میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با استفاده از این پیشرانه به نسبت معیارهای امروزی نسبتا ضعیف بوده و زمانی در حدود ۱۰.۵ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، یک خودرو نسبتا کند به حساب می‌آید. حداکثر سرعت نیز رقمی در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت بوده که با توجه به ابعاد، وزن، وضعیت بسیار نامناسب جاده‌ها و سطح و کیفیت پایین رانندگی در کشور، کاملا کافی خواهد بود.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV با استفاده از موتورهای الکتریکی خود، توانایی پیمودن مسیری در حدود ۲۲ مایل (معادل ۳۵ کیلومتر) را داشته که برای مسیرهای داخلی شهری، رقمی قابل قبول به حساب می ‌آید. موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری نیز مصرفی در حدود ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین داشته که مصرف کلی سوخت را به رقمی نزدیک به ۲.۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.

مصرف سوخت نیز بر اساس مقیاس سنجش خودروهای هیبریدی، بنا بر اعلام میتسوبیشی رقمی در حدود ۷۴ MPGe است. میزان تولید آلاینده‌های زیست محیطی نیز بسیار پایین بوده و این خودرو در هر کیلومتر مسیر پیموده شده کمتر از ۴۵ گرم CO۲ را به هوا تزریق می‌کند.

بیشتر بخوانید: توربوشارژر (Turbocharger) چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟

سیستم تعلیق و ترمز

سیستم تعلیق استفاده در این خودرو نیز از نوع مک فرسون در محور جلو و چند اتصاله در عقب است. دیسک‌های ۱۱.۶ اینچی با منافذ مخصوص خنک کردن در جلو و صلب ۱۱.۹ اینچی در عقب وظیفه متوقف کردن را بر عهده دارند. ترمزهای ضد قفل نیز برای هر چهار چرخ بوده که به همراه سیستم توزیع الکتریکی (EBD)، کیفیت ترمز گیری را افزایش می‌دهند.

تیپ‌های مختلف در بازارهای جهانی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ چهار چرخ متحرک در بازارهای جهانی در ۲ تیپ اصلی به فروش می‌رسد. این دو تیپ عبارتند از:

SEL S-AWC GT S-AWC تیپ SEL

این تیپ از میتسوبیشی اوتلندر قیمت پایه‌ای در حدود ۳۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۶۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) داشته و به نوعی مدل پایه این خودرو به حساب می‌آید. از تجهیزات شاخص موجود در این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های هالوژن چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED چراغ‌های مه شکن در دو بخش عقبی و جلویی چراغ‌های جلویی اتوماتیک چراغ‌های عقبی مجهز به لامپ‌های LED رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی نورپردازی داخلی صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم در ۸ جهت مختلف به صورت الکتریکی غربیلک فرمان قابل تنظیم تلسکوپی با روکش چرم صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی قابلیت مکالمه و پخش فایل‌های چند رسانه‌ای از طریق بلوتوث پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto سیستم صوتی با قدرت خروجی ۱۴۰ وات و ۶ بلندگوی جداگانه اهرم الکتریکی تعویض دنده سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control) خروجی برق ۱۲ ولت تجهیزات و امکانات ایمنی و کمکی رانندگی سیستم کنترل سرعت دوربین کمکی دنده عقب ترمز دستی الکتریکی سیستم کنترل کشش (Traction Control) سیستم کنترل پایداری هوشمند (Active Stability Control) سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی (HSA) سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS) سیستم هشدار نقاط کور (Blind Spot Warning) سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert) ۷ کیسه ها (۲ عدد جلویی، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد جانبی پرده‌ای و زانویی راننده) ایموبیلایزر (سیستم ضد سرقت) کیسه‌های هوای دو مرحله‌ای تیپ GT S-AWC

این تیپ قیمت پایه‌ای در حدود ۴۰.۵۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) داشته و علاوه بر امکانات موجود در تیپ SEL، از امکاناتی مطابق فهرست زیر بهره می‌برد:

چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED چراغ‌های مه شکن مجهز به لامپ‌های LED سیستم صوتی حرفه‌ای با قدرت ۷۱۰ وات و ۹ بلندگوی جداگانه دوربین‌های ۳۶۰ درجه نمای اطراف خودرو گرم‌کن برای غربیلک فرمان سانروف الکتریکی چند وضعیتی سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) سیستم هشدار خروجی مسیر حرکت از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning) سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)

تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر الکتریکی در ایران

این خودرو نیز مانند تمامی خودروهای وارداتی، بسته به سفارش شرکت وارد کننده، از تجهیزاتی در پایین‌تر سطح نسبت به نمونه‌های عرضه شده در بازار جهانی به فروش می‌رسد. بر اساس اطلاعات درج شده در وب‌سایت آرین موتور، دو تیپ میتسوبیشی اوتلندر PHEV بازار کشور عبارتند از:

تیپ ۳ تیپ ۵ تیپ ۳

ببرای این تیپ به صورت رسمی قیمتی ارائه نشده اما با توجه به سطح امکانات، رقم برآورد شده چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. بر اساس اعلام آرین موتور، امکانات موجود در این تیپ شامل نمونه‌های این فهرست خواهد بود:

سیستم کنترل سرعت (کروز کنترل) سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (keyless) استارت خودرو دکمه‌ای (starter) چراغ‌های جلو LED شوینده چراغ‌ها بر روی سپر جلو Day Light جلو چراغ‌های عقب LED طیفی فرمان باروکش چرمی با کنترل‌های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید سانروف ۳ حالته آیینه های جانبی با قابلیت جمع شدن الکتریکی دستگیره‌های کرومی داخلی و خارجی حس‌گر پارک بر روی سپر عقب صندلی‌های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۸ جهت گرم‌کن و فن صندلی‌های جلو، تو دری چرم آینه الکتروکرومیک درب برقی صندوق عقب نمایشگر ۶ اینچی لمسی به همراه دوربین عقب ، دارای پورت USB اهرم‌های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان سیستم تهویه هوای دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

تیپ ۵

این تیپ، در حال حاضر قیمتی نزدیک به ۳۲۰ میلیون تومان داشته و علاوه بر امکانات موجود در تیپ ۳، از تجهیزاتی اضافی مشابه فهرتس زیر نیز سود می‌برد:

مه شکن های LED گرمکن غربیلک فرمان سنسور پارک بر روی سپر عقب و جلو (سنسورهای پارک جلو و عقب) دستگیره های خارجی کرومی آنتن کوسه ای سنسور باران ، نشانگر آب مخزن برف پاک کن دو سوکت برق ۱۲ ولت ترمز دستی برقی دوربین ۳۶۰ درجه (جلو ، عقب و کنار﴾

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

ایمنی

از لحاظ ایمنی، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید خودرویی نسبتا امن به حساب آمده و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی در سال ۲۰۱۳ از Euro NCAP شده است. اطلاعات ایمنی این خودرو بر اساس آنچه در وب‌سایت این موسسه به شرح زیر است:

ایمنی افراد بزرگسال: ۸۸٪ ایمنی کودکان: ۸۴٪ ایمنی عابران پیاده: ۶۴٪ سیستم کمکی ایمنی: ۸۱٪

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

سواری

همانطور که اشاره شد، کابین میتسوبیشی اوتلندر PHEV هر چند طراحی ساده‌ای دارد، اما نسبت به بسیاری از رقبا قدیمی بوده و حس رضایت کافی را در سرنشینان به وجود نمی‌آورد. نشانگر‌ها و ابزار و ادوات کنترلی چینش مناسبی داشته و در دسترس راننده و سرنشین جلویی قرار دارند. اما وزن بالاتر نسبت به مدل‌های عادی، موجب افت توانایی‌های سیستم تعلیق شده و سواری با تکان‌های بیشتری همراه است. تمایل به خروج از مسیر در هنگام عبور از پیچ‌ها اندکی بیشتر بوده و فرمان نیز در برخی مواقع عملکردی نامناسب و به اصطلاح گیج دارد. اما استفاده از سیستم کنترل پایداری الکتریکی مانع از بروز مشکلات حاد شده و این خودرو را در زمره نمونه‌های ایمن قرار می‌دهد.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

گیربکس عملکرد نرمی داشته تجربه رانندگی بدون دردسری را به ارمغان می‌آورد. اما فرم طراحی کلی این سیستم و نمونه‌های مشابه CVT موجب شده که دور موتور به خصوص در هنگام حرکت در سربالایی‌ها اندکی بیشتر از حد انتظار باشد. ضربه‌های این سیستم انتقال در صورت فشار زیاد بر روی پدال گاز نیز یکی از ویژگی‌های این گیربکس بوده که در ابتدا ممکن است موجب سردرگمی راننده شود که پس از اندکی سواری، راننده با عملکرد آن خو خواهد گرفت. اما در مجموع و با توجه به قرار گرفتن در رده خودروهای کند امروزی، اوتلندر PHEV ۲۰۱۸ برای افرادی که توقع رانندگی هیجان انگیز و به چالش کشیدن رقبا در جاده‌ها و اتوبان‌ها را دارند، جذابیت زیادی نداشته و بیشتر مناسب برای افراد میان‌سال، بانوان و یا رانندگانی که علاقه‌ای به سواری لذت‌بخش ندارند، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای مناسب برای بانوان در بازار ایران

گارانتی

میتوسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ از سیستم ضمانتی مناسب و قابل قبولی سود می‌برد. در بازارهای جهانی این خودرو با گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر (هر کدام که زودتر فرا برسد) ، ۱۰ ساله یا ۱۶۰.۰۰۰ کیلومتر برای پیشرانه و باتری‌ها و ۷ سال یا ۱۶۰.۰۰۰ کیلومتر برای بروز ایراد ساختاری در اجزای فلزی بدنه ارائه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس!

قیمت در بازارهای جهانی

میتسوبیشی اوتلندر PHEV یکی از نمونه‌های میان رده در بازارهای جهانی بوده و با قیمتی مابین ۳۵.۰۰۰ دلار (در حدود ۱۶۰ میلیون تومان) در تیپ پایه به فروش می‌رسد. این رقم در صورت انتخاب بالاترین تیپ و سفارش تمامی تجهیزات موجود تا ۴۵.۰۰۰ دلار (معادل ۲۰۷ میلیون تومان) افزایش خواهد یافت.

رقبا در بازارهای جهانی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ یکی از پرفروش‌ترین نمونه‌های در کلاس خود به حساب آمده و با توجه به قیمت پایین‌تر و ابعاد بزرگ‌تر، بسیاری از رقبا را پشت سر خواهد گذاشت. نمونه‌هایی از حریفان این خودرو عبارتند از:

تویوتا C-HRپلاگین هیبرید با قیمت پایه‌ای در حدود ۳۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۰ میلیون تومان) ولوو XC۶۰T۸ پلاگین هیبریدی با قیمت پایه‌ای در حدود ۵۸.۰۰۰ دلار (معادل ۲۷۰ میلیون تومان) آئودی Q۷ eTron با قیمت پایه‌ای در حدود ۷۰.۰۰۰ دلار (معادل ۳۲۰ میلیون تومان) مینی کانتری من با قیمت پایه‌ای در حدود ۴۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) کیا نیرو (Niro) با قیمت پایه‌ای در حدود م۳۵.۵۰۰ دلار (معادل ۱۶۰ میلیون تومان) رنج روور PHEVبا قیمت پایه‌ای در حدود ۹۰.۰۰۰ دلار (معادل ۴۲۰ میلیون تومان) ب ام و X۵ هیبریدی با قیمت پایه‌ای در حدود ۶۵.۰۰۰ دلار (معادل ۳۰۰ میلیون تومان) لکسوس RX هیبریدی با قیمت پایه‌ای در حدود ۴۷.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۰ میلیون تومان)

قیمت در ایران

“شرکت آرین موتور پویا در راستای صیانت از حقوق مشتریان و رعایت اصل مشتری مداری متعهد می گردد در صورت کاهش احتمالی تعرفه های گمرکی و عودت ما به التفاوت تعرفه های واردات خودرو از سوی دولت ، نسبت به پرداخت این مبلغ به مشتریان شرکت اقدام نماید .ضمناً قیمت نهایی خودروهای وارداتی این شرکت در کلیه قراردادهای فروش فعلی و آتی ، متناسب با کاهش احتمالی تعرفه گمرکی واردات خودرو از سوی دولت ، محاسبه و لحاظ خواهد شد .”

این پاراگراف، عبارتی است که شرکت آرین موتور در بخش قیمت میتسوبیشی اوتلندر در ایران درج نموده که نشان از عدم ثبات در تصمیم گیری‌های سیستم‌های مدیریت اقتصاد کشور دارد!

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

بر اساس اعلام نماینده فروش محصولات میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی سال ۲۰۱۸ قیمت پایه‌ای در حدود ۳۱۲ میلیون تومان (نزدیک به ۶۸.۰۰۰ دلار معادل قیمت پورشه ماکان در بازارهای جهانی) در تیپ ۵ داشته و در اواخر سال جاری به عنوان مدل سال ۹۷ در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: آیا اعمال تعرفه بر اساس حجم موتور خودروهای وارداتی منطقی است؟

سخن آخر

میتسوبیشی اوتلندر با تکیه بر قیمت مناسب و پایین‌تر از رقبا در بازارهای جهانی، مصرف سوخت بسیار پایین، شعاع حرکتی قابل قبول و امکانات رفاهی و کمکی رانندگی و ایمنی بالاتر از سطح استاندارد توانسته نام خود را به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای کراس اوور پلاگین هیبریدی مطرح کند. در نهایت اگر تمایلی به انجام مانورهای نمایشی، شتاب‌گیری‌های سریع و یا به طور کل لذت بالای رانندگی و تجربه‌ای هیجان انگیز ندارید، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی ۲۰۱۸ جدید مانند بیشتر شاسی بلند‌های موجود در ایران، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل عدم آشنایی بخش عمده‌ای از سیستم تعمیرات خودروی کشور (تعویض کاران) هزینه‌های نگهداری موتور الکتریکی و گیربکس CVT موجود در این خودرو بسیار بالا بوده و در صورت بروز ایراد، علاوه بر معطلی حداقل چندین روزه، صورت حساب بسیار بلند بالا و پر از صفری را پیش رو خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S5 توربو ؛ جدیدترین کراس‌اوور سال ۹۷

خودروهای هیبریدی در ایران

با توجه به اهمیت بسیار بالای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌های هوا، بیش از یک دهه است که خودروسازان مطرح جهان تولید خودروهای با انرژی‌ها پاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند. خودروهای هیبریدی نیز علیرغم استفاده از موتورهای سنتی بنزینی، به دلیل بهره گیری از موتورهای الکتریکی در بیشتر مواقع استفاده از مسیرهای کوتاه درون شهری به‌وسیله جریان الکتریسیته حرکت کرده و به همین دلیل مصرف سوخت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های عادی دارند. خودروهای PHEV نیز یکی از مدل‌های کم مصرف موجود در بازار به حساب می‌آید.

با وجود عدم هماهنگی و تخصص کافی مسئولین تصمیم ساز، بر خلاف تمامی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه و حتی عقب افتاده که نمونه‌های کم مصرف و با آلایندگی را پایین بدون اخذ مالیات و عوارض و به منظور تلاشی برای کاهش آلودگی در اختیار مردم قرار می‌دهند، خودروهای هیبریدی هنوز جایگاه مناسبی را در بازار کشور پیدا نکرده و نمونه‌هایی معدود مانند تویوتا پریوس (Toyota Prius) و هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) با قیمتی بسیار بالا و مشابه به نمونه‌های عادی به فروش می‌رسند.

در صورتیکه سیستم قانون گذاری با برپایی کمیسیون‌های تخصصی و استفاده از افرادی که دانش کافی در خصوص این صنعت را دارند، اقدام به کاهش تعرفه نموده و نمونه‌های فوق را با قیمت جهانی (تویوتا پرویس ۲۰۱۸ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان، هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸ با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان) در دسترس علاقمندان قرار دهند، زمینه ورود سایر خودروهای با انرژی پاک نیز فراهم شده و گام مهمی در جلوگیری از آلودگی افسار گسیخته شهرهای بزرگ برداشته خواهد شد و خودروهای ارزان‌قیمت جهان با مبلغ پرداختی نمونه‌های لوکس در بازارهای جهانی به دست مشتریان نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه قیمت خودروهای موجود در ایران با بازارهای جهانی ؛ لوکس یا ارزان‌قیمت؟ طرح فیروزه ای ایران خودرو در اسفند ۹۶ و شرایط پیش فروش محصولات انتشار قیمت روز خودروهای تولید داخل در بازار؛ ۳ اسفند ۹۶ بررسی و مشخصات فنی کوییک سایپا

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید جدید ۲۰۱۸ در یک نگاه

کلاس بدنه کراس اوور
حجم موتور (لیتر) ۲.۰
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
باتری ۱۲.۰ KwH
قدرت موتور بنزینی (اسب بخار) ۱۱۷
قدرت موتور الکتریکی (اسب بخار) ۸۰
گشتاور موتور بنزینی (نیوتون‌ متر) ۱۸۶
گشتاور موتور الکتریکی (نیوتون متر) ۲۶۴
قدرت کلی موتور (اسب بخار)
گشتاور کلی (نیوتون متر)
گیربکس اتوماتیک CVT
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ
مصرف سوخت (شهر)
مصرف سوخت (بزرگراه)
مصرف سوخت (ترکیبی) ۱.۷
شعاع حرکتی ﴿الکتریسیته﴾ ۳۵
زمان شارژ استاندارد کمتر از ۸ ساعت
زمان شارژ سریع ۲۵ دقیقه ۸۰٪
تولید CO۲ در هرکیلومتر (گرم) ۴۲
ظرفیت باک (لیتر) ۴۳
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۰
طول ﴿میلیمتر﴾ ۴.۶۹۴
پهنا ﴿میلیمتر﴾ ۱.۸۱۰
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ ۱.۷۱۰
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ ۲.۶۷۰
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ ۱۸۵
وزن ﴿تن﴾ ۱.۹
ابعاد تایر (جلو) ۲۲۵/۴۵/۱۸
ابعاد تایر (عقب) ۲۲۵/۴۵/۱۸
حجم محفظه بار (لیتر) ۸۶۰
ظرفیت سرنشین (نفر) ۵
شعاع گردش (متر) ۱۰.۸
حداکثر دور فرمان ۳.۳
قیمت پایه (میلیون تومان) ۳۰۰

گالری تصاویر میتسوبیشی اوتلندر PHEV ۲۰۱۸

منبع: Mitsubishi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق