لشگر 15000تایی موش‌ها؛ حاصل یک سال زادوولد یک جفت | فیلم


یک گونه از موشها از سایر گونه معروفتر و پرشمارتر است.موش “قهوه ای” که با عنوان ” موش نروژی ” نیز شناخته می شود پرشمارترین گونه موش در جهان است و در نقاط مختلف دنیا در آمریکای شمالی ، اروپا ، خاورمیانه و استرالیا نیز یافت شود. دانشمندان هنوز نتوانستند تعداد مشخصی برای این گونه از موشها اعلام کنند. برای نمونه در شهر نیویورک اعداد مختلفی ار چند...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

لشگر 15000تایی موش‌ها؛ حاصل یک سال زادوولد یک جفت | فیلم

حمله پلنگ به مربی و نجات او توسط ببر | فیلم...

لشگر 15000تایی موش‌ها؛ حاصل یک سال زادوولد یک جفت | فیلم

شکار پرنده از روی آب توسط کروکودیل گرسنه | فی...

لشگر 15000تایی موش‌ها؛ حاصل یک سال زادوولد یک جفت | فیلم

فرار خرس قطبی ماده و توله‌هایش از خرس نر گرسن...

یک گونه از موشها از سایر گونه معروفتر و پرشمارتر است.موش “قهوه ای” که با عنوان ” موش نروژی ” نیز شناخته می شود پرشمارترین گونه موش در جهان است و در نقاط مختلف دنیا در آمریکای شمالی ، اروپا ، خاورمیانه و استرالیا نیز یافت شود. دانشمندان هنوز نتوانستند تعداد مشخصی برای این گونه از موشها اعلام کنند. برای نمونه در شهر نیویورک اعداد مختلفی ار چند صد هزار تا چندصد میلیون! وجود دارد.

شاید برای بسیاری از ما انسانها شکار کردن و از بین بردن موشها کاری ساخت باشد ، اما موجوداتی همچون جغد ، شاهین ، مار و گربه به راحتی از پس شکار انواع موشها برمی آیند. در بسیاری از نقاط دنیا مردم برای مبارزه با موشها گربه هایی را به خانه و یا محل کار خود آورده و با استفاده از آنها موش ها را شکار می کنند.

موش چنانچه شرایط مناسب باشد، در تمام طول سال قادر به جفت‌گیری و تولید مثل است. ماده‌ها چهار تا شش بار و در برخی شرایط تا ۱۴ بار در سال می‌زایند. مدت آبستنی بین ۱۹ تا ۲۳ روز و تعداد بچه‌ها در هر زایمان بین ۳ تا ۱۲ عدداست. نوزادان کور و بی‌مو هستد و یک گرم وزن دارند در ۱۰ روزگی موها کامل می‌شود، در ۱۴ روزگی چشم‌ها باز می‌شوند، سه هفته شیر می‌خورند، حدود ۴۵ روزگی بالغ می‌شوند و تا یک ماهگی وابسته به مادرند. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بچه‌ها قبل از رسیدن به سن بلوغ تلف می‌شوند. متوسط طول عمر حدود دو سال است ولی گاهی اوقات تا شش سال نیز عمر می‌کنند.

(۹)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : rats, حیوانات موذی, فیلم حیوانات, موش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی