واکنش منتقدان به فیلم Annihilation - نابودی، اثر جدید ناتالی پورتمن


واکنش منتقدان به فیلم Annihilation - نابودی، اثر جدید ناتالی پورتمن

فیلم علمی تخیلی Annihilation با بازی ناتالی پورتمن به تازگی اکران شده است و منتقدان، واکنش‌های مثبتی را نسبت به آن داشته‌اند.

فیلم Annihilation یا در زبان فارسی نابودی، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی، تخیلی، درام، اسرار‌آمیز، هیجان انگیز، فانتزی و ترسناک کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست الکس گارلند، کارگردان مشهور و محبوب آثاری همچون فیلم Ex Machina (فرا ماشین) و فیلم Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن)، کارگردانی شده است. در فیلم نابودی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ناتالی پورتمن در نقش لنا، جنیفر جیسن لی در نقش دکتر ونترس، اسکار آیزاک در نقش کین (همسر لنا)، جینا رادریگز در نقش آنیا تورنسن، تسا تامپسون در نقش جوزی رادک، دیوید گیسی در نقش دنیل، تووا نووتنی در نقش شپرد، بندیکت وانگ در نقش لومکس و سونویا میزونو در نقش کیتی (دانشجوی پزشکی) و همچنین ربات شبه انسان و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم نابودی در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفند ۱۳۹۶) در سینماهای ایالات متحده به طور عمومی اکران شد و تا به امروز امتیاز ۸۶ را از بین ۲۲ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. علاوه بر کارگردانی، گارلند کار نوشتن فیلمنامه فیلم Annihilation را که اقتباسی از رمانی با همین نام اثر جف واندرمر بوده، بر عهده داشته است. براساس قراردادی که بین کمپانی سازنده و شبکه نتفلیکس امضا شده، مدت کوتاهی پس از اکران این فیلم در آمریکا، فیلم Annihilation در دسترس کاربران بین المللی این شبکه قرار خواهد گرفت. این فیلم قرار است تنها دو هفته پس از اکرانش از شبکه نت‌فلیکس منتشر شود. اسکات رودین، اندرو مک‌دانلد، آلون ریچ و الی بوش تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

از آنجا که مدت کمی است که فیلم Annihilation در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به طور عمومی اکران شده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Annihilation از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Paramount Pictures منتشر شده هم بخوانید:

لنا (با بازی ناتالی پورتمن) یک زیست شناس بوده و یک سرباز سابق ارتش هم محسوب می‌شود. لنا در ماموریتی عضو می‌شود که قصد دارد به واسطه آن کشف کند که چه بلایی در منطقه ایکس (Area X) بر سر همسرش آمده است. او به‌همراه تیم خود به یک منطقه که فاجعه زیست‌محیطی در آن رخ داده است، اعزام می‌شود. در این منطقه پدیده شوم و مرموزی وجود دارد که در حال گسترده شدن در سطح آمریکا است. لنا در حال کاوش و جستجو در این منطقه بسیار زیبا، اما بسیار کشنده است که به نظر می‌رسد توسط نیروی قدرتمند و ناشناخته‌ای آلوده شده است. لنا و اعضای تیمش باید برای مقابله با یک تهدید جدید و بسیار ناشناخته آماده شوند و با آن مبارزه کنند تا از این منطقه خطرناک جان سالم به در ببرند. این منطقه همانقدر که زیباست، محل بسیار خطرناکی هم محسوب می‌شود و در آن چیزهایی وجود دارد که هم جان آنها را در خطر قرار می‌دهد، هم سلامت روانیشان را.

واکنش منتقدان به فیلم Annihilation - نابودی، اثر جدید ناتالی پورتمن

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Annihilation بیندازیم:

رودریگو پرز | پلی لیست

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Annihilation اثر بسیار جذابی بود. این اثر لحظات انتهایی بسیار هیجان‌انگیز و ترسناکی دارد که از هیجان آن مغز شما منفجر خواهد شد.

لیا گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

این فیلم از آن دسته آثاری است که بعد از تماشای آن، ذهن شما تا حد زیادی مشغول داستان آن می‌شود و تا کمی هم شوکه‌شده خواهد بود. در تمام طول مدت تماشای فیلم و بعد از آن مدام به این فکر می‌کنید که آیا این اثر باعث شده که دی‌ای‌ان و سلیقه فیلم‌دوستی شما تغییر کند یا خیر.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۹۰ از ۱۰۰

این فیلم به همان اندازه که زیبا است، مقداری اعصاب خرد‌کن هم هست. اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، ترکیب این دو مورد بسیار قدرتمند و خوب است. داستان این فیلم شاید درباره آغاز جریان آخرالزمان و پایان یافتن دنیا باشد. شاید هم به طور کل درباره موضوع دیگری است. اگر من بخواهم بگویم که زمان تماشای فیلم، تمامی زوایا و جریان‌های آن را درک کردم، دروغ گفته‌ام، اما تمام تلاشم را می‌کردم که این اتفاق بیفتد.

مت سینگر | اسکرین کراش

۹۰ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر وهم آور، خشن، به شدت وحشیانه و واقعا ترسناک است؛ نه اینکه فکر کنید ترسناکی این فیلم، از آن مدل‌هایی است که در بیشتر آثار ژانر ترسناک استفاده می‌شود، بلکه به نحوی که باعث می‌شود بیننده به ماهیت خلقت و ذات این موضوع فکر کند. با تماشای این فیلم، انگار یک حفره و گودال در دل شما باقی می‌ماند.

واکنش منتقدان به فیلم Annihilation - نابودی، اثر جدید ناتالی پورتمن

پیتر تراورس | رولینگ استون

۸۸ از ۱۰۰

اصلا نیازی نیست که الکس گارلند بخواهد برای جدیدترین اثر خودش معذرت‌خواهی کند. این فیلم یک اثر نشاط‌بخش است که ذهن را درگیر خود می‌کند و در عین حال که ابهام‌های خاص خود را دارد، شجاعت بسیار زیادی هم درون آن موج می‌زند. شما در ذهن خودتان، در مدت زمانی که برای خود دارید و درون رویاهایتان، این مسائل ابهام برانگیز را حل کرده و پاسخ آن را پیدا می‌کنید. معمولا فیلم‌های علمی تخیلی بسیار خوب، تکه‌های پازل خود را در نقاط مختلفی پراکنده می‌کنند.

بنجامین لی | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Annihilation در واقع بیشتر از یک سری تصویر زیبا است. این فیلمی شوکه‌کننده، تحسین‌برانگیز و مجذوب‌کننده است که هر کجا که به نمایش دربیاید، صفحه نمایش و بیننده را به تسخیر خود درمی‌آورد.

گری تامپسون | فیلادلفیا دیلی نیوز

۷۵ از ۱۰۰

جدیدترین فیلم اکولوزیکی بیگانه گارلند یک ترکیب سیاحتی از سخت‌افزارهای قدیمی قابل لمس و عکس‌های خلق‌شده توسط یک کامپیوتر مدرن است. آن‌ها با هم ترکیب شدند تا به دنیای گارلند درخشندگی شیطانی و بدشگونی بدهند.

جو زیه‌میانوویچ | نیویورک دیلی نیوز

۶۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که شاید لازم باشد شما موقع طی کردن مسیر طولانی مدت فیلم Annihilation، کمی صبر به خرج دهید. علی رغم تمام حرف‌هایی که درباره کلیت داستان فیلمنامه مطرح شده بود، این فیلم اصلا آن را به خوبی به تصویر نکشید.

لازم به ذکر است که فیلم Annihilation توانسته رتبه ششم را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Annihilation نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای عالی و تقریبا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

واکنش منتقدان به فیلم Annihilation - نابودی، اثر جدید ناتالی پورتمن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج