بلند شدن کوس رسوایی آمریکا با انتقال علنی سرکردگان داعش/شکست بن‌بست فعلی داعش هدف قطعنامه آتش‎بس 30 روزه در سوریه


بلند شدن کوس رسوایی آمریکا با انتقال علنی سرکردگان داعش/شکست بن‌بست فعلی داعش هدف قطعنامه آتش‎بس 30 روزه در سوریه

یک کارشناس سیاست داخلی و امور بین‌الملل گفت: اقدام اخیر آمریکا مبنی بر انتقال علنی سرکردگان داعش از زندان «حسکه» به پایگاه‌های مستقر خود در سوریه، اقدامی است که کوس رسوایی آمریکا در حمایت از داعش را به گوش جهانیان رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن طالب‌پور، کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار دیار آفتاب؛ با اشاره به اقدام اخیر آمریکا مبنی بر انتقال رهبران داعش از زندان مرکزی حسکه سوریه گفت: طی روزهای گذشته بالگردهای نظامی آمریکا با فرود آمدن در محوطه زندان مرکزی این منطقه ده‌ها تن از رهبران گروه تروریستی داعش را به منطقه «الرمیلان» واقع در شمال‌شرقی‌ترین نقطه استان حسکه سوریه (در نزدیکی استان دهوک عراق) منتقل کردند.

بلند شدن کوس رسوایی آمریکا با انتقال علنی سرکردگان داعش/شکست بن‌بست فعلی داعش هدف قطعنامه آتش‎بس 30 روزه در سوریه

آمریکا بدون هیچ حد و مرزی به نیروهای تروریستی داعش کمک می‌کند

طالب‌پور اظهار کرد: آمریکا بعد از تشکیل گروه تروریستی داعش به شیوه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی از این گروه حمایت کرده است، کشف قمه‌ و سلاح‌های مختلف نظامی با آرم آمریکا و سازمان ملل دلیلی بر این ادعا است.

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات آمریکا برای حمایت از گروه تروریستی داعش، بیان کرد: آمریکا برای حضور در کشور سوریه و حمایت از گروه تروریستی داعش، ائتلاف ضد تروریستی به راه انداخت؛ ائتلاف آمریکایی که بیشتر در برگیرنده کشورهای حامی گروه‌های مسلح و تروریستی ضد سوری است.

طالب‌پور ادامه داد: آمریکا از طریق این ائتلاف، به شکل مستقیم هواپیماهای خود را وارد کشور سوریه کرد و حتی این هواپیماها به جای هدف قرار دادن مواضع گروه‌های تروریستی در مواردی مناطقی را مورد هدف قرار دادند که محل استقرار نیروهای مقاومت بود.

وی افزود: توصیه آمریکا به کشورهای مرتجع منطقه مبنی بر حمایت از گروه تروریستی داعش، انتقال آذوقه به مقرر این گروه تروریستی و جابجایی سران داعش از سوریه به مناطق گوناگون کشور نمونه‌ای دیگر از اقدامات حمایتی آمریکا از این گروه تروریستی است.

انتقال علنی سران داعش مُهر تائیدی بر حمایت‌های آمریکا از داعش

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین‌الملل تصریح کرد: حرکت اخیر آمریکا مبنی بر انتقال سران داعش که به صورت علنی انجام و در رسانه‌ها نیز منتشر شد را باید مهر تأییدی بر گفته‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی حمایت مستقیم و غیر مستقیم استکبار جهانی و آمریکا از گروه تروریستی داعش دانست.

طالب‌پور اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد آمریکا نه تنها به دنبال تشکیل ائتلاف ضد تروریستی داعش نیست، بلکه هدف اصلی این کشور تقویت و حفظ داعش است و انتقال این گروه تروریستی توسط آمریکا به افغانستان، آذربایجان و آمریکا دلیلی مستحکم بر این ادعا است.

هراس از ترویج بیداری اسلامی دلیل حمایت آمریکا از داعش

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین‌الملل، متذکر شد: هدف اصلی آمریکا از تشکیل و تقویت گروه تروریستی داعش، گسترش اسلام‌هراسی به منظور مقابله با رشد روزافزون اسلام و مهار جمهوی اسلامی ایران است و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

بلند شدن کوس رسوایی آمریکا با انتقال علنی سرکردگان داعش/حفظ ساختار رزم و فرماندهی گروه تروریستی داعش، هدف آمریکا

طالب‌پور اظهار کرد: اقدام اخیر آمریکا مبنی بر انتقال علنی سرکردگان داعش از زندان «حسکه» به پایگاه‌های مستقر خود در سوریه، اقدامی است که کوس رسوایی آمریکا در حمایت از داعش را به گوش جهانیان رساند.

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین‌الملل تصریح کرد: به نظر می‌رسد آمریکا با هدف حفظ ساختار رزم و فرماندهی گروه تروریستی داعش، سرکردگان آن را به شمال‌شرقی‌ترین نقطه استان «حسکه» واقع در کشور سوریه منتقل کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا با جابه‌جایی سرکردگان گروه تروریستی داعش در نظر دارد این گروه تروریستی را در سوریه حفظ کند چراکه هنوز هم به هدف اصلی خود مبنی بر گسترش اسلام‌هراسی در منطقه دست‌نیافته است.

طالب‌پور متذکر شد: آمریکا برای دست‌یابی به هدف خود در تشکیل داعش و گسترش اسلام‌هراسی در سطح منطقه، نمی‌تواند از گروه‌های داخلی سوریه مانند جبهةالنصره و ارتش آزادی‌بخش حمایت کند چراکه در این صورت به اختلال در نظم و امنیت داخلی سوریه متهم می‌شود به همین منظور از داعش حمایت و آن‌ را تقویت می‌کند تا بتواند دولت فعلی سوریه را تحت تأثیر قرا داده و از آن امتیازاتی بگیرد.

شکست بن‌بست فعلی داعش هدف قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سوریه

وی با اشاره به درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، خاطرنشان کرد: تجربیات قبلی نشان می‌دهد درخواست آمریکا برای آتش‌بس به منظور شکستن بن‌بست فعلی داعش در سوریه است نه ارسال کمک به مردم بی‌گناه سوری، بنابراین دولت سوریه و محور مقاومت باید از تکرار تجربیات قبلی جلوگیری کنند چراکه این آتش‌بس قطعأ به نفع مردم و محور مقاومت نیست بلکه به منظور تقویت داعش برای حملات بعدی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق