کردستان تامین کننده خوراک دام و طیور 21 استان کشور


کردستان تامین کننده خوراک دام و طیور 21 استان کشور

خوراک دام و طیور 21 استان کشوردرخوشه صنعتی خوراک دام کردستان با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرعامل شرکت خوراک دام و طیور کردستان گفت: این خوشه صنعتی توانایی تولید ۲۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور و ۴۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در سال را دارد.کردستان تامین کننده خوراک دام و طیور 21 استان کشور
برهان مندمی گفت: پنج واحدتولید خوراک دام و طیور در سنندج، ۳ واحد کارخانه ذرت خشک‌کنی در خوزستان و یک واحد ذرت خشک‌کنی در کرمانشاه از جمله واحد‌های تشکیل دهنده این خوشه صنعتی است.
وی همچنین به فعالیت ۱۸ واحد فعال در این خوشه صنعتی اشاره و گفت: کارخانه ذرت خشک‌کنی با ۳ خط تولید در کامیاران، کشتارگاه صنعتی طیور در سنندج، واحد تحقیقاتی مرغ گوشتی در سنندج، آزمایشگاه کنترل کیفی و کارخانه‌های تولید کود مرغی از جمله واحد‌های جدید این زنجیره است.
مندمی افزود: این خوشه در سال ۸۶ با تاسیس اولین کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال کار خود را آغاز کرد.
وی گفت: کارخانه تولید خوراک آبزیان در سنندج، طرح توسعه کارخانه سنندج با برخورداری از پیشرفته‌ترین امکانات و طرح توسعه شرکت سارال ازدیگرواحد‌های این خوشه صنعتی است.
مندمی با بیان اینکه کاملترین خوشه صنعتی درکشور با سه حلقه اصلی تولید خوراک دام و طیور، کشتارگاه و مرغ مادر است گفت:این خوشه صنعتی توانایی تولید ۲۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور در سال و ۴۰۰ هزار تن مرغ گوشتی در سال را دارد.
وی با اشاره به مشکلات فراروی این واحد صنعتی، گفت: بروکراسی اداری، نبود معافیت‌های مالیاتی ولزوم ارائه مشوق‌های صادراتی برای محصول نهایی برای رقابت در منطقه از جمله مشکلات این صنعت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟