استقلال برد ولی تلفات داد


رقابت‌های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر در شرایطی شب گذشته به پایان رسید که پرسپولیس تهران یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ نزدیک شد؛ شاگردان برانکو که شب گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفته بودند، توانستند با تک‌گل سیامک نعمتی، رقیب...

رقابت‌های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر در شرایطی شب گذشته به پایان رسید که پرسپولیس تهران یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ نزدیک شد؛ شاگردان برانکو که شب گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان رفته بودند، توانستند با تک‌گل سیامک نعمتی، رقیب اهوازی را از پیش‌رو بردارند و به یکه‌تازی خود در لیگ برتر ادامه دهند. سرخ‌های تهران که بسته به شرایطی می‌توانستند همین روز گذشته قهرمان شوند، حالا چشمشان به داربی 86 و تقابل با رقیب سنتی‌شان استقلال است. ماجرا از این قرار است که با برد روز گذشته، پرسپولیس از پنج بازی باقی‌مانده‌اش در لیگ، فقط به سه امتیاز نیاز دارد تا قهرمان شود؛ اتفاقی که می‌تواند همین روز پنجشنبه در داربی حساس تهران رقم بخورد و سرخ‌ها را تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ برتر کند که در یک سال توانسته‌‌اند دو بار قهرمان لیگ شوند. البته با شرایطی این تیم حتی می‌تواند قبل از داربی هم قهرمان شود! داستان به تقابل تیم‌های پارس جنوبی جم و ذوب‌آهن در شهر جم برمی‌گردد؛ یعنی تقابل تیم‌های چهارم و دوم جدول رده‌بندی. این بازی که در هفته بیست‌وپنجم برگزار می‌شود، قرار است قبل از داربی تهران برگزار شود و اگر پارس جنوبی جم بتواند از سد ذوب‌آهن بگذرد، قهرمانی پرسپولیس پیش از سوت آغاز داربی 86، در لیگ مسجل می‌شود. با‌این‌حال با توجه به اینکه هر دو تیم پرسپولیس و استقلال به تعدادی از بازیکنان اصلی خود در بازی روز گذشته استراحت دادند، به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از دو مربی تمایلی به شکست در بازی حساس پیش‌رو ندارند؛ دیداری که پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد و استقلال باید مانع از برگزاری جشن قهرمانی رقیب و البته خراب‌کردن پروژه قهرمانی پرسپولیس در سال 96 شود.
بااین‌حال قبل از رقابت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، استقلال تهران در اهواز در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فصل موفق شد با نتیجه درخشان 4 بر یک از سد فولاد بگذرد. استقلال که همچنان برای رسیدن به رتبه دوم جدول تلاش می‌کند، در این بازی به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت داده بود تا برای داربی آماده باشند؛ هرچند که مصدومیت یکی، دو نفر از بازیکنان این تیم هم مزید بر علت شده بود. فارغ از این مباحث، شاگردان شفر، شروعی رؤیایی داشتند و خیلی زود روی حرکت مامه تیام، مهاجم جدید و سنگالی‌شان، به گل رسیدند. همین تیام که دقیقه چهار گل زده بود، سه‌دقیقه بعد پاس گلی به چشمی داد تا آبی‌های تهران در عرض هفت‌دقیقه کار را تقریبا تمام کرده باشند. البته استقلالی‌ها به همین دو گل بسنده نکردند و در ادامه روی حرکات شجاعیان و تیام باز هم گلزنی کردند تا «پیش‌داربی» رؤیایی‌ای داشته باشند. مهاجم سنگالی آنها که تک‌گل این تیم در آسیا را وارد دروازه الهلال کرده بود، در این بازی توانایی‌هایش را بار دیگر نشان داد و برای خط دفاع آماده پرسپولیس در داربی خط‌ونشان کشید. استقلال هم با همین برد شیرین انتقام شکست چند فصل پیشش را از فولاد در اهواز گرفت؛ در لیگ دهم این تیم در اهواز با نتیجه 4 بر یک برابر فولاد شکست خورد که بعد از هفت سال جبران کردند. خبر بهتر برای استقلال اما رسیدنشان به رتبه سوم جدول رده‌بندی بود؛ آنها 38 امتیازی شدند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پارس جنوبی جم در رتبه سوم ایستادند؛ رتبه‌ای که بالاترین رتبه این فصل آبی‌های تهران در جدول رده‌بندی لیگ است.
داربی بدون حسینی
با وجود رقم‌خوردن کلی اتفاقات خوب برای استقلال تهران، این تیم با یک شوک هم مواجه شد: در این دیدار سیدحسین حسینی، دروازه‌بان جوان این تیم، کارت زرد گرفت تا با سه‌کارته‌شدن، دیدار حساس روز پنجشنبه مقابل پرسپولیس را از دست بدهد. اتفاق بدتر، واکنش این دروازه‌بان نسبت به هم‌تیمی‌اش، فرشید باقری، بود که او را مقصر گرفتن اخطار می‌دانست. حسینی که در بازی برابر فولاد با یکی، دو واکنش فوق‌العاده تیمش را در لحظات حساس در بازی نگه داشته بود، امید زیادی داشت تا دروازه‌بان اصلی استقلال در داربی باشد، ولی حالا حتی روی نیمکت هم نمی‌تواند بنشیند.
دو شکست متوالی
هرچقدر که شرایط برای استقلال تهران خوب پیش رفت، برای فولاد بد بود؛ این تیم که 17 بازی پیاپی را شکست نخورده بود، به‌ناگاه دو هفته پشت‌سرهم شکست خورده تا حالا فولاد آهسته‌آهسته از رسیدن به رتبه دوم جدول هم بازبماند. فولاد البته یک کارنامه بد هم دارد: این تیم با شکست تازه‌اش مقابل استقلال تهران درمجموع برای پانزدهمین‌بار به تیم آبی‌پوش تهرانی باخت؛ یعنی در لیگ بیش از هر تیمی به همین استقلال باخته است.
ذوب‌آهن برگشت
در دیگر بازی‌های هفته بیست‌وچهارم که عصر و شب روز گذشته برگزار شد هم تیم ذوب‌آهن در دقیقه 90 صاحب یک برد شیرین شد؛ شاگردان قلعه‌نویی در دیدار با پدیده تا ثانیه‌های پایانی کارشان را یک بر یک پیش می‌بردند که در دقیقه 90 صاحب برتری شدند و جایگاهشان در رتبه دوم جدول را استحکام بخشیدند. ذوبی‌ها که هفته پیش به سایپا باخته بودند، حالا فاصله‌ای سه‌امتیازی با تیم‌های تعقیب‌کننده‌شان در رده سوم دارند. در سوی دیگر، پدیده هم همچنان به سیر نزولی‌اش ادامه می‌دهد؛ این تیم که در نیم‌فصل اول در زمره مدعیان بود، حالا چهارمین شکست پیاپی‌اش را متحمل شد تا به منطقه خطر جدول نزدیک شود. پدیده حالا با 23 امتیاز در رتبه سیزدهم ایستاده است.
رقابت سخت برای رتبه دوم
در دیگر دیدار برگزارشده روز گذشته که دیدار تقریبا حساسی هم بود، پارس جنوبی جم در خانه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک برابر تراکتورسازی نرسید؛ پارسی‌ها که شانس رسیدن به رتبه دوم جدول را داشتند، ابتدا با یک گل پیش افتادند، ولی در نیمه دوم گل مساوی را خوردند تا با 38 امتیاز و با تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از استقلال در رده چهارم جدول رده‌بندی بایستند. نکته جالب ماجرا اما امتیازات تیم‌های سوم تا هفتم جدول رده‌بندی است؛ هر پنج تیم استقلال تهران، پارس جنوبی، پیکان، فولاد و سایپا 38 امتیازی هستند و جدال سختی برای رسیدن به رتبه دوم و سوم جدول دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی