گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)


گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)

خبرگزاری شبستان: اردوی یک روزه «ساحل دریا» عنوان ویژه برنامه این هفته «پنجشنبه های آینده سازان» کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) بندرعباس بود که با استقبال کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی در راستای جذب کودکان و نوجوانان، برنامه های متنوع، کارشناسی شده، دقیق، هدفمند، جذاب و مستمر برگزار می کند.

«پنجشنبه های آینده سازان» از شاخص ترین برنامه های کانون امام زین العابدین(ع) است که از سه سال پیش آغاز و هر هفته با موضوع مورد نیاز روز جامعه هدف به صورت مداوم و در مکان های متفاوت برگزار شده است.

بسیاری از مفاهیم اخلاقی و تربیتی در قالب بازی و سرگرمی و قصه گویی به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در ویژه برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» آموزش داده می شود.

گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)

اردوهای یک روزه درون شهری و درون استانی یکی از برنامه های «پنجشنبه های آینده سازان» کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) است که این هفته در ساحل نیلگون خلیج فارس در شهر ساحلی بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرسول باستین، مدیرمسئول کانون امام زین العابدین(ع)، بهترین سن تربیت پذیری را خردسالی و کودکی دانست و گفت: جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و تربیت دینی آنان با بهره گیری از ابزار هنری محور برنامه های کانون مسجد امام زین العابدین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های کانون با پشتوانه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اجرا می شود، افزود: برگزاری برنامه های کارشناسی شده و هدفمند موجب شده تا حدود زیادی به اهداف موردنظر دست یابیم.

گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)

امام جماعت مسجد امام زین العابدین(ع) از جلب اعتماد خانواده ها، حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در برنامه های کانون فرهنگی هنری و مسجد به عنوان نشانه های موفقیت در دستیابی به اهداف نان برد و بیان کرد: برنامه های کانون هر هفته به صورت مستمر برگزار می شود و همین امر موجب رشد کمی اعضا و کیفیت بخشی به برنامه ها شده است.

وی برگزاری اردوی یک روزه «ساحل دریا» را یکی از برنامه های «پنجشنبه های آینده سازان» برشمرد و عنوان کرد: بیش از 150 نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون در این برنامه حضور داشتند.

باستین افزود: در کنار ارائه مباحث جذاب فرهنگی تربیتی که توسط مربیان کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) و با زبانی کودکانه، کودکان و نوجوانان در بازی های «وسطا»، «چرخونک»، «طناب کشی»، «فوتبال ساحلی»، «شنا» و ... نیز مشارکت کردند.

گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)

وی اضافه کرد: اردوی یک روزه ساحل دریا در ساحل زیبای محله نایبند جنوبی برگزار شد.

تبیین آیات کاربردی و احادیث، آموزش کاردستی، پخش فیلم، بازی و سرگرمی، تمرین سرود عمومی، ارائه مشاوره با دعوت از کارشناسان مجرب، نماز جماعت و پذیرایی از برنامه های «پنجشنبه های آینده سازان» کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) است.

«پنجشنبه های آینده سازان» ضمن تقویت هویت فرهنگی، دینی، مذهبی و ملی و آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش های دینی فرهنگی، زمینه را برای ارتباط موثر و معاشرت سازنده اجتماعی آنها فراهم می سازد تا خوداتکایی و قدرت تصمیم گیری آنان را تقویت کند و برای ایفای نقش موثر در زندگی اجتماعی مهارت های لازم را به دست آورند.

گزارش میدانی شبستان از اردوی«ساحل دریا» ویژه کودکان کانون امام زین العابدین(ع)

ویژه برنامه «پنجشنبه های آینده سازان» به همت کانون فرهنگی هنری و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج و پایگاه مقاومت حدیث بسیج(خواهران) مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی برگزار می شود.

«پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت