به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،" ندا خورشیدیان" در زمینه راه های فرزندپروری مثبت، افزود: برای این که یک والد مثبت باشیم، لازم است نحوه نگرشمان را نسبت به زندگی و نقشمان به عنوان پدر و مادر مثبت کنیم تا بتوانیم فرزندانی قوی و با اعتماد به نفس تربیت کنیم.
او ادامه داد: برای این که به فرزندان خود اعتماد به نفس و قدرت دهیم، لازم است اجازه بدهیم گاهی به تنهایی تصمیم بگیرند، وقتی آنها بیاموزند در کارهای کوچک تصمیم گیری کنند، به تدریج یاد می گیرند باید به تنهایی مسوولیت تصمیم هایی که انتخاب کرده اند را بر عهده بگیرند.
خورشیدیان با تاکید بر باور داشتن به فرزندان، ادامه داد: وقتی از فرزندمان می خواهیم با سلیقه و انتخاب خود کتابی را برای قصه شبانگاهی انتخاب کند، از انتخابش قدردانی و به او تاکید کنیم که از انتخاب آن کتاب بسیار راضی هستیم.
توصیه دیگر این کارشناس سلامت روان، عشق ورزیدن پدر و مادر به کودک بود و در این مورد توضیح داد: کودکان نیاز دارند پدر و مادر آنها را همان طور که هستند دوست داشته باشند، حتی اگر گاهی مرتکب اشتباهی شدند؛ بنابراین این اطمینان و امنیت خاطر را به فرزندتان بدهیم که در همه شرایط او را دوست داریم.
او گفت: آموزش فرزندپروری می تواند باعث ارتقای آگاهی پدر و مادرها و افزایش توان آن ها در مقابله با آسیب های فردی و اجتماعی شود که استحکام خانواده و جامعه را به همراه دارد.
این مفاهیم آموزشی به همت گروه سلامت روانی-اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت شهدای والفجر، برای کارکنان ستاد فرماندهی آتش نشانی برگزار شد.