معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت


معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

در ظهر زیبای یکشنبه مثل همیشه با معرفی یکی از آثار تماشایی ژانر بلوغ، یعنی فیلم The Edge of Seventeen در ادامه همراه ما باشید. فیلمی که قرار است لحظات با نشاطی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. برخی از فیلم‌های سینمایی فارغ از سبک و سیاقی که دارند، برای مخاطب عامه ساخته شده و در لا به لای...

در ظهر زیبای یکشنبه مثل همیشه با معرفی یکی از آثار تماشایی ژانر بلوغ، یعنی فیلم The Edge of Seventeen در ادامه همراه ما باشید. فیلمی که قرار است لحظات با نشاطی را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

برخی از فیلم‌های سینمایی فارغ از سبک و سیاقی که دارند، برای مخاطب عامه ساخته شده و در لا به لای مفاهیم‌شان درام قابل توجهی دارند. این دسته از آثار سینما را با بلاک باسترهای هالیوودی اشتباه نگیرید. شادی و نشاط حاصل از تماشای این دسته آثار به عنصر مشترکی که در تمامی بلاک باسترهای فعلی هالیوود وجود دارد شبیه نیست. فیلمی که این هفته قصد معرفی کردنش را داریم تا حدودی برای مخاطب جوان و نوجوان ساخته شده و در عین سرگرم کننده بودن درام قابل احترامی دارد.

معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

اکثر فیلم‌های مرتبط با ژانر بلوغ در بهترین حالت می‌توانند مخاطب بزرگ‌سال را برای لحظاتی به گذشته متصل کنند؛ اگر چه مخاطب این دسته از فیلم‌ها به طور مشخص گروه جوان و نوجوان سینما است. بر روی کاغذ تعداد آثار این چنینی اصلا کم نیست. منتها در این لیست بلند بالا، فیلم‌های کمی وجود دارند که می‌توانند تا حدودی به یک هدفمندی و درام سرزنده‌ای برسند. نه اینکه صرفا در حد چندین دقیقه مرور خاطران دوران بلوغ باشند. فیلم The Edge of Seventeen همان طور که از نامش پیداست ماجرای زندگی نوجوانی را به تصویر می‌کشد که در آستانه هفتده سالگی قرار دارد. این فیلم به کارگردانی «کلیپ فرمون کریگ» مراحل تولید را سپری کرده و تصویر بازیگرانی نظیر «هیلی استاینفلد» و «وودی هالسون» بر روی پوسترهای اثر نقش بسته‌ است.

معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

داستان از جایی شروع می‌شود که دختری 17 ساله به اسم «نادین» وارد کلاس معلم تاریخش می‌شود تا از اتفاقات چند وقت گذشته‌اش برای او گفته و همچنین بگوید که قصد خودکشی دارد! چهار سالی از فوت پدر نادین می‌گذرد و او به نحوی خودش را در دنیای کوچکش تنها می‌پندارد. تا جایی که حتی با مادر و برادرش هم تا حدودی غریبه است. آن سوی ماجرا شخصیت اصلی داستان یک دوست صمیمی به اسم «کریستا» دارد که بهترین لحظات زندگی‌اش را با او تقسیم می‌کند، منتها طی اتفاقی کریستای داستان با برادر نادین وارد رابطه می‌شود تا گره داستانی ما تا حدودی کاملا نابینا شود. حالا نادین می‌ماند و دنیایی که گویا تمامی اتفاقاتش بر علیه او کمر راست کرده‌اند. طی دوره‌ای که فیلم در آن جریان دارد نادین به عنوان دانش آموز سال اول دبیرستان می‌آموزد که زندگی فراتر از چیزهایی مانند پیدا کردن دوست، از دست دادن بکارت و رفتن به جلسات مذهبی است و تعریفی که او از دوره جوانی دارد تاحدودی بانمک و در عین حال غم‌انگیز تعبیر می‌شود.

معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

دوران بلوغ پر شده از چالش‌های اجتماعی کوچک و بزرگ. برخی از این چالش‌های جوانی به سادگی دوام آوردن در دبیرستان است و برخی نیز به بزرگی از دست رفتن هویت و گم شدن در ماهیتی غلط. فیلم The Edge of Seventeen در عین حال که درام‌ قابل قبولی در میان سکانس‌هایش گنجانده، اما ذاتا اثری کمدی است. فیلم The Edge of Seventeen یکی از بزرگ‌ترین و فاحش‌ترین چالش‌های جوانی را هدف قرار می‌دهد. برادر نادین که یک پسر قدبلند و تقریبا همه‌چیز تمام است رابطه کاملا سردی با او دارد و مادر خانواده هم که به شکلی آشکارا پسرش را بیشتر از دخترش دوست دارد دائما نقش بنزین روی آتش را بازی می‌کند. حال شخصیت اصلی دغدغه‌های دیگری هم دارد که خانواده جزء کوچکی از آن محسوب می‌شود.

معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

برای ساخته‌ای مانند The Edge of Seventeen به همان اندازه که سناریوی اصلی اهمیت دارد، نحوه روایت آن نیز مهم است. فیلمی که می‌خواهد در گوشه و کناره‌های مضامین طنزآمیز و شخصیت عجیب‌تر از تم طنزپردازی‌اش درام معناداری را به مخاطب ارائه کند، حتما باید جنبه‌های روایت را جدی بگیرد. باید گفت که فیلم The Edge of Seventeen از این نظر کاملا تضمین شده است و نحوه روایت فیلم نه اینکه میخکوب کننده باشد، اما گذر زمان را برای‌تان سریع‌تر می‌کند. فیلم The Edge of Seventeen متشکل از تیم بازیگری نسبتا گم‌نامی است. «هیلی استنفیلد» وظیفه ایفای نقش شخصیت اصلی داستان یعنی «نادین» را دارد و به ترتیب، «هالی لو ریچاردسون» در نقش «کریستا»، «بلیک جنر» در نقش «دارین»، «وودی هارلسون» در نقش «آقای برانر» و «هایدن استو» در نقش «اروین» ایفای نقش کرده‌اند. فیلم The Edge of Seventeen توانسته است علی رغم دریافت جوایز مختلف از سوی جشنواره‌های سینمایی گوناگون به میانگین امتیازات 77 از 100 در سایت متاکریتیک برسد. این فیلم به عقیده بخش بزرگی از منتقدین حوزه به عنوان یکی از برترین آثار مرتبط با ژانر بلوغ در قرن بیست و یکم به شمار می‌رود.

معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

برای آن دسته از مخاطبین گیم شات که می‌خواهند ساعاتی را در هنر سینما غرق شوند، تماشای فیلم The Edge of Seventeen گزینه بسیار مناسبی است. مخصوصا اگر این گروه از مخاطبین ما دوره جوانی و نوجوانی را سپری می‌کنند. فیلمی بانشاط و تا حدودی دراماتیک و پر از دلایل قانع کننده برای بارها و بارها تماشا کردنش. معرفی این هفته را به فیلم سینمایی The Edge of Seventeen، ساخته‌ای به کارگردانی و نویسندگی «کلی فرمون کریگ» اختصاص دادیم و امیدواریم که مخاطب گیم شات از تماشا کردنش لذت کافی را ببرد. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که موفق به تماشای این فیلم سینمایی نشده‌اید وقت را غنیمت بشمارید و برای چند ساعت دل را به دریا بزنید، اما اگر از آن دسته مخاطبینی هستید که پیشتر آن را تماشا کرده است حتما تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
معرفی فیلم The Edge of Seventeen؛ عصر فقدان هویت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات