موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در طارم مشاهده نشده است


موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در طارم مشاهده نشده است

رئیس دامپزشکی شهرستان طارم گفت: تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در طارم مشاهده نشده است.

حسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور، تصریح کرد: این بیماری مختص کشور ما نبوده و اکثر کشورهای جهان با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به این‌که تشخیص سریع بیماری در مبارزه با آن بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: پرندگان بیمار باید حتما معدوم‌سازی شوند تا خطر انتقال به انسان و انتشارآن کم شود.

یوسفی با اشاره به این‌که در کشور ما با آغاز فصل سرما مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود و همه ساله خطر بالقوه بیماری آنفلوانزای برای کل کشور وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه امسال نیز با مهاجرت پرندگان این بیماری در کشور ما و در استان زنجان دیده شده اما تا به امروز این بیماری درشهرستان طارم مشاهده نشده است.

این مسئول با اشاره به این‌که برای جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان باید نکاتی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: روستائیانی که در خانه خود پرنده نگه می‌دارند باید سعی کنند در فصل سرما پرندگان در یک فضای محصور باشند تا با پرندگان دیگر به ویژه پرندگان مهاجر ارتباط نداشته باشند.

وی با اشاره به این‌که همه سال شاهد مهاجرت پرندگان به قزل اوزن هستیم، تصریح کرد: روستائیان باید تلفات پرندگان را سریع به خانه‌های بهداشت، شبکه بهداشت و یا دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم بعدی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به این‌که روستائیان از خرید پرنده‌های جدید باید خودداری کنند، تصریح کرد: این بیماری یک دوره کما دارد و موقعی که ویروس وارد بدن می‌شود چند روزطول می‌کشد تا خود را نشان دهد، هر چند پرنده خریداری شده ممکن است در ظاهر سالم باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: مردم باید حتما در هنگام خرید مرغ و تخم‌مرغ به مهر دامپزشکی توجه داشته باشند تا سلامتی آنها با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی