شکوه طیاره خواجویی و ناگفته‌هایی از آنچه بر این بانوی سه گانه می‌گذرد


شکوه طیاره خواجویی و ناگفته‌هایی از آنچه بر این بانوی سه گانه می‌گذرد

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، شکوه طیاره خواجویی متولد اسفند 68 اولین بانوی ایرانی است که در مسابقات برون مرزی سه گانه دستش به مدال رسیده است. او پیشتر دوگانه کار بوده و درست از زمانیکه لباس بانوان سه گانه ایران مورد تایید مسئولان ورزش کشور قرار گرفت، فعالیتش را در سه گانه آغاز کرد. با اینکه قرار بود به زودی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور سه...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، شکوه طیاره خواجویی متولد اسفند ۶۸ اولین بانوی ایرانی است که در مسابقات برون مرزی سه گانه دستش به مدال رسیده است. او پیشتر دوگانه کار بوده و درست از زمانیکه لباس بانوان سه گانه ایران مورد تایید مسئولان ورزش کشور قرار گرفت، فعالیتش را در سه گانه آغاز کرد. با اینکه قرار بود به زودی مسابقات لیگ و قهرمانی کشور سه گانه بانوان راه اندازی شود اما هفت ماهی می‌شود که علی رغم کسب مجوز برای پوشش بانوان سه گانه همچنان این فدراسیون جزو فدراسیون‌هایی است که فعالیت بانوان در آن کمرنگ است.

مسابقات سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند.

کمی تخصصی تر به این ورزش نگاه کنیم ورزشی که شامل سه مسابقه پرهزینه و گران است. بنابراین یک ورزشکار مثل شکوه طیاره برای حفظ آمادگی و ادامه روند قهرمانی خود باید هزینه کند. در ادامه گفتگوی “ورزش بانوان” را با شکوه طیاره تنها بانوی سه گانه کار ایران می‌خوانید:

خودکفایی شکوه طیاره

مدت‌هاست که به تنهایی تمرین می‌کنم و مسئولان هیئت سه گانه اصفهان کاری هم از پیش نمی‌برند و من خودکفا شده‌ام. کفش مخصوص دویدن، دوچرخه و تجهیزات شنا هرکدام به تنهایی هزینه‌های گزافی می‌طلبند چه برسد به اینکه هر سه را با هم در یک ورزش به کار ببری. من منتظر می‌مانم فروشگاه‌های لوازم ورزشی تخفیف بگذارند و در این شرایط هم اولویت بندی می‌کنم یعنی لوازم ورزشی مورد نیازم را یک جا تهیه نمی‌کنم بلکه در فواصل زمانی مختلف قادر به پرداخت هزینه‌ها هستم.

مربیان اخلاق مدار و بی توقع شکوه طیاره

خوشبختانه مربیانی دارم که به جبران همه کم و کاستی‌هایی که از سمت هیئت استان شامل حال من شده، حمایتم می‌کنند آن هم بدون اینکه مبلغی دریافت کنند. دوومیدانی را زیر نظر بهزاد مصطفوی آموزش می‌بینم، دوچرخه سواری را هم دورادور به کمک ماندانا دهقان تمرین می‌کنم و شنا را هم در کنار الهام مجیدی آموزش می‌بینم.

پول نداشتم و مسابقات را از دست دادم!

در طول هفته ۱۲ جلسه تمرین می‌کنم، به امید اینکه در یک مسابقه برون مرزی رقابت کنم. اما به خاطر مسائل مالی نمی‌توانم در این مسابقات مهم شرکت کنم. بهمن ماه مسابقات “نیمه آیرون من” در امارات برگزار شد و مطمئن بودم از خط پایان می‌گذرم اما مهلت ثبت نام تمام شد و من به خاطر اینکه سه میلیون نداشتم مسابقاتی به این مهمی را از دست دادم. فوق العاده ناراحت شدم از اینکه نه کسی حمایتم کرد و نه اسپانسری داشتم که موجب دلگرمی‌ام شود.

وضعیت لیگ دوگانه

من در سه گانه فعالیت دارم، اما فعلا دوگانه در ایران فعالیت مشخص تری دارد و مسابقات این ورزش هم در حال برگزاری است. البته شنیده‌ها اینطور است که اولین سری مسابقات سه گانه بانوان، اردیبهشت سال ۹۷ برگزار خواهد شد. بنابراین فعلا با تیم سپاهان در لیگ دوگانه شرکت می‌کنم و در ازای آن هیچ پولی نمی‌گیرم. از طرف باشگاه سپاهان، یک روز مانده به شروع لیگ برای من قرارداد آوردند و گفتند امضا کن واگرنه لیگ امسال را از دست خواهی داد. حتی اجازه ندادند مبلغ قرارداد را بخوانم.

تخلف و تقلب در لیگ دوگانه

از طرفی در دو مرحله اول لیگ دوگانه هم تخلف و تقلب صورت گرفت. در بخش دوچرخه سواری مسابقات دوگانه یک فرد موتورسوار پیشاپیش نفر اول در پیست دوچرخه حرکت می‌کند تا نفر اول را مشخص کند. فاصله موتورسوار با دوچرخه سوار حداقل باید ۱۰ متر باشد. اما موتور در فاصله بسیار کم جلوتر از دوچرخه سوار حرکت کرد، شکاف باد ایجاد کرد و جلوی وزش باد را گرفت. بعدها کاشف به عمل آمد که این فرد موتورسوار از آشنایان و همشهریان فرد دوچرخه سوار بوده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟