یخهای رکود در خوزستان آب می شود/رتبه 19 استان در بخش اشتغالزایی


یخهای رکود در خوزستان آب می شود/رتبه 19 استان در بخش اشتغالزایی

آبادان – استاندار خوزستان گفت: خدا را شاکریم که یخهای رکود در استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر آب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در آئین افتتاح شهرک خودرویی آبادان ضمن اشاره به شکل گیری اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه افزود: براساس آمار، منطقه آزاد اروند یکی از فعال ترین مناطق آزاد به جهت ایجاد اشتغال است هرچند ظرفیت هست و بایستی شرایط کار بیشتر مهیا شود.

وی اظهار کرد: آنچه در سالهای اخیر در این منطقه اتفاق افتاده آن است که مسیر، مسیر درستی است، انتظارات مردم بیشتر از این است و به حق هم هست و باید پاسخ داده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تلاش در جهت به حداقل رساندن بروکراسی های دست و پاگیر در کمترین زمان ممکن انجام شود تا سرمایه گذار از کاری که قصد انجامش را دارد دلسرد و مایوس نشود.

شریعتی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار در منطقه باید احساس امنیت و حمایت کند، گفت: سرمایه گذاران در تمامی بخشها مورد حمایت جدی ما هستند، تمامی ارگانها، دستگاههای متولی و منطقه آزاد اروند برای توسعه سرمایه گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر و سایر نقاط و توزیع عادلانه و به تبع آن اشتغال همراه و همگام هستند.

وی افزود: نسبت اشغال ما در سال جاری در مقایسه با پارسال روند مناسب تری به خود گرفته و میزان بیکاری در میان جوانان اعم از مرد و زن به نسبت سال گذشته کاهش یافته هرچند که هنوز هم این میزان بالاست.

وی اظهار کرد: در زمینه اشتغال و رفع بیکاری رتبه استان از ۲۲ به ۱۹ رسیده است و این روند بایستی بهبود یابد و سرعت بخشده شود و استان شرایط بهتری داشته باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پتانسیل های زیادی در استان خوزستان وجود دارد و در صدد برای کم و حل موانع سرمایه گذاری هستیم، احداث شهرک خودرویی آبادان در شان مردم این شهر است و از این بابت از همه دست اندرکاران قدردانی می کنم.

شریعتی گفت: با راه اندازی این شهرک خودرویی آندسته از مشاغلی که در سطح شهر سبب ترافیک و مسائل و مشکلات خاص می شوند در این جا تجمع پیدا می کنند و گره ترافیکی نیز رفع می شود.

وی افزود: تاکیدم بر آنست که تمامی فازهای این پروژه بنا بر تعهد و قول سرمایه گذار به اتمام برسد و لذا انتظارمان اتمام هر چه سریعتر آن با همراهی و حمایت تمامی دستگاههای مرتبط محلی و حتی استانی است.

شریعتی اظهار کرد: این مجموعه به صورت یک مجموعه ای از پازل های مختلف شکل می گیرد و در نهایت یک کار موزون و متعادل در قالب یک مجموعه نمونه سرمایه گذاری در قالب خدماتی و اشتغال زایی در استان شکل می گیرد و برای کشور نیز نمونه خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: آبادان خود یک شهر رویایی بوده و باید یک شهرک رویایی نیز در اینجا احداث شود، منطقه آزاد اروند باید آبادان و خرمشهر را به نماد توسعه و پیشرفت خوزستان تبدیل کند و موتور محرکه استان باشد و توسعه و پیشرفت را به کل استان پمپاژ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس