فلسفه وجودی راهیان نور انعکاس نورانیت دفاع مقدس است


فلسفه وجودی راهیان نور انعکاس نورانیت دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: فتح الهی با بیان اینکه فلسفه وجودی اردوهای راهیان نور چیزی جز انعکاس نورانیت و ارزش های دوران دفاع مقدس نیست، گفت: برکات معنوی دفاع مقدس دوام انقلاب را تثبیت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا امروز، 7 اسفند در جلسه ستاد راهیان نور شهرستان، با بیان اینکه فلسفه وجودی اردوهای راهیان نور چیزی جز انعکاس نورانیت و ارزش های دوران دفاع مقدس نیست، اظهار کرد: هر اتفاقی مانند جنگ تحمیلی ایران اگر در هر کشور دیگری رقم بخورد، مطمئنا به عنوان الگوی افتخار برای آن کشور خواهد بود و کشورهای جهان اگر تاریخ خوبی داشته باشند به آن افتخار خواهند کرد و ما نیز به خود می بالیم که در دوره ای از تاریخ قرار گرفته ایم که دفاع مقدس و آزمون بزرگ معنویت در آن بود و ما به خوبی در این آزمون سربلند و پیروز بیرون آمدیم.

وی ایمان، تقوی، اقتدار معنوی، هدف مقدس و الگوهای بی نظیر امام راحل را از جمله دلایل سربلندی افتخارآمیز ایران دانست و افزود: دوران دفاع مقدس که هیچ توجیه مادی و دنیوی نداشت زمانی حادث شد که ارکان کشور بعد از پیروزی انقلاب درست سر جای خود قرار نگرفته بودند و ارتش نیز تفکرات قبل از انقلاب داشت لذا اگر کشور دیگری جز ایران در مقابل این همه قدرت های دنیا و یک رژیم تا بن دندان مسلح قرار می گرفت، دوام نمی آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جنگ تحمیلی بسیاری از عزیزان جوان و امیدهای کشور را از دست دادیم و خرابی های بی شماری به بار آمد، اما برکات معنوی پررنگ تری کسب کردیم که دوام انقلاب را تثبیت کرد.

فتح الهی، از ضرورت ترویج معنویات و فرهنگ ایثار وشهادت در میان جامعه و نسل امروز سخن گفت و بیان کرد: فراهم کردن شرایط برای بازبینی مناطق جنگی و عملیاتی کشور یکی از قدم های موثر در این مسیر است.

فرماندار صومعه سرا، خطاب به مدیران و مسئولان ادارات که کرسی مدیریتی خود را از گذشتگان به امانت گرفته و به نسل آینده تحویل خواهند داد، گفت: مشارکت در فراهم کردن بستر کارهای فرهنگی و ارزشی جهت آماده سازی فکر و روحیه جوانان به عنوان آینده سازان کشور، تاثیرگزار و موثر است.

فلسفه وجودی راهیان نور انعکاس نورانیت دفاع مقدس است

وی از همه مدیران خواست تا با به دست گرفتن گوشه ای از کارها و زحمات برگزاری راهیان نور و حمایت از این اقدام فرهنگی بی نظیر در تقویت باورها و روحیه اسلامی جامعه و ارتقای امنیت و فرهنگ کشورمان ایفای نقش کنند.

اعزام 6 اتوبوس زائرین راهیان نور در اسفندسال جاری

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صومعه سرا نیز، با بیان اینکه مدیران شهرستان به خوبی در اعزام زائرین سرزمین های سراسر نور همکاری و توجه لازم را دارند، خاطرنشان کرد: آثار و بقایای بجا مانده از دوران دفاع مقدس همگی حاکی از یک جنگ نامتقارن و نامتوازن است ولی تنها چیزی که به ما در این جنگ افتخار و عزت داد بعد باطنی و معنوی آن بود.

وی عنوان کرد: وجود جوانان پاکی که مخلصانه جان خود را فدا کردند و ملائکه نیز شاهدان عینی عشق بازی آنان بودند، باعث شد تا خاک جبهه ها متبرک به خون شهدای عزیزمان شود و مقدس گردد.

عاشوری از اعتقاد به حضور ارواح مطهر شهدا در سرزمین های نورانی دفاع مقدس و تاثیرگزاری آن در هدایت زائرین این سرزمین ها سخن به میان آورد و گفت: بحث راهیان نور از سال 72 به صورت رسمی شکل گرفت و تا به امروز که نسل سوم و چهارم انقلاب به شکوفایی رسیده اند، برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت بهترین کار فرهنگی محسوب می شود.

فرمانه سپاه صومعه سرا نتایج حاصل از اردوهای راهیان نور را در دو بعد تشریح کرد و یادآور شد: بعد اول معنویت و انتقال فرهنگ رشادت و شهادت و بعد دیگر نمایش وحدت ملی با حضور تمام سلایق و چهره هاست.

وی از اعزام 6 اتوبوس زائرین راهیان نور در اسفندسال جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در در سال 1396 تعداد 15 اتوبوس به تعداد 650 نفر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی گیلان غرب اعزام شده بودند.

عاشوری اضافه کرد: کار اصلی سپاه در بحث راهیان نور، خادمی و برقراری امنیت و فراهم نمودن تدارکات برای زائرین است و ادارات نیز در کنار سپاه با ایفای نقش پشتیبانی در تبرک جستن به خون پاک شهدا همقدم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!