مردم باید از وضعیت عملکرد مدیران مطلع شوند/وعده‌های غیرعملی ممنوع


مردم باید از وضعیت عملکرد مدیران مطلع شوند/وعده‌های غیرعملی ممنوع

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: آگاهی در مورد عملکرد مسئولان ازجمله حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا مدیران وعده های غیرعملی به مردم ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: جلوگیری از افزایش و برنامه ریزی برای کاهش پنج آسیب اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و صیانت از حقوق شهروندی دو وظیفه مهم دفتر امور اجتماعی استانداری محسوب می شود و مسئولان باید بدانند که حفظ کرامت جامعه حق طبیعی مردم است.

وی افزود: در استان مرکزی در راستای ارزیابی وضعیت صیانت از حقوق شهروندی با اقداماتی اعم از بازدید سرزده، گزارشات و جلسات مرتبط فعالیت خود را آغاز کرده ایم، مردم از دستگاه ها و مدیران انتظار دارند در صورت مراجعه و درخواست، پاسخ مشخصی به آنها داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی در حال بررسی قول های بیان شده از سوی مدیران استانی هستیم و اعتقاد ما بر این است که مدیران نباید وعده ای غیرقابل تحقق بدهند و درصورت اذعان وعده و قول باید در راستای اجرایی شدن آن تلاش کنند تا وعده خود را محقق سازند.

حقیقی تصریح کرد: به منظور رسیدگی به وعده های بیان شده مدیران و سایر اقدامات آنها طرحی را در قالب ارائه گزارشی به صورت اینفوگرافی اجرایی کرده ایم تا براساس آن تمام ادارات و نهادها گزارش عملکرد ارائه دهند و در نهایت این گزارش ها در درگاه اینترنتی استانداری مرکزی قرار داده می شود تا بنابر تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری، مردم استان از عملکرد مدیران اطلاع حاصل کنند.

وی ادامه داد: پرداختن به اموری که وظایف ادارات نیست همانند یک بیماری پنهان و آفت در روند فعالیت هر مجموعه اخلال ایجاد می کند و همراه با این مساله باید بکوشیم تا از موازی کاری در ادارات بپرهیزیم و هم افزایی را جایگزین اقدامات کاهنده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سمن ها در عرصه صیانت از حقوق شهروندی، رعایت حقوق کارکنان و شایسته سالاری و به کار گیری ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه های مدیریتی از جمله اقداماتی است که باید به مرحله تحقق برسد و گفتاردرمانی به تنهایی در این زمینه ها کفایت نمی کند.

حقیقی بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات مطلوب «میز خدمت»، باید مکانی مناسب برای این جایگاه در ادارات در نظر گرفته شود و فردی با شایستگی بالا برای تکریم ارباب رجوع این پست را تحویل بگیرد و در این زمینه از انجام اموری که اتلاف وقت محسوب می شود پرهیز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس