14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد


نوشته 14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد اولین بار در تالاب پدیدار شد. نکاتی برای مرتب کردن کمد لباس یکی از قسمت هایی که اگر با روش مرتب کردن آن آشنا نباشید ممکن است سریع به هم بریزد و دچار مشکل شوید کم است. کمدها را باید طبق اصول و دسته بندی شده و با نظم بچینید.   14 نکته مفید در مرتب کردن کمد و اشتباهات...

14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

نکاتی برای مرتب کردن کمد لباس

یکی از قسمت هایی که اگر با روش مرتب کردن آن آشنا نباشید ممکن است سریع به هم بریزد و دچار مشکل شوید کم است. کمدها را باید طبق اصول و دسته بندی شده و با نظم بچینید.

14 نکته مفید در مرتب کردن کمد و اشتباهات رایج :

1. کمد یک فضای خصوصی است
قبل از هر حرکتی بعنوان نخستین قانون یادتان باشد کمد شما بعنوان یک فضای خصوصی باید توسط شخص خودتان ودر یک روز مجزا خانه تکانی شود. دوم قانون این است که قبل از هر کاری سعی کنید متناسب با فضایی که در اختیار دارید وسیله تهیه کنید نه بیشتر ازآن. همین حرف، اول جلوی خرید لباس هایی که شاید مجموعا یکبار پوشیده میشوند را می‌گیرد و این یعنی فضای بیشتر برای لباسهای قابل استفاده و نظم پذیری بهتر فضای موجود.

2. یکی یکی از لباس ها دل بکنید
استفاده از در کمد ها را فراموش نکنید. می‌توانید به درها سازه های پارچه ای جیب داری آویزان کنید که خیلی چیز ها را میتوانند درون خود جای دهند

سری به کمد لباس تان بزنید. یکی یکی لباس ها را ورق بزنید. کدام لباس ها را بیشتر از یک سال است که نپوشیده اید؟! کمی با خودتان صادق باشید، بعد از این هم این لباس ها را نمی‌پوشید.

یک بار از این‌ها دل بکنید و اگر نو و قابل استفاده هستند به خیریه ای اهدا کنید تا با این کار لبخندی روی لب کسی که نمی شناسید بیاید. بازهم با این کار فضا خالی میشود. از لباسهای کهنه دل بکنید. اگر رنگ رو رفته هستند و هیچ کاری غیراز دستمال ساختن نمیشود با آن ها انجام داد، خب معطل چه هستید؟! این لباس ها را بازآفرینی کنید و به کشوی دستمال های آشپزخانه ملحق شان کنید.

3. دسته بندی یادتان نرود
اگر 2 کمد یا بیشتر در اختیار دارید لباسهای رسمی را از لباسهای دم دستی و اسانی جدا کنید. لباسهای رسمی رابه ترتیب رنگ بچینید تا انتخاب کردن انها برای تان آسان تر باشد.

4. حساس های همیشگی
روسری ها ازآن دسته پوشیدنی هایی هستند که همیشه نگران چروک شدن آن ها هستیم. یکی از راه حل ها آن است که از چوب لباسی های چند طبقه استفاده کنید و روسری ها را روی آن تا کنید تا چروک نشوند. یک راه کم هزینه این است که لوله دستمال کاغذی ها را بردارید به حلقه های کوچک تقسیم کنید. برش های عرضی در هر کدام ایجاد کنید و آن ها را روی یک چوب لباسی قرار دهید. حالا هر روسری را از داخل یکی از این حلقه ها را رد کنید.

5. از جعبه ها کمک بگیرید
برای مرتب کردن کشو ها از جعبه ها کمک بگیرید. مثلاً یک جعبه لیوان که در حالت عادی 6 خانه دارد را بردارید ودر هر خانه 2 جفت جوراب با رنگ های نزدیک به هم قرار دهید. برای مرتب کردن سایر قسمت های کشوها هم همین شیوه را ادامه دهید و جعبه ها را مرزهای لباس ها قرار بدهید. حتی لباسهای کوچک هم به اسانی با این روش پیدا میشوند.

6. همه ی را آویزان نکنید
احتیاجی نیست همه ی لباس ها را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان کنید. لباسهای کتان و رسمی را که با تا کردن به اسانی چروک می‌شوند آویزان کنید. لباس ها با بافت های ضخیم مثل ژاکت ها و پولیور ها را تا کنید ودر جعبه هایی که برای تقسیم بندی فضای کمد تعبیه کرده اید، بچینید.

14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

اشتباهات رایج در استفاده از کمد

7. طبقه های پارچه ای
قسمت انتهایی از یک میله آویز کمد را برای طبقه های پارچه اختصاص دهید و خرده ریزه هایی که ممکن است خیلی دنبال شان بگردید را دراین وسیله جاسازی کنید؛ مثلاً آستین های حجاب یا جوراب های جورواجور.

8. چمدان ها را بیرون بیاورید
نه! پیشنهادی برای سفر نداریم. شما همیشه در سفر نیستید پس همیشه از چمدان های تان استفاده نمی کنید. لباس هایی که در تغییر فصل جمع شان می کنید را در چمدان ها قرار دهید. وقتی هم به سفر میروید و چمدان لازم می‌شوید لباس ها را داخل جعبه هایی بگذارید و گوشه ای از اتاق قرارشان دهید تا زمان بازگشت. اینطوری از فضای خالی داخل چمدان ها به خوبی استفاده کرده اید.

9. در کمدها را فراموش نکنید
استفاده از در کمد ها را فراموش نکنید. میتوانید به در ها سازه های پارچه ای جیب داری آویزان کنید که خیلی چیز ها را می‌توانند درون خود جای دهند. مثلاً دمپایی های شما در همین جیب ها جا میگیرند. یا شال هایی که هنوز برای مرتب کردن شان، جایی پیدا نکرده اید. همه ی این‌ها می‌توانند در همین قسمت ساده از کمد قرار بگیرند.

10. مواظب کیف ها باشید
اگر از کیف های تان به خوبی مراقبت نکنید به مرور زمان شکل خودرا از دست میدهند و چرمی های انها در قسمت هایی، شکسته و پوسته پوسته می‌شوند پس بهتر است اگر فضا دارید آن ها را آویزان کنید. در غیراین صورت سعی کنید به شکلی از بدفرم ایستادن یا تا خوردن انها پیشگیری کنید. میتوانید از ترفند قراردادن کیف ها درون یکدیگر کمک بگیرید.

11. نداشتن برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه
بیشتر مردم هنگام مرتب کردن کمد با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه میشوند که هفته ها و شاید ماه هاست از آن ها استفاده نکرده اند. بهتر است آن گونه وسایل رابه افراد نیازمند ببخشید. یا حتی دریک بسته بندی جدا درکنار سطل آشغال قرار دهید تا افرادی که پسماندها را گرد آوری میکنند انها را بردارند.

12. تعیین وظیفه برای افراد به منظور حفظ نظم
پس از مرتب کردن کمد لباس ها باید برای همیشه مرتب بودن آن هم فکری کنید. لباس ها باید آویخته، تا، صاف و مرتب شوند. باید حداقل هفته ای یکبار لباس ها اتو شوند و بطور مرتب شسته شوند. چه کسی باید این کارها را انجام دهد؟ بیشتر کارها انجام نشده باقی میمانند زیر دو طرف فکر میکند اینکار وظیفه دیگری است. بهمین دلیل، باید بین خود و همسرتان تقسیم وظایف کنید تا هر کس وظیفه خودش را بداند و خانه هیچ گاه شلوغ نشود.

13. خرید محصولات سازمان دهنده، مشکل را برطرف می‌کند
محصولات سازمان دهنده الزاماً مشکلات به هم ریختگی های خانه را برطرف نمیکند. بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش های خودرا درست داخل آن قرار ندهید کمکی بشما نخواهد کرد. پیش از خرید حتماً به نیاز خود توجه کنید و بدانید که چگونه باید ازآن استفاده کنید.

14. گاهی به داروخانه خانگی سری بزنید
قفسه داروها یا کشو و کابینتی که داروهای مورد نیاز اعضای خانواده در آن قرار دارد نیز یکی از همین بخشها وکمدهایی است که حتماً باید تمیز شود؛ اما چگونه تمیز کردن آن هم نکته مهمی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

خیلی از خانمها داروها را از داخل کمد و کابینت بیرون می آورند، کف کمد را تمیز میکنند و دوباره داروها را سرجای قبلی شان برمی گردانند؛ اما متخصصان هشدار میدهند و میگویند مرتب کردن داروها کاری دقیق تر و مهم تر از پاک کردن گرد و غبارهای داخل کمد است.توصیه میشود حتماً هر از گاهی «حداقل سالی یک‌بار» داروها را نظارت کنید و آنهایی راکه تاریخ شان گذشته است، دور بریزید و قرص هایی راکه تاریخ آن نگذشته از قسمتی که تاریخ در آن قرار ندارد قیچی کنید.

منابع:jamejamonline.ir

حتما بخوانید:

ترفند جالب مرتب کردن کمد رختخواب

مدل های جدید دکوراسیون کمد لباس

آموزش درست کردن خوشبو کننده کمد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد