سفر کاروان تدبیر و امید به هرمزگان فرصتی ارزشمند برای جهش توسعه ای


سفر کاروان تدبیر و امید به هرمزگان فرصتی ارزشمند برای جهش توسعه ای

بندرعباس - ایرنا - سفر کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ایران،بی شک مهمترین رویداد خبری رسانه‌ ای و چه بسا اجتماعی و توسعه‌ ای هرمزگان در سال جاری باشد که در هفته‌ های واپسین سال 96 در حال به وقوع پیوستن است.

به گزارش ایرنا، سفرهای استانی همواره به دلیل حضور مستقیم رییس جمهوری، وزیران و دیگر مسئولان فرصتی مناسب برای استان ها به منظور جهش و کوتاه کردن مسیر رفع برخی از مشکلات و نارسایی ‌های موجود است.
استان هرمزگان فردا چهارشنبه نهم اسفند ماه میزبان ریاست جمهوری به همراه جمعی از معاونان روحانی و تعدادی از وزیران دولت است.
مشکلاتی در حوزه های زیرساختی در گوشه و کنار استان هرمزگان وجود دارد که راه حل آن ها سال ‌هاست لابلای تعریف بودجه ‌ای و نارسایی ‌های مالی وارد فرآیند های پیچیده‌ای شده که جز با دستور مستقیم رییس دولت و نگاه ویژه و تخصیص اعتبارهای جدید قابل حل نیست.
یکی از مهم ترین طرح هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، طرح توسعه سواحل مکران در شرق استان ساحلی هرمزگان است.
این طرح خواستار نگاهی ویژه با مدیریت مطابق با ظرفیت ‌های محلی و بومی است، چرا که سواحل مکران پس از سال‌ ها و با وجود برگزاری همایش‌ ها و سفرهای متعدد مسئولان رده بالای مملکتی، آن گونه که باید مورد توجه و توسعه قرار نگرفته است.
طرحی که در آن به وسیله ایجاد واحدهای پالایشگاهی و نفتی، خطوط انتقال نفت و گاز، ترمینال ‌های نفتی و پتروشیمی قرار است از جاسک به عنوان مرکزیت سواحل مکران، شهری یک میلیون نفری در افقی مشخص بسازد و چهره محرومیت را از منطقه جنوب شرق کشور و سواحل مکران بزداید.
از طرفی در غرب استان هرمزگان نیز منطقه ویژه صنعتی انرژی ‌بر پارسیان خواستار نگاهی ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت ‌ها و قرار دادن مشوق‌ ها برای استقرار شرکت ‌ها و واحدهای تولیدی صنعتی است و در این منطقه نیز مانند بخش شرقی استان، حفظ محیط زیست حساس دریایی از اولویت‌ ها و دغدغه ‌های مردم و کارشناسان این حوزه است که انتظار می‌رود دولت با نهایت دقت و حساسیت بالا در تامین و پیاده ‌سازی استانداردهای زیست محیطی و بهره‌ گیری از فناوری ‌های جهانی، سواحل استان و خلیج فارس را از آسیب های احتمالی مصون نگه دارد.
در بخش مرکزی استان که شهرستان ‌های قشم، خمیر، بندرعباس و حاجی‌ آباد قرار دارند، دغدغه ‌هایی همانند آلودگی‌ های محیط زیستی به ویژه موضوع پساب و آب ‌های سطحی وارده به دریا در بندرعباس، توسعه قشم به ویژه پل ارتباطی خلیج فارس، بحث ورود خودروهای منطقه آزاد به سایر شهرستان ‌های استان، توسعه معادن حاجی‌ آباد، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ نشینی، حمل و نقل و دیگر موارد حاکم است که رفع این موضوع ها از دغدغه‌ های مهم و قابل درخواست مردم هرمزگان برای رسیدگی ویژه از سوی کابینه دولت است.
مردم هرمزگان امیدوار هستند سفر کاروان تدبیر و امید به این استان سرشار از خیر و برکت و دستاوردهای قابل توجهی برای رشد و توسعه آن در آستانه سال نو باشد و به واسطه این سفر و تصویب مصوبه هایی عملیاتی و راهبردی، گام هایی ارزشمند برای سرعت بخشی به توسعه این استان برداشته شود.
کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان فردا چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.
در این سفر، 30 طرح مهم از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم و طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی