رونق بازار با شروع خریدهای نوروزی


رونق بازار با شروع خریدهای نوروزی

رونقی دوباره در بازار، با نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع خریدهای شب عید... فصل رونق خرید و فروش، از پوشاک و مایحتاج زندگی گرفته تا آجیل و خشکبار و شکلات. و از رونق دستفروشی و بازار شلوغ آنها تا چانه زنی مشتری برای تخفیف و یک پا بودن مرغ برخی فروشنده ها...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بازار بزرگ تهران این روزها با شروع فصل خرید و فروش های شب عید رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است.
خریدهایی که بیشتر به منظور تهیه مایحتاج و کالاهای مورد نیاز شب عید و از نوع پوشاک و لوازم خانگی کوچک است .
از ورودی اصلی بازار 15 خرداد که وارد می شوی اولین منظره ای که جلب نظر می کند خوش و بش ها و چانه زدن های خریدار و فروشنده برای تخفیف گرفتن و تهیه کالای ارزانتر از سوی مشتری و دست پر راهی کردن مردم از طرف صاحبان مغازه هاست .
همهمه بازار با ترکیبی از صدای ساز نوازنده ای دوره گرد، نشاط و رونق موجود بازار را چند برابر می کند. مردمی که با داشته های خود در هر سطحی به دنبال تهیه لوازم مورد نیاز ، بازار بزرگ شهر را انتخاب کرده اند جایی که اکثر صنوف را در خود جای داده و به گفته ی اسفندیاری عضو هیئت امنای بازار، خدا را شکر کالا به وفور در آن یافت می شود و هیچ کم و کاستی در آن نیست .
اسفندیاری بخشنامه ابلاغ شده از سوی اتاق اصناف ایران به همه واحدهای صنفی در سراسر کشور را نشان می دهد و می گوید: تا پایان اسفند هیچ افزایش قیمتی در کالاهای مورد نیاز مردم نباید اعمال شود.
احمدی یکی از کسبه قدیمی بازار می گوید: قیمتهای خود را با سودی جزیی عرضه کرده ایم تا مردم بتوانند بیشتر خرید کنند البته اگر بازهم تخفیف بخواهند حتما با آنها کنار می آییم.
حراج های متعدد به ویژه پوشاک و دعوت فروشندگان به خرید کالا از واحدهای صنفی، هیجان را در قالب رقابتی دوستانه در فضای بازار ایجاد کرده است.
به گفته خیلی از مردم، حضور در بازار فقط برای خرید نیست چون بازار بزرگ، از قدیم محلی برای در کنار هم بودن بوده و تفریحی لذت بخش است .
در این بازار پر رفت و آمد، کسبه هم برای بهره بردن از رونق بازار و جذب مشتری ثابت، صادقانه رفتار کردن و قرار دادن کالا با قیمت های متفاوت را راهی مناسب می دانند: قیمت هایی که مشتری با هر سطح درآمدی بتواند کیسه خود را از خریدی مناسب پرکند.
فراموش نکنیم که شروع فصل بهار و خریدهای عیدانه می تواند فرصت مناسبی برای روی آوردن به خرید کالای ایرانی باشد تا با گرم شدن بازار خرید و فروش ها، چراغ تولیدی های داخلی نیز روشن بماند.
البته در این بین سازمان های مسئول در نظارت بازار هم، باید با جدی تر کردن سازوکار های فعالیت خود خرید را برای مصرف کننده در شرایطی مناسب و سالم فراهم کنند.
گزارش؛آسیه سلیمی

کد ویدیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس