تولیدکنندگان قم 430 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کردند


تولیدکنندگان قم 430 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کردند

قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: بانک‌های استان قم طی سال جاری 430 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که ظهر چهارشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال اظهار کرد: در این روزها باید برای جذب تسهیلات بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به تعطیل شدن ثبت نام تولیدکنندگان در سامانه رونق تولید، افزود: پرونده‌هایی که به بانک رفتند در یک ماه باید تعیین تکلیف شوند اما این یک سیکل طولانی داشت.

معاون استاندار قم ادامه داد: نماینده‌ای به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم تا هر روز پرونده‌ها را بررسی کرده و کار را تسریع کنیم.

وی افزود: این موضوع موجب شد برخی از معضلات پرونده‌ها مشخص شده و در زمان کوتاهی برطرف شود؛ این کارها موجب شده در یک ماه رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

غضنفری با اشاره به اینکه در گذشته پرداخت‌هایی که بانک‌ها در رونق تولید مستقیم پرداخت می‌کردند هیچ جا نمایش داده نمی‌شد، ادامه داد: قرار شد بانک عامل و وزارت صنعت تبادل کنند. این موجب شد ۲۱۲ میلیارد تومان که بانک‌ها به مشتریان دادند و ماهیت آن با رونق تولید متفاوت است در کمیته کارشناسی تصویب و اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع پرداختی بانک‌های استان به تولیدکنندگان ۴۳۰ میلیارد تومان است افزود: اگر تا پایان اسفند ۸۰ میلیارد تومان پرداختی داشته باشیم به ۱۰۰ درصد تعهدات رسیده‌ایم.

معاون استاندار قم گفت: این سرعت با پشتوانه دقت صورت گرفته است و اینطور نیست که به بانک فشار بیاوریم به هر کسی تسهیلات بدهد.

وی با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب در گردشگری و نوسازی و بازسازی معادن باز است اضافه کرد: فرصت هم محدود است و بانک‌ها باید به دستورالعمل‌ها وفادار باشند تا از زمان جا نمانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...