درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟


درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟

نحوه معاینه بکارت توسط پزشک  معاینه پرده بکارت توسط پزشک قانونی حدود 30 ثانیه طول می کشد . مراجعه کننده از تختی بلند که دارای پله است بالا می رود و دکتر از وی درخواست می کند که پاها یش را باز کند ، سپس دکتر لوپ ها را کشیده و از مراجعه کنند درخواست می کند مانند ادرار کردن زور بزند . در این هنگام دهانه واژن باز شده و...

درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟

نحوه معاینه بکارت توسط پزشک

درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟

معاینه پرده بکارت توسط پزشک قانونی حدود ۳۰ ثانیه طول می کشد . مراجعه کننده از تختی بلند که دارای پله است بالا می رود و دکتر از وی درخواست می کند که پاها یش را باز کند ، سپس دکتر لوپ ها را کشیده و از مراجعه کنند درخواست می کند مانند ادرار کردن زور بزند . در این هنگام دهانه واژن باز شده و دکتر پرده را مشاهده می کند و نامه سلامتی پرده بکارت را می نویسند .

روش جدید برای معاینه پرده بکارت
با توجه به مراجعات زیاد دختران به مراکز پزشکی قانونی برای اعاده حیثیت و انجام شکایت در مواردی مانند تجاوز از روش های جدید برای تعیین نوع آسیب دیدگی پرده بکارت استفاده می شود . یکی از این روش های جدید کولپوسکپی است .

درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟

چگونگی انجام”معاینه” کولپوسکپی
این آزمایش بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد و در حالی انجام می شود که فرد به کمر روی تخت دراز کشیده و پاهای خود را جمع کرده است . سپس پزشک یک اسپکولوم فلزی را داخل واژن قرار می دهد تا واژن باز بماند و پزشک واژن را بررسی کند . در نهایت پزشک ابزار بزرگنمایی بنام کولپوسکوپ را به مقدار چند سانت داخل فرج قرار می دهد . نور چراغ این ابزار داخل واژن را بررسی می کند و پزشک از طریق لنز دوربین قادر به رویت واژن می گردد . هم چنین برای پاک کردن واژن از هر گونه آلودگی ، دهانه رحم و واژن به وسیله پنبه تمیز می شود . احتمال دارد پزشک برای پاکسازی از محلول سرکه یا سایر محلول ها استفاده کند . در این صورت احتمال سوزش وجود دارد . محلول کمک می کند بخش های مشکوک مشخص شوند.

برای دختران باکره ازاین دستگاه نمی گذارند

درپزشکی قانونی”پرده بکارت”چگونه معاینه می شود؟

گواهی سلامت-معاینه-پزشکی قانونی

تجربه یک دخترخانم معاینه شده

برای معاینه پرده بکارت –یه تخت بلند داره که از پله میری بالا ، دکتر میگه پاهات رو باز کن ، بعد لوپ ها رو میکشه ، و بهت میگه زور بزن مثل وقتی که داری مدفوع میکنی ، دهانه ی واژن باز میشه و پرده رو میبینه ، معاینه ۳۰ ثانیه واقعا طول میشکه . بعد میگه بیاید پائین . نامه شو مینویسه

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:گرفتن برگه گواهی سلامت، زمانی معتبراست که در”پزشکی قانونی”معاینه انجام بگیرد،هنگام مراجعه یکی از اعضای خانواده دادماد(مادرشوهرویاخواهرشوهر)همراه عروس خانم هستند.

چراگواهی پزشکان ومتخصصان ،اعتبارندارد!؟

مسئول صدور”گواهی”پزشکی قانونی است”

واما اگردختری مراجعه کندبه متخصصی وگواهی سلامت هم بگیرد،واقعاً هم سالم بوده،وبعدش-چندساعت بعد-رفت رابطه جنسی برقرارکرد،آنوقت چی!؟یعنی میتونه بگه “من نامه سلامت دارم”!؟

البته خانواده دامادمیتوانند توافق بکنند که به نزد یک پزشک(غیرپزشکی قانونی بروند)خانواده دامادهمراه عروس خانم می رود وگواهی به آنهاداده می شود.

معاینه درپزشکی قانونی با”نامه محضرازدواج”انجام می گیرد،درهنگام عقد -محضرداریک معرفینامه میده برای پزشکی قانونی

نکته:معاینه درهنگام عقد”الزامی”نیست،یعنی جزء شرایط عقدنیست،اگرخانواده داماد “درخواست معاینه”نداشتند،موضوع منتفیه،لازم نیست.

درصورتیکه دختری موردتجاوزقرارگرفته،برودشکایت بکند،دادگاه برای پزشکی قانونی نامه می زند که شاکی معاینه بشود تا ارصحت وسقم ادعامطلع شود.

درهنگام طلاق”دربعضی ازموارد اختلافی هم نیاز به پزشکی قانونی است:

سئوال؟:ایا مرد میتواند هنگام طلاق (توافقی یا غیر توافقی)زن ادعاکند که زنش باکره است تا از او گواهی سلامت بکارت بخواهد?گفته میشه که در طلاق توافقی اگر زن ادعا کند که بکارت ندارد باید گواهی سلامت بکارت داشته باشد.میخام بدونم در طلاق غیر توافقی مرد این حق را دارد که از زنش درخواست گواهی سلامت بکارت بکند؟

جواب:اگراگر زن ادعا کند که باکره نیست باید گواهی عدم بارداری ارائه کند و اگر بگوید باکره است باید گواهی سلامت بکارت ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها