700 زندانی مالی اردبیل 100 میلیارد تومان بدهی دارند


700 زندانی مالی اردبیل 100 میلیارد تومان بدهی دارند

اردبیل- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بدهی زندانیان مالی در این استان 100 میلیارد تومان محاسبه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر پنج شنبه در دومین همایش بانوان خیر مرکز استان اردبیل تصریح کرد: ۷۰۰ زندانی مالی در زندان های استان داریم.

وی افزود: ۱۹ درصد از زندانیان استان، محکومان مالی هستند و در مقایسه با میانگین کشوری با هفت درصد، تعداد زندانیان مالی استان اردبیل به مراتب بیشتر است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یادآور شد: از ابتدای سال ۳۱۳ زندانی جرایم مالی با ۲۵ میلیارد تومان محکومیت از زندان های استان به همت ستاد دیه آزاد شدند.

به گفته خدادادی خود خیرین نیز به زندان ها مراجعه کرده و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای آزاد سازی زندانیان مالی هدیه کرده اند.

وی با تاکید به اینکه زندانیان مالی غیر مجرم هستند ادامه داد: به عنوان مثال برای تامین اجاره بها و در نمونه دیگر برای تامین جهیزیه فرد زندانی شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید به اینکه افراد آبرومند به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برند، خواستار حمایت خیرین از زندانیان مالی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس