روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن


روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

وقتی آکنه ها، اسکارها و التهاب ها از خود جای ناخوشایندی در صورت برجا می گذارند. عمل های زیبایی مانند عمل پانچ صورت می تواند این ظواهر ناخوشایند را رفع کرده و پوست را صاف و شفاف کند. نبض ما– شاید شما هم یکی از افرادی باشید که پوست حساسی داشته یا مرتب دچار جوش […] نوشته روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن اولین بار در نبض...

وقتی آکنه ها، اسکارها و التهاب ها از خود جای ناخوشایندی در صورت برجا می گذارند. عمل های زیبایی مانند عمل پانچ صورت می تواند این ظواهر ناخوشایند را رفع کرده و پوست را صاف و شفاف کند.

نبض ما– شاید شما هم یکی از افرادی باشید که پوست حساسی داشته یا مرتب دچار جوش صورت می شوید که نیاز به عمل پانچ صورت خواهید داشت. جوش های صورت، آکنه، اسکار، التهابات، فرورفتگی ها و جای آبله؛ همگی می توانند ظاهر صورت را بسیار ناخوشایند کرده و طراوت و شادابی صورت را کاهش دهند.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

اما امروزه روش های زیادی برای برطرف کردن این آسیب های پوستی به کار می رود. شما می توانید با هر یک از این روش های درمانی، جوانی را به صورت خود بازگردانده و از پوستی صاف و زیبا بهره مند شوید.

یکی از این روش ها، روش عمل پانچ صورت است. عمل پانچ صورت، یک روش جراحی مناسب، سرپایی و موثر است که برای درمان زخم ها، جوش های صورت، جای آکنه و آبله های پوستی استفاده می شود.

با پیشرفت علم و فناوری های جدید، ما همیشه در مسیر پیشرفت های پزشکی هستیم تا بتوانیم از طریق روش های درمانی جدید و پیشرفته، بسیاری از مشکلات را برای بیماران برطرف کنیم.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

عمل پانچ صورت هزینه پایین تری نسبت به میکرونیدلینگ دارد

با این حال، تکنیک هایی که راه را برای ورود وسایل پزشکی جدید هموار کرده اند؛ باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در اکثر شرایط خاص، اثربخشی روش های کلاسیک اغلب نمی تواند نتایجی مانند روش های جدید و مدرن داشته یا با آنها سازگار باشند.

به عنوان مثال، پانچ صورت که امروزه، برای درمان انواع زخم های عمیق صورت به کار می رود، اغلب گزینه ای موثرتر از میکرونیدلینگ است و می تواند نتایجی با زمان بهبودی کمتر و قیمتی ارزان تر داشته باشد.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

عمل پانچ صورت چیست؟

عمل پانچ صورت با استفاده از یک سوزن مخصوص و ایجاد سوراخی برسطح پوست، انجام می شود. لبه تیز سوزن برای شکستن رشته های بافت سلولی فیبروتیک است که سبب آسیب به بافت زیرین می شود. به این ترتیب، انتشار رشته های فیبروتیک و رسوب جدید کلاژن ناشی از بهبود زخم، منجر به بهبود پوست و از بین رفتن جای زخم می شود.

عمل پانچ صورت، یک روش تقریبا بدون درد و عوارض بوده و نتایج خوبی هم دارد. برای استفاده از روش پانچ، ابتدا نوع، محل و شدت زخم در نظر گرفته می شود. همچنین موارد دیگری همچون، تجربه و انتظارات بالینی، (تورم اپوکسی)، تروما، جراحی های قبلی، پیوندهای پوست، چین و چروک و سلولیت، مد نظر قرار می گیرد. در ابتدای کار، محدوده ای که قرار است درمان شود، به طور کامل پاک می شود تا باعث ایجاد تورم و التهاب نشود.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

زخم های حاشیه های اسکار هم ممکن است به طور جداگانه ارزیابی و پاکسازی شوند. برای این کار احتمالا از بی حسی موضعی استفاده می شود. یک سوزن سه قاعده ای (شماره ۱۸ یا ۲۰) یا یک سوزن ناکور در زاویه حاد مجاور زخم قرار گرفته و موازی با پوست، سوراخ هایی ایجاد می شود. برای زخم ها و چین و چروک های سطحی معمولا از سوزن های کوچک تر استفاده می شود.
این سوزن با حالت چرخشی و به سمت عقب و جلو حرکت می کند. نوارهای فیبری در لایه عمیق درماتوم پوست انتقال می یابند. سپس، سوزن ۹۰ درجه چرخش داده می شود و دوباره با حرکتی فن مانند ، روی پوست حرکت می کند.سپس، سوزن برداشته شده و با فشار زخم، از ایجاد خونریزی جلوگیری می شود.

تفاوت عمل پانچ صورت با میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ ، با استفاده از چند سوزن کوچک در سراسر پوست،سوراخ هایی ایجاد می کنند. اما در پانچ صورت، با یک سوزن بزرگ تر این کار صورت گرفته و بافت زخم را از بین می برند.

سوزن های میکرونیدلینگ ممکن است باعث آسیب اپیدرمی بیشتر و حتی خونریزی بیشتری شود و همین موضوع می تواند در نهایت مدت بهبودی را افزایش دهد. اما در روش پانچ، خونریزی کمتر و مدت زمان بهبودی هم به مراتب کمتر است.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

چه کارهایی قبل از عمل پانچ صورت انجام دهیم؟

قبل از روش پانچ صورت بهتر است دوش گرفته یا صورت را کاملا با آب و صابون بشویید. بهتر است هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست نباشد و پوست به خوبی پاکسازی شود.

در صورتی که به هر نوع بیماری خاصی مانند بیماری دیابت مبتلا هستید، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. همچنین چنانچه دارویی مصرف کرده یا مواد مخدر مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

در صورت ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری عفونی هپاتیت، ایدز، بیماری فشار خون، تبخال، بیماری های مزمن و هر نوع بیماری دیگری، حتما این موارد را به پزشک اطلاع دهید. همچنین بارداری و شیردهی را هم باید با پزشک مطرح کنید. لازم به ذکر است که بیمارانی که دچار آکنه شدید پوستی هستند؛ پیش از پانچ باید یک دوره درمانی اولیه را طی کنند.

مطالب مرتبط

درمان ریزش مو سکه ای چقدر زمان می برد؟

چند نکته مهم درباره لوسیون صورت

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

مراحل رشد مو بعد از کاشت

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

عمل پانچ صورت، یک روش تقریبا بدون درد و عوارض بوده و نتایج خوبی هم دارد

عوارض پانچ صورت

به طورکلی هر روشی چه روش جراحی یا غیر جراحی علاوه بر مزایا، می تواند عوارضی هم دربرداشته باشد. خطرات و عوارض عمل پانچ صورت عبارت اند از:
– هماتوم ناشی از خونریزی (یک هماتوم کوچک طبیعی است)

– درد ،حساسیت به بخش های درمان شده

– زخم های هیپرتروفی (۵-۱۰٪) یا زخم های کلوئیدی که به احتمال زیاد در پوست های پیر بیشتر ایجاد می شود

– عفونت؛ این مشکل معمولا به عنوان بیماری پاپول موضعی عنوان می شود

– تورم موقت پس از التهاب (توصیه محافظت و اجتناب از نور خورشید)

– دوره بهبوی طولانی مدت یا عدم بهبودی

– آسیب به عصب یا رگ های خونی که بیشتر و احتمالا در فک پایین و پیش قاعدگی ایجاد می شود

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

فواید عمل پانچ صورت

پانچ صورت فواید زیادی دارد زیرا نسبت به روش های قدیمی تر از لحاظ تکنیکی کمتر تهاجمی است. پانچ صورت از روش های مشابه، هزینه پایین تری دارد و مواد مورد نیاز برای آن محدود به موادی هستند که در دسترس بوده و به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند مانند: سوزن، سرنگ، سالین و لیدوکایین.

از سوی دیگر، در روش های مشابه دیگر، نیاز به خرید ابزارهای گران قیمت است از جمله سوزن های مخصوص و محافظ برای دستگاه.

علاوه بر این، محصولات مراقبت از پوست پس از درمان با پانچ، در دسترس و ایمن هستند. در روش های مشابه معمولا درمان بیشتر برای زخم های سطحی، خطوط ظریف و هیپوپیگمانتاسیون مؤثر است، اما در پانچ صورت، درمان زخم های عمیقی مانند زخم های آکنه هم به راحتی صورت می گیرد.

عمل پانچ برای از بین بردن جای ابله

با روش پانچ علاوه بر درمان جای جوش، اسکار و آسیب های پوستی، می توان جای آبله و فرورفتگی های پوستی را هم به راحتی درمان و برطرف کرد. جای آبله در برخی افراد عمیق نیست اما در برخی دیگر ممکن است دارای فرورفتگی های عمیقی باشد.

روش عمل پانچ صورت و مراقبت های بعد از آن

به گونه ای که این آبله ها تبدیل به زخم ها و فرو رفتگی های ماندگاری می شوند. برای از بین بردن جای آبله، با روش عمل پانچ به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و بافت زخم را از بین می برند. با این روش، دیگر اثری از فرورفتگی های عمیق آبله ، روی صورت شما نخواهد بود.

مراقبت های بعد از عمل پانچ صورت

بلافاصله پس از عمل پانچ صورت روی محل درمان، کمپرس آب یخ انجام شود. این کار به منظور حفظ هموستاز و کاهش خطر خونریزی اعمال می شود.

پس از عمل پانچ، ممکن است کمی کبودی در ناحیه ایجاد شود به همین دلیل پزشک ممکن است آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهابی تجویز کند. پس از یک هفته به پزشک مراجعه کنید تا نتیجه درمان، بررسی شده و در صورت درمان مجدد توصیه های لازم انجام شود.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: www.dermnetnz.org

سیسمونی جنسی ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس