جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟


جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

تازه‌ترین خبرها مشخص می‌کند که قسمت بعدی سری فیلم‌های جیمز باند با حضور «دنیل کربگ» (Daniel Craig) در سال 2019 و به احتمال زیاد با کارگردانی «دنی بویل» (Danny Boyle) بر روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت. آخرین فیلم در سری فیلم‌های جیمز باند فیلم «اسپکتر» (Spectre) بود که در سال 2015 به اکران درآمد....

تازه‌ترین خبرها مشخص می‌کند که قسمت بعدی سری فیلم‌های جیمز باند با حضور «دنیل کربگ» (Daniel Craig) در سال 2019 و به احتمال زیاد با کارگردانی «دنی بویل» (Danny Boyle) بر روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت.

آخرین فیلم در سری فیلم‌های جیمز باند فیلم «اسپکتر» (Spectre) بود که در سال 2015 به اکران درآمد. کارگردانی فیلم همانند فیلم «اسکای فال» (Skyfall) بر عهده‌ی «سم مندز» (Sam Mendes) بود. پس از اسکای فال مندز عنوان کرد که قرار نیست دنباله‌ی آن را بسازد. اما کمی بعدتر او بار دیگر به عنوان کارگردان به پروژه اسپکتر اضافه شد.

پس از فیلم اسکای فال صحبت‌ها برای عوض کردن بازیگر جیمز باند شروع شد. از دلایل اصلی این صحبت‌ها و گمان زنی‌ها باید به بی میلی خود کریگ برای ایفای دوباره در نقش باند اشاره کرد. گرچه علت اصلی این بی میلی نبودن مندز به عنوان کارگردان بود و با بازگشت مندز به پروژه کریگ نیز بار دیگر در نقش باند ظاهر شد.

این روزها نیز سردرگمی استودیو سازنده این فیلم در پیدا کردن کارگردان مناسب (از دنی ویلنوو گرفته تا کریستوفر نولان) و گردآوری فیلمنامه‌ای درخور فیلم‌های باند که دیگر تنها به عنوان یک فیلم اکشن دیده نمی‌شوند نشان می‌دهد که به دنبال مسیری جدید برای ادامه‌ی این فیلم هستند.

حال که بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند در حال ساخت است، بار دیگر بازار گمان‌زنی‌ها برای بازیگری که پس از کریگ نقش باند را ایفا خواهد کرد داغ شده‌است. نظرها متفاوت است و شایعات فراوان. در این مقاله این بازیگران را معرفی می‌کنیم.

10. هنری کویل (Henry Cavill)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

بازیگر بریتانیایی که در نقش کلارک کنت، سوپرمن شهر متراپولیس در دنیای کمیک DC طرفداران بسیاری به دست آورده‌است یکی از گزینه‌های ایفای نقش جیمز باند است. در سال 2005 هم زمان با کریگ، کویل یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در فیلم Casino Royale بود اما او دوم شد و کریگ این نقش را به دست آورد. دلیل اصلی تهیه‌کنندگان سن کم او بود. حال بیشتر از ده سال گذشته است و کویل برای ایفای این نقش آماده است. او پخته‌تر شده‌است و تمام ویژگی‌های ظاهری باند را دارد. اما آیا تهیه‌کنندگان باند بار دیگر به سراغ انتخاب دوم خود خواهند رفت؟ همینطور نباید فراموش کرد که کویل در یک فرنچایز بزرگ دیگر (سوپرمن) حضور دارد و شاید بازی او هم در نقش سوپرمن و هم باند به مزاج بسیاری خوش نیاید و بسیاری دیگر را گیج کند.

9. دیمین لوئیس (Damian Lewis)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

بازیگر 47 ساله اهل لندن که بیشتر او را با سریال Homeland می‌شناسند همیشه در لیست حضور داشته‌است و بارها مجلات و سایت‌های مختلف از او به عنوان مورد قبول‌ترین باند پس از کریگ یاد کرده‌اند اما هیچوقت این اتفاق عملی نشده‌است. طرفداران لوئیس بر این عقیده‌اند که وی در نقش‌های متعددی ظاهر شده‌است که همگی نشانه‌هایی از باند را در خود دارند و او توانایی به تصویر کشیدن یک جاسوس کهنه‌کار را دارد.

8. رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

پس از حضور دنیل کریگ در نقش یک جیمز باند مو بلوند و تغییر ویژگی‌های ظاهری این شخصیت از آنچه که در کتابش بود، راه برای هنرپیشه‌ها با ظاهری متفاوت از آنچه که فلمینگ در سری کتاب‌های 007 شرح داده‌است باز شد. گاسلینگ یکی از همین هنرپیشگان است. با نگاه به کارنامه این بازیگر کانادایی می‌توان مطمئن بود که او توانایی ایفای نقش یک جاسوس مرموز، خشن، غمگین و زخم خورده را دارد اما آیا بریتانیایی‌ها حاضرند این شخصیت بزرگ و ملی خود را به یک کانادایی محول کنند؟ و سوال مهم‌تر آیا گاسلینگ توانایی ارائه‌ی یک لهجه‌ی بریتانیایی بی‌نقص را خواهد داشت؟

7. ایدن ترنر (Aidan Turner)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

هنرپیشه ایرلندی فیلم‌های هابیت و سریال‌های Being Human و Poldark یکی دیگر از گزینه‌های جایگزینی دنیل کریگ است. ترنر در سال 2015 در مینی سریال «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» (And Then There Were None) که از بی‌بی‌سی پخش می‌شد در نقش قاتلی خونسرد ظاهر شد و توانست تواجهات را به سمت خود جلب کند. چهره‌ی ترنز چهره‌ی کلاسیک شخصیت باند را یادآور می‌شود.

6. مایکل فاسبندر (Michael Fassbender)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

فاسبندر همیشه در لیست بازیگرانی که پتانسیل بازی در نقش جیمز باند را دارند حضور داشته‌است. شایعات از 2011 پس از اکران فیلم «مردان ایکس: کلاس اول» (X-Men: First Class) شروع شد و خود فاسبندر نیز از آن‌ها استقبال کرد و خوشحال بود که طرفداران می‌توانند او را در همچین نقش بزرگی تصور کنند. اگرچه از آن موقع تا به حال خبری از حضور فاسبندر در نقش باند نشده‌است، او در میان طرفداران فیلم‌های باند جز محبوب‌ترین‌ها است.

5. تام هیدلستون (Tom Hiddleston)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

پس از حضور در سریال The Night Manager ساخته «سوزان بیر» (Susanne Bier) و درخشش در آن، تام هیدلستون به سرعت به یکی از گزینه‌ها برای بازی در نقش جیمز باند تبدیل شد. هیدلستون توانست در نقش جاناتان پاین که یک جاسوس نوپا است بسیار عالی ظاهر شود و شخصیتی چندلایه ارائه دهد. هیدلستون توانست برای ایفای نقش در این مینی‌سریال جایزه گلدن گلوب را دریافت کند. شایعات زیادی پس از پخش شدن این سریال به وجود آمد و جو بیشتر از هر چیز حضور هیدلستون به عنوان جیمز باند بعدی را می‌طلبید. یک سری از شایعات حتی سوزان بیر را کارگردان بعدی سری فیلم‌های باند معرفی کردند. اما تمام این مسائل در حد شایعه باقی ماند.

4. کیلیان مورفی (Cillian Murphy)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

به تازگی خبرهایی مبنی بر حضور کیلیان مورفی به عنوان جیمز باند جدید مطرح شده‌است. کیلیان که در نقش تامی شلبی، گانگستر خونسرد و زیرک اهل بریمینگهام در سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) عالی ظاهر شده‌است حال یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای ایفای نقش باند محسوب می‌شود. خبرهای زیادی مبنی بر حضور کیلیان، بازیگر 42 ساله ایرلندی، به عنوان جیمز باند بعدی وجود ندارد اما همان اخبار کوتاه شانس او را بزرگ می‌دانند.

مقاله‌ی مرتبط با سریال پیکی بلایندرز: http://gameshot.co/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-peaky-blinders/

3. ادریس البا (Idris Elba)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

از سال 2014 که مشخص شد تهیه‌کنندگان سری فیلم‌های 007 بدشان نمی‌آید البا را در این نقش ببینند، البا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گرینه‌ها برای جایگزینی کریگ شد. طرفداران البا همواره در شبکه اجتماعی توییتر حمایت خود را از این انتخاب نشان داده‌اند. البا با بازی در سریال لوتر (Luther) در نقش جان لوتر، کارآگاه باهوش و بی‌‌نظیری که علی‌رغم موفق بودن در شغلش با دیدن بعد تاریک بشریت درد و رنج عمیقی را تحمل می‌کند توانست توجهات را به سمت خود جلب کند و نشان دهد که قابلیت ارائه شخصیتی پیچیده را دارد. البته قدرت بازیگری البا پیش‌تر در سریال The Wire مشخص شده بود اما شخصیتی که او در لوتر ارائه می‌کند ویژگی‌های شخصیتی متعددی با جیمز باند دارد. اگر البا بتواند این نقش را بدست بیاورد تبدیل به اولین هنرپیشه سیاهپوست خواهد شد که در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود. خود البا اما شانس خاصی برای خود نمیبیند. به نظر او عنصر غافلگیری برای حضور او در نقش باند از بین رفته‌است و تهیه‌کنندگان به دنبال همان حس غافلگیری در بین طرفداران فیلم‌های باند هستند.

2. جیمز نورتون (James Norton)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

به احتمال زیاد بسیاری از طرفداران باند که در بریتانیا زندگی نمی‌کنند نورتون را به خوبی نمی‌شناسند و انتخاب او به عنوان جیمز باند جدید برایشان غافاگیر کننده خواهد بود. این امر گرچه ریسکی است اما می‌تواند شانس حضور نورتون در این فیلم‌ها را افزایش دهد. نورتون به تازگی در سریال McMafia در نقش الکس گادمن ظاهر شده‌است. گادمن پسر گانگستری روسی است که در انگلستان بزرگ شده و تمام تلاشش را کرده‌است از مسائل مافیایی و گذشته‌ خانواده‌اش دور بماند اما با یک اتفاق تراژیک او درگیر مسائل خطرناک دنیای تاریک مافیایی می‌شود و حال باید با گذشته رو‌به‌رو شود. نقش‌آفرینی نورتون در نقش گادمن بار دیگر نگاه‌ها را به سمت او جلب کرد و احتمال بازی او در نقش این حاسوس افسانه‌ای را افزایش داد.

1. تام هاردی (Tom Hardy)

جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

هاردی همواره یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آید. زمانی که مذاکرات با کریستوفر نولان برای کارگردانی سری فیلم‌های جیمز باند شروع شد، احتمال حضور هاردی در نقش باند چند برابر شد. نولان و هاردی در سه فیلم با هم همکاری کردند و دور از انتظار نیست که نولان، هاردی را در نقش 007 بخواهد. اما مذاکرات با نولان موفق‌آمیز نبود و او بیست و پنجمین فیلم جیمز باند را کارگردانی نمی‌کند به همین دلیل شاید شانس هاردی اکنون کمی کمتر باشد. هاردی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های بریتانیا محسوب می‌شود و در نقش‌های متفاوت بسیاری موفق ظاهر شده‌است. اگر هاردی در نقش باند ظاهر شود مطمئنا با یک تغییر اساسی در شخصیت باند مواجه خواهیم شد. ممکن است هاردی با حضورش در فیلم ونوم (Venom) کمی از شانس خود را از دست داده باشد چرا که حضور در دو شخصیت بزرگ در آن واحد کمی بعید به نظر می‌رسد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
جیمز باند جدید چه کسی خواهد بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند