روشهای آرام سازی نوزاد، آنچه باید بدانید


روشهای آرام سازی نوزاد، آنچه باید بدانید

در موقعیت های تنش زا زمانی که گریه کودکتان متوقف نمی شود یا به شما واکنشی نشان نمی دهد و شما نیز دچار احساسات ناامیدی، خستگی و عصبانیت می کنید.

همانطور که می دانید هیچ دو کودکی شبیه به هم نیستند، اما واقعاً ممکن است همواره برایتان ضربه ای سخت باشد زمانی که صحبت های والدین دیگر در مورد نحوه ی آرام کردن کودکانشان یا چرخه خواب کامل نوزادانشان در شب را می شنوید. سعی کنید از مقایسه کردن و داشتن انتظارات خاص اجتناب کنید، زیرا که آنها می توانند موجب خلق احساسات منفی شوند به ویژه اگر شما یک کودک بسیار پر چالش داشته باشید.
اگر دچار احساسات غیرمنتظره شدید به خودتان استراحتی کوتاه بدهید. این استراحت به شما فرصتی می دهد که با کودک خود همراه شوید، و کار کردن بیشتر روی این قضیه واقعا ارزش دارد!

در موقعیت های تنش زا زمانی که گریه کودکتان متوقف نمی شود یا به شما واکنشی نشان نمی دهد و شما نیز دچار احساسات ناامیدی، خستگی و عصبانیت می کنید نیاز است تا برخی راهبردهای مراقبت از خودتان را اتخاذ کنید. زمانی که کودکتان آرام و متمرکز است شما بهتر خواهید توانست آنچه موجب ادامه یافتن گریه ها می شود را کشف کنید و از میزان آن بکاهید.

مواجهه با گریه، قولنج یا عدم پاسخدهی کودک
ظرفیت خود را بشناسید. زمانی که دچار احساس پریشانی یا ناتوانی هستید به علائم هشداردهنده درونی خود توجه کنید. هرچه زودتر ظرفیت شخصی‌تان را معین کنید، بهتر می توانید برای انجام کارهایی جهت ارام کردن خود از قبل برنامه ریزی کنید، مثلا گرفتن کمک از دیگران، استراحت در تعطیلات، سیاحت بیرونی یا گفتگوی لذت بخش با یک دوست یا معشوق. کارهای کوچکی که به منظور آمادگی انجام می دهید به شما کمک می کند تا به بهترین چارچوب ذهنی برای مراقبت از کودک دست یابید.

زمان به نفع شما تغییر خواهد کرد. در اکثر کودکان گریه کردن در هفته ششم به اوج می رسد و از این رو بعد از آن به تدریج فرو می نشیند. خاتمه یافتن گریه در آینده ای نه چندان دور است! اگر می توانید اکنون کار اضافی سبکی را انجام دهید و صبور باشید، اما با گذشت زمان همه چیز بهتر می شود.
از حمایت دیگر افراد استفاده کنید. اگر می توانید در هنگام سخت ترین ساعت روز از دیگران کمک بخواهید. عده ای از مادران را برای صحبت کردن در این مورد پیدا کنید و در صورت امکان به منزل تان دعوت کنید. دانستن اینکه کسانی هستند که در این راه همراهیتان می کنند تاثیر بسیار متفاوتی خواهد داشت.

شما مجبور نیستید کامل باشید. فرزندپروری به معنای کمال نیست. ارائه تمام خدمات به نوزادان و مواظبت از آنها غیرممکن به نظر می رسد، به ویژه با وجود گریه کردن به صورت ۲۴ ساعته. متخصصان تخمین می زنند که برآورده کردن نیازهای نوزادان، حداقل با صرف یک سوم از زمان موجود برای برقراری و حمایت از یک رابطه سالم و ایجاد یک سبک دلبستگی ایمن کفایت می کند. نگران حاصل شدن آن دقیقاً در همه زمانی و همیشه نباشید. در عوض، سعی کنید آرام باشید و از اوقاتی که کودکتان آرام است لذت ببرید.

آنچه کودکتان نیازدارد را از خودتان جویا شوید.
کودکان به دلایل زیادی گریه می کنند و گریه روش مهمی است که کودکان از طریق آن ارتباط برقرار می کنند. آنها از طریق این روش توجه شما را به خود جلب می کنند و نیازهایشان را بیان می کنند. قبل از هر چیزی، ممکن است درک گریه های مختلف کودکتان دشوار باشد اما هر چقدر که شما زمان بیشتری را صرف توجه می کنید بهتر قادر به بازشناسی و برآوردن نیازهای خاص کودک خود خواهید بود.

دلایل مشترک گریه کودکان
۱- خواب آلودگی یا خستگی

۲- خیس یا کثیف بودن قنداق

۳- گرسنگی

۴- بیش تحریکی ناشی از یک صدا یا فعالیت

۵- قولنج، ریفلاکس های اسیدی یا حساسیت های غذایی

۶- درد یا بیماری

۷- گاز معده

۸- اضطراب یا ترس از غریبه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری