چهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد درشهرستان ورامین آغاز شد


چهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد درشهرستان ورامین آغاز شد

تهران-ایرنا- چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد دانش آموزی در شهرستان ورامین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا ، دراین جشنواره که روز شنبه در سالن همایش های ادار تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد، فیلم های کوتاه آموزشی برای دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به نمایش گذاشته می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت : جشنواره فیلم رشد که با همکاری معاونت پژوهشی برگزار می شود تلاش دارد تا با زبان هنر آموزش را برای دانش آموزان آسان تر کند.
امیر محمدی افزود : جشنواره فیلم رشد به منظور گسترش فعالیت های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و با رویکرد بهره برداری حداکثری مدارس برگزار می شود.
وی اظهار کرد: تاثیر جشنواره فیلم رشد در ارتقای سطح علمی و تربیتی دانش آموزان غیرقابل انکار است و باید از این قابلیت در امر آموزش علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان بهره برد.
وی گفت : بر اساس ساحت های شش گانه ای که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده ، جشنواره هایی از قبیل فیلم رشد به مسئولان کمک می کند تا خلا ء های دانش آموزان در بخش هایی نظیر ادبیات ، هنر و ورزش برطرف شود.
محمدی بیان کرد: جشنواره فیلم رشد فرصتی است تا رشادت رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.
مدیرآموزش و پرورش ورامین افزود:این جشنواره تا روز 16 اسفند در سالن همایش های تبلیغات اسلامی در پنج سانس میزبان کلیه دانش آموزان است.
جشنواره فیلم رشد برای نخستین بار در سال 1342 با نام جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزنده برگزار شد و با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی اجرای نخستین دوره آن در دوره پانزدهم در 12 اردیبهشت 1364 برگزار شد .
از دوره بیستم نام این جشنواره به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد تغییر کرد و اجرای آن از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر هم کشور نیز برگزار می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر