سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!


سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!

این روزها تمدن آزتک ها به شهرت خاصی دست پیدا کرده است. شاید شما چیزهایی در مورد این قوم شنیده باشید. اکنون ما می خواهیم نکاتی درباره سوت مرگ آزتک بگوییم، و دانستن اینکه چگونه طبع موسیقی آنها گسترش پیدا کرده است. نوشته سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد! اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

این روزها تمدن آزتک ها به شهرت خاصی دست پیدا کرده است. شاید شما چیزهایی در مورد این قوم شنیده باشید. اکنون ما می خواهیم نکاتی درباره سوت مرگ آزتک بگوییم، و دانستن اینکه چگونه طبع موسیقی آنها گسترش پیدا کرده است. در ادامه با این موضوع هیجان انگیز با نت نوشت همراه باشید.

سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!

سوت مرگ آزتک جمجمه و نوای صلیب

خیلی واضح باید بگوییم که اصلا قصد بزرگنمایی نداریم و می خواهیم حقیقت را بگوییم؛ صدای سوت مرگ آزتک ها یکی از ترسناک ترین صداهایی است که تا کنون شنیده شده است، به معنای واقعی کلمه شبیه فریاد یک زامبی خشمگین است. حالا تصور کنید صدای صدها سوت که موقع نبرد از لشکر آزتک ها بلنده می شده، چه سر و صدای وحشتناکی ایجاد کرده است. هر چند ما کاملا مطمئن نیستیم که آنها از کدام سوت ها استفاده می کردند. آزتک ها از سوت مرگ به عنوان یک تاکتیک ارعاب آور در جنگ استفاده می کردند، اما موضوعی در رابطه با قوم آزتک وجود دارد که نمی توان آن را انکار کرد: قربانی کردن انسان.

سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!

تصویری از سوت مرگ آزتک

در سال ۱۹۹۹، یک قربانی ۲۰ ساله توسط باستان شناسان کشف شد که یک سوت مرگ در دستان او قرار داشت. این قربانی در معبد خدای بادها «ائکاتل» (Ehecatl ) در سایت باستانی Tlatelolco پیدا شده است. برخی از محققان می گویند که آزتک ها از این سوت ها در مراسم عزاداری هم استفاده می کردند. با این وجود موسیقی دانان و انسان شناسان به نقشی که این سوت ها در تاریخ بومی مکزیک دارند انجام می دهند، علاقه مند شده اند.

هرچند هیچ کدام از این محققان یک انسان شناس یا موسیقیدان نیستند. روبرتو ولاسکز مدرک مهندسی مکانیک دارد و صداهایی که وی از طریق این سوت ها شبیه سازی کرده، در تلاش های اخیر برای بازسازی کردن صداهای مراسم های مذهبی کارایی داشته اند. اگر شما به دنبال کلیپ های سوت های مرگ در اینترنت باشید، حتما با نام Xavier Quijas Yxayotl مواجه می شوید، کسی که این ابزارها را با سرامیک، یشم و سنگ می سازد. شما همچنین می توانید صدای سوت مرگ را در کارهای «کریستینا گارسیا ایلاس» آهنگساز مکزیکی- کانادایی بشنوید.

Tlatelolco تنها یک مکان برای قربانی کردن همراه با نوای سوت نبوده، این محل آخرین جایگاه امپراتوری آزتک ها هم بوده است. با خواندن کتاب “Broken Spear” اثر میگل لئون پورتیلا (که به صورت رایگان با عضویت در سایت Audible قابل دسترسی است)، به چگونگی سقوط این امپراطوری باستانی پی خواهید برد.

منبع: curiosity.com

سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد! سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!
سوت مرگ آزتک ترسناک ترین صدای جهان را با خود به همراه دارد!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس