دزدان پلیس نما 156 سال در زندان می مانند + عکس


دزدان پلیس نما 156 سال در زندان می مانند + عکس

حوادث رکنا: چهار مجرم سابقه دار که در پوشش مأمور پلیس مرتکب سرقت می‌شدند در مجموع به 156‌سال زندان محکوم شدند.

دزدان پلیس نما 156 سال در زندان می مانند + عکس

یکم مهر‌سال ۹۳، مرد جوانی با مراجعه به اداره پلیس از دو سارق مأمور‌نما شکایت کرد و گفت: «روز گذشته مقابل خانه‌ام در غرب تهران سوار خودرو‌ام شده بودم تا به محل کار بروم که مرد جوانی همراه مرد میانسالی سد راهم شدند و خودشان را مأمور معرفی کردند. آنها از من خواستند هرچه پول همراه دارم را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزم و تحویل آنها بدهم. از ترس قبول کردم اما وقتی رمز عابربانکم را خواستند مقاومت کردم. شاکی در ادامه گفت: «سارقان وقتی مقاومت مرا دیدند با قمه حمله و دست و صورتم را زخمی کردند. سپس بعد از شکستن شیشه‌های ماشینم، پول، گوشی موبایل و همچنین کارت عابربانکم را همراه رمز آن گرفتند و بلافاصله سوار خودروی‌شان شدند و رفتند.»

با ثبت اظهارات مرد جوان، تلاش برای ردیابی دو سارق مأمور‌نما آغاز شده بود که در بررسی‌ها مشخص شد سارقان این بار از راننده یک دستگاه پژو206 با تهدید قمه اخاذی کرده‌اند. همچنین در روند تحقیقات چندین شکایت مشابه دیگر به پلیس رسید که نشان می‌داد آنها در قالب گروه دو یا چهار نفره، افراد را در خیابان‌های خلوت به تله می‌اندازند و با تهدید قمه نقشه‌شان را اجرا می‌کنند.

تلاش پلیس برای بازداشت متهمان ادامه داشت تا اینکه ششم آذر‌‌سال‌۹۳، مرد افغانی با مراجعه به اداره پلیس از چهار سرنشین یک خودروی پژو به اتهام سرقت Stealing و زورگیری شکایت کرد و گفت: «در خیابان خلوتی در حال پیاده‌روی بودم که چهار سرنشین خودروی پژو خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر Drugs معرفی کردند و مرا به زور سوار ماشین کردند. آنها مرا به حاشیه شهر تهران بردند و در بین راه مرا به شدت کتک زدند تا رمز کارت عابر بانکم را بدهم. از ترس قبول کردم و کارتم را همراه رمز به آنها دادم. بعد از آن بود که آنها بعد از برداشت پول از حسابم مرا رها کردند و گریختند.»

در حالیکه تعداد شکایت‌های مشابه از چهار سارق مأمور نما به ۲۱‌فقره رسیده بود بعد از گذشت9‌ماه، در نوزدهم خرداد‌سال‌۹۴ مأموران کلانتری‌۱۵۱ یافت‌آباد موفق شدند طی عملیاتی ویژه یکی از مجرمان باسابقه به نام نوید را ردیابی و دستگیر کنند.

مرد جوان به پلیس‌آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به جرمش با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. به این ترتیب طراح نقشه سرقت - سعید ۵۱‌ساله - همراه دو همدستش به نام‌های احمد و احسان بازداشت شد.

با اقرار متهمان، کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در اولین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی قربان‌زاده تشکیل شد، بعد از طرح شکایت از سوی چند شاکی، نوید و سعید به اتهام مشارکت در 21 فقره سرقت و جعل عنوان مأمور، همچنین شش‌‌فقره آدم‌ربایی در جایگاه قرار گرفتند و با قبول جرمشان از خودشان دفاع کردند. در ادامه دو متهم دیگر به نام‌های احمد و احسان در جایگاه ایستادند، اما 21‌فقره سرقت را انکار کردند و مدعی شدند تنها در چند مورد از سرقت‌ها دخالت داشته‌اند که به درخواست نوید و سعید بوده است.

در پایان، هیئت قضایی نوید و سعید را هر کدام به ۵۱‌سال حبس و ۱۱۱‌ضربه شلاق Whip و احمد و احسان نیز هر کدام به ۲۷‌سال حبس و ۷۵‌ضربه شلاق محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه‌۴۱ دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق