پرداخت مرحله دوم وام سرمازدگی باغات ساوه از نیمه اسفند


پرداخت مرحله دوم وام سرمازدگی باغات ساوه از نیمه اسفند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم اعطای تسهیلات به باغات سرمازده شهرستان ساوه از 15 اسفندماه سالجاری پرداخت می‌شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران جهادکشاورزی و بانک کشاورزی ساوه به منظور تسریع در پرداخت مرحله دوم تسهیلات مربوط به باغات سرمازده ساوه اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم‌گیری در این جلسه مقرر شد که از نیمه اسفندماه با معرفی باغداران از سوی جهادکشاورزی به بانک‌های عامل، مرحله دوم این تسهیلات پرداخت شود.

وی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای باغات انار ساوه که به منظور جبران خسارت سرمازدگی آذرماه سال 1395 اعطا می‌شود به صورت مشارکتی با سود 10 درصد و بازپرداخت 10 ساله خواهد بود و طی دو مرحله پرداخت می‌شود. قرار بر این بود که با اتمام پرداخت ها در مرحله اول کار اعطای تسهیلات در مرحله دوم آغاز شود که با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور حمایت از باغداران قرار بر این شد که در اولین فرصت و از 15 اسفندماه مرحله دوم آغاز شود.

منصوری با اشاره به اینکه این تسهیلات برای هر هکتار پنج میلیون و 400 هزار تومان و برای پنج هزار و 612 باغدار خسارت دیده از سرمای سال 1395 در نظر گرفته شده است، گفت: باغداران برای دریافت مرحله اول این تسهیلات به میزان دو میلیون و 700 هزار تومان برای هر هکتار از سوی جهادکشاورزی به بانک معرفی شده‌اند که هم اکنون بالغ بر سه هزار و 500 نفر وام مرحله نخست را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این جلسه بانک‌ها مکلف شدند که مرحله دوم تسهیلات به میزان دو میلیون و 700 هزار تومان برای هر هکتار را از 15 اسفندماه پرداخت کنند و همزمان با پرداخت مرحله دوم به باغدارانی که معرفی‌نامه جهادکشاورزی برای دریافت مرحله اول را دارند نیز تسهیلات مربوطه اعطا شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...