مسی و دروازه‌بانی به نام اوبلاک


مسی و دروازه‌بانی به نام اوبلاک

مهاجم بارسلونا در دیدار برابر اتلتیکومادرید با دیوار بزرگی به نام یان اوبلاک روبرو خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، بارسلونا امروز (یک‌شنبه) در هفته‌ بیست و هفتم لالیگا به مصاف اتلتیکومادرید می‌رود. لیونل مسی و یان اوبلاک برابر هم قرار خواهند گرفت. بهترین گلزن لالیگا (۲۳ گل در دو هزار و ۲۸۲ ، یک گل در ۹۹ ‌دقیقه) برابر بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها (۱۱ گل خورده) قرار می‌گیرد.

هر کدام که موفق باشند می‌توانند به فتح لالیگا نزدیک شوند. همه جهان می‌دانند مسی چه کسی است اما در رابطه با اتلتیکو این قضیه خاص‌تر است چون تیم مادریدی یکی از حریفان مورد علاقه مهاجم بارسلونا است. ستاره آرژانتینی در ۳۵ بازی مقابل این تیم ۲۷ گل به ثمر رسانده است (۰.۷۷ درصد در هر بازی). با این حال مسی امشب (یک‌شنبه) اوبلاک بزرگ را برابر خود می‌بیند. مهاجم بارسلونا تنها پنج بار دروازه‌ او را باز کرده و این اتفاق در ۱۰ بازی رخ داده است. آمار گلزنی مسی برابر اتلتیکو با حضور اوبلاک به ۰.۲۷ کاهش یافته و او توانسته در هر دو بازی یک بار گلزنی کند.

مسی در سه بازی اخیرش چهار گل به ثمر رسانده است (چلسی، خیرونا و لاس پالماس). با این حال مهاجم آرژانتینی در زمان پپ گواردیولا بهترین عملکرد را برابر قرمز و سفید پوشان داشت. او سه بار برابر این تیم هت تریک کرد (یک بار در فصل ۰۹ – ۲۰۰۸ و دو بار در فصل ۱۱ – ۲۰۱۰ ) و توانست سه بار دبل کند. با حضور اوبلاک شرایط متفاوت شد. پنج گل مسی برابر دروازه‌بان اسلوونیایی تنها دو بار در نوکمپ اتفاق افتاده است. این اتفاق یک بار در لالیگا (۱۶ – ۲۰۱۵ ) با پاس فوق‌العاده‌ جوردی آلبا رخ داد و دیگری در کوپا دل ری بود.

یک آمار قابل توجه دیگر نیز وجود دارد. اوبلاک که در سال ۲۰۱۴ پس از ضربات پنالتی‌ و شکست بنفیکا مقابل سویا در فینال لیگ اروپا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و این اتفاق در فینال اتلتیکو و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷ دوباره رخ داد، توانسته است یک پنالتی‌ از مسی مهار کند. او توانست ضربه مهاجم بارسلونا را در کوپا دل ری ۱۵ – ۲۰۱۴ مهار کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا