مقاله در مورد آرایش در دختران نوجوان


چه دلیلش اخبار و مجلات بسیار زیادی باشد که در مورد فشن و مُد وجود دارد، چه تقلید کردن از هنرپیشه ها و ستاره های مورد علاقۀ جوانان باشد، یا هر چیز دیگری، دختران جوان اکنون در سن بسیار پائینی به سمت آرایش کردن رو می آورند. تحقیقی جدید نشان داده است که نیمی از دختران ادعا می کنند که بین سنین 10 تا 15 سالگی شروع به آرایش صورت خود...

مقاله در مورد آرایش در دختران نوجوان

چه دلیلش اخبار و مجلات بسیار زیادی باشد که در مورد فشن و مُد وجود دارد، چه تقلید کردن از هنرپیشه ها و ستاره های مورد علاقۀ جوانان باشد، یا هر چیز دیگری، دختران جوان اکنون در سن بسیار پائینی به سمت آرایش کردن رو می آورند. تحقیقی جدید نشان داده است که نیمی از دختران ادعا می کنند که بین سنین 10 تا 15 سالگی شروع به آرایش صورت خود کرده اند – که این سن به طور قابل توجهی پائین تر از نسل قبل است.

به گزارش آلامتو به نقل از یاهو ؛ هرچند که مقصران این قضیه می توانند ستاره هایی باشند که الگوی این دخترها قرار گرفته اند، یا مجله های مدی که دختران را با ایدۀ آرایش کردن اشنا می کنند، یک تحقیق انجام شده توسط فراگرانس دایرکت مشخص کرده است که یک چهارم از 1600 پاسخ دهنده به سوالات در واقع آرایش کردن را از مادران خود فراگرفته اند.

مِلانی، زنی 38 ساله و مادر دو بچه، اینگونه توضیح می دهد “به نظرم فونداسیون برای دخترهای نوجوان اشکال ندارد زیرا نواقص پوست را می پوشاند که باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. یک کمی ریمل یا براق کنندۀ لب هم چندان بد نیست. اگر که تفاوت این دو در این باشد که آنها احساس اعتماد به نفس کنند یا اینکه بخواهند خجالت کشیده و از همه فاصله بگیرند، پس واقعا کمی آرایش کردن چه ضرری می تواند داشته باشد؟”

دیگران اضافه کرده اند که آنها ترجیح می دهند که واکنش های سخت گیرانۀ خود نسبت به کودکان را در مسائل مهمتری مثل درس خواندن، روابط با پسرها و مواد مخدر نشان دهند. اما بسیاری از مدارس، آرایش کردن را برای دانش آموزان ممنوع کرده اند، و حتی تا آنجا پیش رفته اند که آینه ها را از توالت ها در آورند تا از ترغیب شدن دانش آموزان برای توجه زیاد به قیافۀ خودشان جلوگیری کنند.

نیکولا موریس، یک معلم راهنمایی فکر می کند که آرایش کردن در مدرسه هیچ جایی ندارد: “استفاده از آرایش باعث شهوانی تر شدن آدم های جوان می شود و آنها را بزرگ تر نشان می دهد.

“دانش آموزان به مدرسه آمده اند تا تحصیل علم کنند؛ یک راهپیمایی مُد که نیست. آرایش کردن یک موقعیت اجتماعی را نشان می دهد. اگر آنها آرایش کنند، بلافاصله احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند و این آرایش آنها را از دیگر دانش آموزان متمایز می کند. در مدرسه همه می بایست با هم برابر باشند. تاثیرات خارجی می بایست برای زمانی که نوجوانان در خانه هستند نگاه داشته شود.”

همچنین مشکل دیگری نیز در مورد پوست نوجوانان و آرایش کردن وجود دارد چرا که دختران بسیاری تلاش می کنند نواقص صورت خود مثل لک و خال را بپوشانند و ناخواسته باعث شوند که با بسته شودن منافذ با استفاده از محصولات آرایشی، شرایط پوستشان حتی بدتر هم بشود.

شما چه فکری می کنید؟ چه سنی برای اینکه دختران شروع به آرایش کنند قابل قبول است؟

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد