شهدای اطلاعات پیشگام مبارزه با دشمن بودند


شهدای اطلاعات پیشگام مبارزه با دشمن بودند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی: شهدای اطلاعات پیشگام و پیش قراول مبارزه با دشمن در صف اول بودند.

شهدای اطلاعات پیشگام مبارزه با دشمن بودندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سردار احمد وحیدی در مراسم"چشم های آسمانی" یادواره شهدای اطلاعات افزود: شهدای ما همواره حاضر و ناظرند، شهدایی که عارف، عاشق، رزمنده و فرمانده و سالک راه خدا شدند.
وی گفت: شهدا در راه حق با خدا معامله کردند اما شهدای اطلاعات ویژگی خاصی دارند این که پیش قراول و پیشگام هستند.
سردار وحیدی افزود: خداوند برای شهدای پیشگام می فرماید انها برترین شهدا هستند که در صف اول می جنگند و هرگز روی خود را از دشمن برنمی گردانند تا ان که شهید شود و در جایگاهی اعلی همنشین اولیای الهی می شوند و خدا بر انها لبخند می زند و کسی که خدا به او لبخند بزند هیچ حسابی بر او نیست.
وی تاکید کرد: شهدای اطلاعات باید قبل از یگان ها نفوذ می کردند و دشمن را می شناختند که ممکن بود روزها، ماه ها و سالها می ماندند تا دیدبان جهاد باشند و بتوانند رزمندگان را با نقشه های دشمن آشنا کنند و در شب عملیات هم پیش قراول باشند.
مسئول اطلاعات سپاه در دوران دفاه مقدس ادامه داد: شهدای اطلاعات گاهی باید تا 100 کیلومتر تا عمق مقر دشمن نفوذ می کردند که توان، صبر، هوشیاری، استقامت و امداد الهی را طلب می کرد.
وی افزود: یکی از امتیازات دفاع مقدس ما علاوه بر ایمان رزمندگان و امدادهای الهی ؛ ابتکار و خلاقیت و قدرت اطلاعاتی بود و اگر این قدرت نبود نمی توانستیم بسیاری از کارهای بزرگ را انجام دهیم.
سردار وحیدی گفت: اسفند، ماه مهمی است که عملیات بدر، خیبر، والفجر 8 و بسیاری عملیات های مهم انجام شد و شهدایی چون خرازی، باکری و همت که از فرماندهان جنگ بودند در این ماه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: در عملیات والفجر8 نقش اطلاعات بسیار پررنگ بود و شهدای اطلاعات به عملیات های جنگ معنای خاصی دادند و ارتفاعات غرب و صحرای جنوب همه یادگار این شهداست.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: اما شاید این سوال پیش بیاید که شهید اطلاعات چه می کرد؟ کار اول اطلاعات ، دشمن شناسی و اگاهی از تعداد نفرات، تاکتیک ها، افکار، فریب و نیت های درونی دشمن است.
وی ادامه داد: دشمن ظاهر و اندازه ای دارد اما یک باطن درونی هم دارد که شناخت ان بسیار مهم است ، اگر توجه کنیم می بینیم که سرسلسله شروع عالم را خدا با معرفی بزرگترین دشمن انسان یعنی شیطان رقم می زند و نیروهای اطلاعات هم باید دشمن شناسی کنند.
سردار وحیدی تاکید کرد: دشمن شناسی رمز حرکت ماست که در هر زمان و عصری مصداق دارد اگرچه که برخی می گویند دشمن شناسی مهم نیست و همه را از دریچه دوستی ببینیم اما اگر دشمن مهم نبود خدا به ما برای شناخت دشمن تاکید نمی کرد؛ اما اگر دشمن را نشناسیم چه می شود؟به فرموده خدا دشمن را اگر نشناسیم یک لحظه از ضربه زدن به ما دست برنمی دارد.
وی گفت: اگر ما دشمن را نشناسیم به نتیجه نمی رسیم و دشمن شناسی درس شهدای اطلاعات ماست چرا که امروز با دشمنی های داخلی و خارجی مواجه هستیم.
سردار وحیدی ادامه داد: در این محفل باید ببینیم شهدا از ما چه می خواهند چون شهید نیازی به گرامیداشت ندارد بلکه ما در این محافل باید با شهدا تجدیدپیمان کنیم و این مسئله امروز و هرروز ماست.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: انقلاب ما دشمنانی سرسخت دارد و اگر این دشمنان و فریب های انها را نشناسیم غافلگیر خواهیم شد.
وی گفت: دشمن به دنبال برافکندن رسم جهاد و شهادت در کشور ماست چون می داند تا این رسم در کشور ما برقرار است کاری از آنها ساخته نیست و برای این که این رسم را بردارند باید مفاهیم مقدس و نظام معنایی را در کشور ما تغییر دهند.
سردار وحیدی تصریح کرد : دشمن تلاش می کند به جای عقلانیت الهی عقلانیت ابزاری در کشور ما تعمیم داده شود تا نظام معنایی تغییر کند و کسی که در این فضا رشد کند نمی تواند خود را با منطق اسلام تطبیق دهد.
وی گفت: دشمن تلاش می کند علیه اراده ملی جنگ روانی ایجاد کند یعنی این مسئله را در جامعه تعمیم بدهند که جمهوری اسلامی ضعیف شده، ارمانها تغییر کرده، جنگ تمام شده و ارزشها بی ارزش شده و نکته مهم این است که می بینیم برخی افراد که باید در خط مبارزه با دسمن باشند همین حرف ها را تکرار می کنند.
سردار وحیدی تاکید کرد: امروز اگر محور اصلی را گم کنیم به بیراهه خواهیم رفت، امروز رهبری برای ما یک خط روشن است که باید در مسیر ایشان حرکت کنیم و اگر از این مسیر خطا برویم حتما به شهدا پشت کرده ایم.
وی ادامه داد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند مگر ما موفق می شدیم؟ هرگز . مدافعان حرم خون جدیدی هستند که امروز نهال جهاد و شهادت را آبیاری کردند اما دشمن شناسی شهدا مهم است و ما امروز ابن دشمن را باید در همان ابعاد بشناسیم چون هم در جغرافیا و هم در مفاهیم و محاسبات ما می توانند اختلال ایجاد کنند و بزرگترین ابزار ما برای مواجهه با آنها خون شهدای ماست.
سردار وحیدی افزود: برخی افراد هرچه می خواهند می گویند اما فکر نکنند می توانند با هر حرفی خانواده شهدا را برنجانند و نباید حرفی زده شود که خون شهدا پایمال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟