منبع :‌ آی‌تی‌ایران نسخه چاپی

سامسونگ در بیانیه‌ای امید‌ها برای وجود تراشه‌ ۷ نانومتری در گلکسی نوت ۹ را ناامید کرد. این شرکت در این بیانیه گفته است انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال، عرضه‌ نسل دوم محصولات پرچمدار این شرکت با تراشه‌های ۱۰ نانومتری تاثیر زیادی بر روی درآمد این شرکت داشته باشد. اما احتمالا سایر ویژگی‌های این فبلت شما را راضی می‌کند. از میان این ویژگی‌ها می‌توانیم به صفحه‌ نمایش‌های «لبه تا لبه» یا edge to edge نسل دوم سامسونگ اشاره کنیم. چند روز پیش هم مشابه این تکنولوژی را روی گلکسی اس‌ ۹ دیدیم که امکان لبه‌ا‌ی باریک‌تر از قبل بر روی صفحه نمایش را به وجود آورده است. از دیگر امکانات نوت 9 هم می‌شود روشنایی بیشتر صفحه، بازتاب نور کمتر و گوریلا گلس ۵ با ۲۰ درصد ضخامت بیشتر را نام برد. این گوریلا گلس جدید برای محافظت بیشتر اضافه شده است می‌تواند در برابر خط و خش و ضربه مقاوم‌تر باشد.

اولین نشانه‌ها از وجود نوت 9

از کجا حدس می‌زنیم که نوت 9 قرار است صفحه‌نمایش لبه تا لبه داشته باشد؟

با توجه به اطلاعات لو رفته از تست بنچ‌مارک که در مرورگر اچ‌تی‌ام‌ال ۵ مشخص شده شایعات زیادی در این رابطه پخش شده است و احتمال وجود همچین صفحه‌نمایشی را بسیار زیاد می‌کند. در تست این دستگاه، صفحه نمایشی با نسبت ۱۸.۵ به ۹ دیده می‌شود که عبارت سامسونگ SM-N960U بر روی آن نوشته است. با توجه به اینکه نوت ۸ SM-N950 بود، به احتمال زیاد سامسونگ ساخت صفحه نمایش جدید را روی نوت ۹ شروع کرده است.

نوت ۹ قرار است مجهز به جستوجوگر Samsung Experience ۸ باشد، این به این معنی خواهد بود که این گوشی با اندروید اوریو یا ۸ کار خواهد کرد. امیدواریم آپدیت اندروید پی و یا هر اسم دیگری که گوگل بر روی آن می‌گذارد، در ماه می عرضه شود.

موارد موضوعی مرتبط

نوت 9
اخبار تکنولوژی
سامسونگ
گلکسی نوت 9
سامسونگ نوت 9