مجازات جوان 16 ساله با مطالعه کتاب/ هدف آگاه کردن مردم است


مجازات جوان 16 ساله با مطالعه کتاب/ هدف آگاه کردن مردم است

خرم‌آباد- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان از مجازات جوان 16 ساله بامطالعه سه کتاب به‌جای حبس خبر داد.

محمدتقی شاکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه «میثم قلایی» قاضی شهرستان کوهدشت رای به مجازات جایگزین حبس برای جوان ۱۶ ساله داده است، اظهار داشت: ظاهرا این جوان دو اتهام داشته است، اخلال در نظم و تبلیغ علیه نظام.

وی با بیان اینکه قاضی پرونده به جای حبس برای این فرد مجازات جایگزین تعیین کرده است، تصریح کرد: این مجازات شامل مطالعه سه کتاب پیرامون نظام، انقلاب و دستاوردهای آن است.

معاون دادگستری لرستان تاکید کرد: مطالعه این کتاب ها برای این جوان به این لحاظ مناسب است که فرد می فهمد نظام ممکن است کاستی هایی داشته باشد اما همه چیز این کاستی ها نیست، بلکه نظام آرمان ها، اهداف و قوت هایی نیز دارد که باید آن ها را شناخت.

مجازات جوان 16 ساله با مطالعه کتاب/ هدف آگاه کردن مردم است

شاکرمی با اشاره به اینکه این افراد نیز جوان هستند و ممکن است تحت تاثیر تبلیغات فضای مجازی و رسانه های خارجی اقداماتی را انجام دهند، ادامه داد: فلسفه صدور احکام جایگزین این است که فرد وارد زندان نمی شود و از مشکلاتی که زندان برای فرد، دستگاه قضایی و دولت در پی دارد جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی موضوع مجازات جایگزین حبس پیش بینی شده و فرد با صدور این حکم مجازات خود را خارج از زندان می گذراند، تصریح کرد: با صدور این احکام افراد متوجه می شوند که دستگاه قضایی تنها به دنبال مجازات افراد نیست بلکه هدف آن آگاهی دادن به مردم است.

معاون دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در صدور رای حبس برای مجرمان باید شرایط مختلف از جمله سن افراد و موقعیت آن ها را در نظر گرفت، افزود: این جوان ۱۶ ساله از این پس با مطالعه سه کتاب معرفی شده، خدمات نظام را درک خواهد کرد و از سوی دیگر به جامعه باز می گردد و دشمن از او به عنوان مهره ای علیه نظام استفاده نمی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو