استخدام بزرگترین خیانت به جوانان کشور است / اشتغالزایی با پول ایجاد نمی‌شود / با نیت خیر و پول نفت اصفهان را نابود کردند


معاون عملی و فناوری رییس جمهور گفت: نفت ذهن ما را مسموم کرده و باعث شده تا ایران مشکلات بسیار زیادی در زمینه اکوسیستم داشته باشند. یکی از مسائل مهم این است که اشتغالزایی با پول ایجاد نمی‌شود. به گزارش فاوانیوز به نقل از  ایلنا، سورنا ستاری معاون عملی و فناوری رییس جمهور در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با اشاره به زیرساخت و اکوسیستم...

استخدام بزرگترین خیانت به جوانان کشور است / اشتغالزایی با پول ایجاد نمی‌شود / با نیت خیر و پول نفت اصفهان را نابود کردند
معاون عملی و فناوری رییس جمهور گفت: نفت ذهن ما را مسموم کرده و باعث شده تا ایران مشکلات بسیار زیادی در زمینه اکوسیستم داشته باشند. یکی از مسائل مهم این است که اشتغالزایی با پول ایجاد نمی‌شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایلنا، سورنا ستاری معاون عملی و فناوری رییس جمهور در همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با اشاره به زیرساخت و اکوسیستم کارآفرینی کشور گفت: زیست بوم صرفا پول نیست و این ضرورت وجود دارد تا اکوسیستم کار و کارآفرینی در ایران ایجاد شود. مسئولان باید بدانند علم، صنعت و نوآوری را نمی‌توان با پول درست کرد.

سورنا ستاری با بیان اینکه هیچ مشکلی با پول نفت درست نمی‌شود، گفت: عقیده درست کردن مشکلات با پول نفت عقیده اشتباهی است در حال حاضر یک کشور که وسط آب است و منابع و معادن ایران را ندارد جی دی پی از ایران بیشتر است.

وی تاکید کرد: نفت ذهن ما را مسموم کرده و باعث شده تا ایران مشکلات بسیار زیادی در زمینه اکوسیستم داشته باشند. یکی از مسائل مهم این است که اشتغالزایی با پول ایجاد نمی‌شود.

معاو علمی و فناوری رئیس جمهور درباره استخدام گفت: معنی اشتغال این نیست که استخدام کنیم در نظام ما تعریف اشتغال را استخدام قرار دادند و همین باعث شد که دیگر این توان وجود نداشته باشد که کسی استخدام شود و با یک سیستم دولتی چاق روبرو هستیم.

ستاری ادامه داد: آرزوی جوانان استخدام است اما استخدام با چندرقاز پول ماهیانه ایده و نوآوری جوانان کشور را می‌کشد. بزرگترین خیانت به جوانان کشور این است که استخدام شوند.

وی درباره نظام دانشگاهی ایران گفت: ایران ۳۰ میلیون جوان دانشگاهی و فارغ التحصیل دارد و به عنوان چهارمین تولید کننده مهندس در دنیا تلقی می‌شود این در حالی است که هیچ کشوری ظرفیت ۳۰ میلیون مهندس جوان را ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به زیست بوم کار در ایران تاکید کرد: زیست بوم توسط فعالان صنعت ایجاد می‌شود و دولت در آن نقشی ندارد چرا که این زیست بوم به دنبال تسهیل است در وضعیت فعلی نیاز داریم تا سرمایه‌گذاران ونچر افزایش یابد.

ستاری درباره ورود دانشگاه به ایران گفت: دانشگاه از خارج به ایران آورده شد همچنین صنعت نیز از خارج به ایران وارد شد در حالی که مفهوم صنعت با کارخانه متفاوت است در حالی که کارخانه را به ایران آوردند فکر می‌کردند که به معنای صنعت است. صنعت نیاز به مهندس دارد اما کارخانه به تکنسین نیاز دارد وهمین مساله باعث شد تا برای مهندسانی که در دانشگاه تولید می‌شوند هیچ بازار کاری وجود نداشته باشد.

معاون فناوری رئیس جمهور درباره کسب و کارهای ایرانی خاطرنشان کرد: ظرفیت وام کسب و کارهای نوپا به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از رشد این شرکت‌ها دارد نیاز داریم تا کل شهر یک پارک فناوری شود و فعالان این صنعت در سراسر شهر فعالیت کنند.

ستاری تاکید کرد: دانشگاه نباید جایی باشد که دیوار کشیده شده عده‌ای می‌روند داخل چند کتاب می‌خوانند و بیرون می‌آیند دانشگاه باید خلاقیت پیدا کند چرا که آن چیزی که شهر و کشور را توسعه می‌دهد خلاقیت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: نسل جدید کشور دیگر و ارداتی نیست.

وی درباره مشکلات شهر اصفهان اظهار داشت: در اصفهان تعداد زیادی کارخانه ایجاد کردیم تا باعث شد شهر آلوده باشد آب وجود نداشته باشد و هوا آلوده باشد و در نهایت منجر شد که اصفهان رو به نابودی باشد. در حال حاضر اصفهان سومین استان کشور از نظر بیکاری است این در حالی است که اصفهان روزی پرچمدار فرهنگی بود و برخی از روی نیت خیر با پول نفت اصفهان را نابود کردند.

ستاری با اشاره به شتاب‌دهنده‌ها افزود: باید شتاب‌دهنده‌ها توسعه پیدا کنند و تعداد آنها بیشتر شود هیچ استارت‌آپی را نمی‌ـوان پیدا کرد که یک روزه به جای بزرگی رسیده باشند آنها با فضای کوچک به اندازه یک زیرپله با پول اندک شروع می‌کنند و دهها میلیاردی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر