برجام چگونه به ارتقای صنعت گاز کمک کرد


برجام چگونه به ارتقای صنعت گاز کمک کرد

اجرایی شدن برجام و پایان تحریم از دی ماه پارسال سبب شد تحولاتی عمده در صنعت گاز ایران روی دهد که افزایش تولید، گسترش شبکه توزیع داخلی، زمینه سازی برای رشد صادرات، از مهمترین آنها به شمار می آیند.

به گزارش شانا، برجام کمک کرد بسیاری از تجهیزات لازم برای تکمیل پالایشگاه‎های گاز در پارس جنوبی تأمین و امکان افزایش تولید گاز شیرین از 550 میلیون متر مکعب در روز در دی ماه 1394 به 700 میلیون متر مکعب در روز در دی ماه 1395 فراهم شود.

در پی پایان تحریم‎ها، صادرات فرآورده های مایع ممکن شد و در قالب ماده 12 قانون رفع موانع تولید، منابع مالی لازم برای گسترش گاز رسانی به روستاها تأمین شد.

توافق برجام و پایان تحریم سبب شد فرصت تلاش برای یافتن بازارهای جدید برای صادرات گاز و محصولات جانبی آن همچون گوگرد و ال پی جی فراهم شود و مذاکرات برای ساخت اولین تأسیسات صادرات ال ان جی ایران پیش برود.

افزون بر آن، امکان گسترش حضور ایران در مجامع بین المللی گاز فراهم شد و جایگاه صنعت گاز ایران در عرصه بین المللی و محافل تخصصی این صنعت بار دیگر احیا شد.

همچنین در یکسال پس از برجام زمینه برای حضور شرکت‎های بین المللی در ایران و امضای تفاهم نامه های مهم در حوزه گاز مهیا شد، به گونه ای که هیئت‎هایی از روسیه، فرانسه، هلند، کره جنوبی و دیگر مناطق جهان، به ایران آمدند و گامهایی اولیه برای توسعه همکاریها برداشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟