کاهش آمار متقاضیان سقط درمانی اصفهان در سال جاری


به گزارش آرمان زنان به نقل از ایسنا، علی سلیمان پور با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری آمار خودکشی با قرص برنج 4 نفر بوده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 13 نفر بوده کاهش داشته است و از کل تلفات قرص برنج در سال جاری سه نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند در حالی که این آمار در سال گذشته 5 زن و 8 مرد بوده است. مدیر کل...

به گزارش آرمان زنان به نقل از ایسنا، علی سلیمان پور با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری آمار خودکشی با قرص برنج ۴ نفر بوده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳ نفر بوده کاهش داشته است و از کل تلفات قرص برنج در سال جاری سه نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند در حالی که این آمار در سال گذشته ۵ زن و ۸ مرد بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی به آمار ناشی ازحوادث کار در ۱۰ ماهه سال جاری در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۷۳ نفر که همگی مرد بوده‌اند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۸۴ نفر بوده‌اند، کاهش داشته است.

سلیمان پور تصریح کرد: بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت (۴۱ درصد) و سقوط از بلندی (۳۰ درصد) بوده است. در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با دو هزار و ۲۱۷ مورد شامل (۱۰۵ زن و ۲۱۱۲ مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که دو هزار و ۳۸۴ نفرشامل ۱۳۰ زن و ۲۲۱۸ مرد بوده، ۵٫۶ درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در دی ماه سال جاری تعداد ۷ نفر مرد به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار نفر کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان به آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در دی ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۳۳ مورد شامل ۶ زن و ۲۲۷مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۲۳مورد، ۵۲ زن و۱۷۱مرد بوده، ۸٫۲ درصد کاهش داشته است.

سلیمان پور به کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در ۱۰ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود: در ۱ماهه سال جاری ۵۶۱ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه که ۴۸۸ نفر ازآنها مجوز سقط درمانی دریافت کرده اند. آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در ۱۰ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۳ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی گفت: همچنین در دی ماه سال جاری ۳۸ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سلیمان پور تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی، تنها درمواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری های صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر