حمله مرگبار گراز وحشی به توله چیتا | فیلم


چیتا ها در ابتدا، در مناطق هند، پاکستان، روسیه و خاورمیانه یافت می شدند اما گزارشات اخیر، خبر از نابودی و انقراض بسیاری از آن ها می دهد به گونه ای که شاید حدود 60 تا 100 عدد چیتا در کل این مناطق یافت شود! یوزپلنگ آسیایی نسبت به برادر همتای خودش در آفریقا، سر و پاهای کوچک تر، پوستی نازک تر و گردنی قوی تر دارد. چیزی که محققان را شگفت زده کرده...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

حمله مرگبار گراز وحشی به توله چیتا | فیلم

شکار پرنده از روی آب توسط کروکودیل گرسنه | فی...

حمله مرگبار گراز وحشی به توله چیتا | فیلم

تایپان؛ سمی‌ترین مار خشکی بومی استرالیا | فیل...

حمله مرگبار گراز وحشی به توله چیتا | فیلم

فیلم ابراز علاقه خرس به کسی که از آتش نجاتش د...

چیتا ها در ابتدا، در مناطق هند، پاکستان، روسیه و خاورمیانه یافت می شدند اما گزارشات اخیر، خبر از نابودی و انقراض بسیاری از آن ها می دهد به گونه ای که شاید حدود ۶۰ تا ۱۰۰ عدد چیتا در کل این مناطق یافت شود! یوزپلنگ آسیایی نسبت به برادر همتای خودش در آفریقا، سر و پاهای کوچک تر، پوستی نازک تر و گردنی قوی تر دارد. چیزی که محققان را شگفت زده کرده این بوده که این گونه یوزپلنگ ها، در طول سال، مسافت بسیار زیادی را طی می کنند که نسبت به همتای آفریقایی شان، خیلی بیشتر است.

میزان مرگ و میر بسیاری از این یوزپلنگ ها، به شیر ها نسبت داده شده است. البته شکارچیان دیگری همچون کفتار ها،بابونها، و پرندگان شکاری نیز سهمی در این کشتارها دارند. در این میان، وجود بیماری ها و همچنین فعالیت های انسانی نیز بخش قابل توجهی را بر میزان این مرگ و میر ها افزوده است. متاسفانه، قاچاق و خرید و فروش این حیوانات در کشور های خاورمیانه و در بازار سیاه با قیمتی حدود ۱۰هزار دلار انجام می شود که خود باعث کم شدن این گونه جانوری می شود.

(۵۲)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : چیتا, حیات وحش آفریقا, سافاری, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات, یوزپلنگ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر