کشف 2300 لاک پشت برکه ای و مار آبی درگشت و پایش ماموران یگان حفاظت


کشف 2300 لاک پشت برکه ای و مار آبی درگشت و پایش ماموران یگان حفاظت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعداد 2300 لاکپشت برکه ای و مار آبی طی گشت و پایش ماموران یگان حفاظت در بازار مرکزی میوه و تره بار تهران خبر داد.

­

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از­ سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: طی گشت و پایش امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری ماموران کلانتری و بازرسان اصناف تهران، از یک خودوری 206 پارک شده در بازار میوه و تره بار مرکزی تهران تعداد 1500 عدد لاکپشت برکه ای و 800 مار آبی کشف و ضبط شد.


وی با اشاره به اینکه مالک خودرو ­با مشاهده ماموران، خودرو را رها کرد­و متواری شد، افزود: این خودرو توقیف و گونه های کشف شده به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.


میرزاکریمی با بیان اینکه به استناد مصوبه شماره 380 شورایعای محیط زیست ، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر لاک پشت برکه ای 300 هزار تومان و هر مار آبی 200 هزار تومان است گفت: موضوع صورتجلسه و به مراجع قضایی ارجاع و تحقیقات و اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهم در حال پیگیری است.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع است­و شهروندان درصورت مشاهده، موضوع را به سامانه تلفنی 1540 ، یا شماره های تماس 77359564 و 77355781 و 2 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن