سیاست نادرست ارزى دلیل نابسامانى‌هاى کشور است/ رشد ٤.٩درصدى فعالیت‌هاى اقتصادى در سال جارى


سیاست نادرست ارزى دلیل نابسامانى‌هاى کشور است/ رشد ٤.٩درصدى فعالیت‌هاى اقتصادى در سال جارى

رییس اتاق تهران با اشاره به مسائل ارزى کشور بیان کرد: یکى از دلایل مهم نابسامانى کشور سیاست گذارى غلط دولت در بخش مسائل ارزى است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانسارى صبح امروز (سه شنبه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به نرخ تورم های اعلام شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار اظهار داشت: امیدواریم سال آینده هم تورم تک رقمی بماند.

وی با اشاره به این که بعد از چند سال رشد مسکن در سال جارى مثبت شده است خاطرنشان کرد: صندوق بین المللی پول ۳.۷ درصد رشد اقتصادی را برای ایران در سال آینده پیش بینی کرده و رشد اقتصادی در شش ماهه نخست امسال ۴.۷ درصد اعلام شده است.

رییس اتاق تهران رقم نقدینگى در آذر ماه سال جارى را ١٤٤٥ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به ماه مشابه سال گذشته ٢٢ درصد رشد داشته است.

خوانسارى با اشاره به این که صندوق بین المللی پول رقم تجارت ایران و اروپا را ۲۱.۶ میلیارد دلار اعلام کرده است توضیح داد: بدهی های دولت به بانک مرکزی ۶۳ هزار میلیارد تومان و بدهی بانک ها به بانک مرکزی ۱۱۳ هزار میلیارد تومان در آذرماه بوده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

رییس اتاق تهران در ادامه افزود: فعالیت های اقتصادی ۴.۹ درصد در سال جاری رشد داشته ولی همچنان فعالیت های صنعتی رشد منفی داشته است.

او با تاکید بر این که با وجود اشتغال زایى های ایجاد شده بیکاری در ایران بیش از ۱۲ درصد است اظهار داشت: از نکات مثبت بودجه سال آینده این است که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت بدهی دولت از محل تهاتر بدهی ها است که ٥٠ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصى اختصاص داده شده است.

رییس اتاق تهران معضلات کشور را ریشه در سیاست گذارى نامناسب ارزى دانست و بیان کرد: نابسامانى هاى بانکى و کسرى بودجه و بدهى هاى دولت از دیگر معضلات اقتصادى کشور است.

وی بابیان اینکه تصمیات غلط دولت در بخش ارز دلیل نابسامانی های اخیر است، گفت: نامه ای را در حال تنظیم برای ارسال به رییس جمهوری داریم و در آن به دلایل این نابسامانی ها خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید